Søgning på: fysik projekt. Resultater: 7881 til 7900 af 20688
-
Klassisk geometri
ForumindlægHej, Er der en som kan hjælpe mig med at bevise sætningen, der lyder: To trekanter er kongruente, hvis to af deres vinkler og en side er parvis lige store. Jeg skal bruge det som en forudsætning til at bevise pythagoras. Håber der er en som kan hjælpe! -
acceleration
ForumindlægEn pige falder med en hastighed på 94 km/h. hun vejer 61 kg... Under en opbremsing i et net udsættes hun for en konstant acceleration i lodret retning af størrelsen 4 g... bestem størelsen af den kraft, med hvilken pigen påvirker nettet. hjælp søges! -
A-niveau?
ForumindlægEfter sommerferien er det helt klart at jeg skal starte på gymnasiet, men jeg ved ikke hvilke fag, jeg skal have på A, B og C (niveau) ? Altså jeg vil gerne være tandlæge eller noget indenfor medicinretningen? Hvilke fag skal jeg så vælge på A-niveau? -
Højeste gennemsnit på et højniveauhold
ForumindlægLad mig høre! Har der været nogle sindsyge gennemsnits derude?En god kandidat er mit musikhold som udelukkende består af MGK-elever på katedralskolen i århus:Holdets gennemsnit: 11,66Dvs. 5x13 , 2x11 og 2x9Vores censor så ualmindeligt chokeret ud efter eksamen og mon ikke vores musiklærer får lov... -
Standardkurve
ForumindlægHejsa, jeg skal gøre rede for en standardkurve, vi har om emnet ethanol og alkohol, nogen der kan hjælpe? -
kemisk og fysisk..
Forumindlæghvad er forskellen!?! -
deltra m ???
Forumindlæghar lige skrevet henfaldsprocessen for Rb og skal regne delta m, men ved ikke lige helt hvordan??? -
Introduction Fluid Mechanics 3.96
Forumindlæghvem har svar til det vedhæftet spørgsmål?:) -
elektriske kredsløb og differentialligninger
ForumindlægJeg går i 3g og skal derfor til at skrive større skriftlig opgave i kombineret (MAT A og FYS A)om differentialligninger og elektriske. Jeg tænkte om der var nogle der kunne give mig en god indholdsfortegnelse med hvad opgaven skal indeholde (ca. 15 sider) \n\nHvis der er nogle der kender nogle g... -
Komplekse tal - extraordinært?
ForumindlægHej!\nskal skrive SSO om kopmlekse tal, og da det er et meget populært emne, har jeg tænkt mig at inddrage noget lidt mere extraordinært som kan give nogle extra point :) er der nogen som har nogle idéer eller anbefalinger?\nPå forhånd tak... -
Dommedag, AT
ForumindlægJeg sidder lige og skal vælge mit AT emne (overordnet emne: Katastrofer) og jeg er lidt i tvivl om hvilke fag der passer til det emne jeg gerne vil skrive om. (jeg skal vælge to fag og de må ikke være fra samme fakultet/hovedområde) Jeg vil skrive om katastrofefilm som genre og inddrage filme... -
Ballon ?
Forumindlægjeg sidder her og arbejder med nogle opgaver omkring en ballon. vægten på ballon er 2,25 gram og jeg skal bestemme tyngdekraften ? er det så bare 2,25*9,82? på forhoåd tak for hjælpem -
Råd??
ForumindlægHey.. jeg skal til træningsprøve imorgen. Er der nogen der kan give gode råd til forbedrelsen til den.? tak på forhånd -
Overvej om luft er en god eller dårlig leder.
ForumindlægOvervej om luft er en god eller dårlig leder. -
ensretter og sammenkoling
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan en ensetter virker?og hvordan man laver en brokobling?håber der er nogen der kan hjælpe mig -
Meget koldt
ForumindlægHvis man synes, at foråret og sommeren er meget langt væk, så se hvad de kan i Århus...http://www.au.dk/da/nyheder/presse/150306aSå skal man ikke klage over de få minusgrader vi har nu... -
Hvilke linjer skal man tage for at blive tandlæge???
ForumindlægHvilke krav er der til linjerne, hvis man gerne vil være tandlæge? Jeg har søgt næsten overalt, men jeg synes ikke jeg kan finde noget. Er der nogen der kan hjælpe? -
Entalpitilvækst ved neutralisation af syre med stærk base
ForumindlægHey, jeg er igang med kemirapport til på fredag og jeg kan ikke rigtig komme videre. Jeg skal beregne hvor meget varme der er udviklet under reaktionen (Udviklet varme), men jeg kan bare ikke finde en formel til at regne det ud med... Dernæst skal jeg beregne Entalpiændring pr. mol reaktion.Her e... -
Fødevarekemi, kemiske fag, hvilket og hvorfor?
ForumindlægJeg vil rigtig gerne læse noget med kemi, meen jeg syntes det er lidt svært at regne ud hvilke bachelors der er bedst i forhold til det jeg vil: Jeg sidder pt. og overvejer fødevare kemi (Fødevarer, kvalitet & teknologi), Kemiske fag (miljøkemi) eller Kemiske fag (medicinalkemi). Jeg er... -
Kemi eller nanoteknologi?
ForumindlægHej, er der nogen som har erfaring med enten kemistudiet eller nanoteknologi på f.eks KU? Jeg overvejer at læse en af delene, men er lidt usikker. Vi havde en dame over fra Princeton, og hun frarådte nanoteknologi som en bacheloruddannelse da det er alt, alt for specifikt. Hun mente at kemistudie...
