Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7861 til 7880 af 33650
-
i need a help
Forumindlæghej..i am new here and i dont really speak danish but i am willing to learn ..can anyone help me work out on my danish lessons?? i mean someone who can teach me one on one danish?? like kinda tutor?? missy -
Hvordan lægger jeg opgaver ud
ForumindlægHej, Jeg ved ikke hvordan jeg lægger opgaver ind. Ved I hvordan man gør? -
Demografi - parametermix?
ForumindlægHej alle Kan man godt sige at det er et godt parametermix, hvis det er en virksomhed har valgt at placere sig i københavn, når deres hovedsagelig målgruppe er forretningsfolk/rejsene og da der bliver holdt flere arrangementer så som, københavns modeuge eller konferencer i kbh. (altså når det ... -
Vinkelsum i Sfærisk
ForumindlægHvordan beviser man, at en sfærisk trekant ABC har en vinkelsum under 540 grader??? -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHvad betyder dette citat på dansk og i overført betydning: "Coelum non animum mutant qui trans mare currunt" (Horats)? -
HJÆLP!
ForumindlægKan man godt tage stikord med til Dansk mundligt -
Skæringspunkter.
ForumindlægHej! Har nu siddet og bakset et stykke tid med denne her opgave og kan simpelthen ikke finde en løsning. Opgaven er: To funktioner er givet ved: f(x)=2x+3 g(x)=x^2-4x+3 - De første par opgaver løser jeg nemt, så kommer den og siger: C. Bergen koordinaterne til grafernes skæringspunkter, og det g... -
prøver igen: blandet aflevering
ForumindlægJeg sidder med en aflevering, som jeg har svært ved at løse, alle mine notater blev slette den min computer var ved at blive lavet, så derfor søger jeg nogen der kan hjælpe mig punkt for punkt og ikke bare give resultatet med fortæller mig hvad reglerne er og hvad jeg skal gøre og hvorfor. http:... -
Er du hardcore?
ForumindlægHvis du, kan du så fortælle mig en gennemgang af spektrofotometri/absorptionsfotometri hvor du inddrager absorption, farveteori og Lambert-Beers lov? -
hjælp
Forumindlægnogen der har noget om dette ?? :) Redegøre for relevant socialpsygogisk teroi, der kan benyttes i en analyse vedr. hvordn man kan beskrives udstationers soldaters adfærd. Diskutere hvorfor soldater udviklere en så fjendtligt adfærd og hvordan det kan forhindres. Håber nogle kan hjæ... -
Disposition til Samfundsfag!
ForumindlægHejsa, jeg skal op i samfundsfag og vil gerne vide om det egentlig er nødvendigt at lave disposition til alle emnerne og gå ind i hver eneste detalje, for det kan man ik nå, når man også skal til tre andre mundtlige eksaminer. -
Jesus som muslimsk profet?
ForumindlægIslam anerkender mange af de personer, som er nævnt i Biblen (Abraham, Jesus osv.) som muslimske profeter. Det kan jeg ikke rigtig få til at hænge sammen. Er det biblens beskrivelse af den historiske person, de anerkender? Eller er det selve den historiske person? Jesus siger fx en del, som de f... -
Hjælp (eksamen)
ForumindlægEr der nogen der ved hvornår "Weg mit der Grenze" af Gudrun Pausewang er skrevet..? Det haster (er midt i min 24 timers eksamen i tysk) Møzzer -
Sproglig udredning af kemisk begreb
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er lige begyndt på kemi og er derfor ikke en haj til det endnu Dette spg. er i den mere filosofiske afdeling Jeg skal redegøre for hvad der menes med betegnelsen ca. 5 g. nøjagtigt. - der står i en øvelsesvejledning. Som jo rigtigt nok virker lidt underlig. ... -
Triumvirat
Forumindlæghej Jeg sidder og læser om Romerriget Jeg stødte på ordet triumvirat, oh har fundet ud af, at det betyder en sammenslutning af 3 mænd. Mit spørgsmål er så, hvem er den tredje mand i det andet triumvirat? (udover Octavian og Antonius?) Er der nogen der ved, hvornår det 1. triumvirat var der? og... -
eksamen i fysik
Forumindlæghej jeg er en pige på 20 år der skal bruge en der kan give mig intivsiv hjælp i fysik her i weekenden jeg skal til eksamen på mandag og det gælder min studentereksamen der grundet nerver ikke er gået som ventet håber meget der er en der kan hjælpe mig -
Bedre? Kan man det
Forumindlæghvordan kanman blive bedre til dansk, er selv dansker men.. -
Verden ca. 1750-1939
ForumindlægHi Er der nogle der har notater fra bogen "Verdenshistorien i store linjer"? Fra s. 118-203 Har en hel del bøger jeg skal indhente, og notater kunne være rart.. Hilsen Sam -
hurtig hjælp
ForumindlægJeg har lige disse to linjer som stadig driller mig: Han ventede måske ikke at finde gaderne brolagt med guld, men har næppe været forberedt på mange års fattigdom med tilfældigt arbejde. -
Købeloven
Forumindlægkære venner jeg skal igen aflever referat af et afsnit som handler om købeloven i salg og service. Jeg har igen valgt Matas som min rollebutik. Jeg har lavet det fleste af begreberne men jeg mangler stadig: -sælger skal levere : i rette tid på rette sted ...
