Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7901 til 7920 af 33650
-
Giddens vs. Ziehe
ForumindlægHej alle sammen. hjææææææææææælp. Hvad mener giddens og hvad mener ziehe helt konkret i forhold til at iscenesætte sig selv i paradise hotel f.eks.? håber i kan og vil hjælpe mig... på forhånd tak. :) -
2 sætninger
ForumindlægA cousin can both be a girl and a boy There is 2 pictures standing on her table Er disse sætninger gode? Tak på forhånd. -
Michael Strunge
ForumindlægEr der nogle der har info omkring Michael Strunges digt "Kort biografi". Jeg kan intet finde om det nemlig :) -
Hvordan gør man det?
ForumindlægHvordan putter man sine opgaver ind på studieportalen? -
Hvordan ligger jeg min opgave på studieportalen?
ForumindlægHej hvordan ligger jeg min opgave på studieprotalen? Jeg kan virkelig ikke finde ud af det.. -
Enzymer
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med noget om enzymer: enzymers kendetegn og funktioner? tak på forhånd! :) -
y(t)=2
Forumindlægy(t)=2 y(3)=2 I dette tilfælde hvilken værdi vil være t og hvilken y? hvis vi nu har 2*y*y'(t) Hvad skal så indsættes i hvad? -
Skæringspunkt mlm. to funktioner
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til disse. Når jeg prøver at finde skæringspunktet mellem funktonerne igennem geogebra, så får jeg svare til at være 13.21, men når jeg benytter mig den metode hvor jeg sætter dem lig med hinanden, får jeg svaret til noget helt andet. Anyone?? -
Dansk mundtlig årsprøve!
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve, og vores lærer har skræmt os med, at vi overhovedet ikke må kigge i nogle papirer under eksaminationen, så vi skal kunne huske linje- og sidetal for TD. (det er jo optil 8 sider..) Det synes jeg lyder sygeligt.. jeg var også til årsprøve sidste år, men har nok fort... -
A Clockword Orange
ForumindlægHejsa :)Vi skal læse bogen "A CLockwork Orange" i engelsk. Jeg har set filmen og overvejer hvorvidt det er nødvendigt at jeg også læser bogen :) Nogen der har læst _og_ set "A Clockwork Orange" og som kan fortælle mig hvor meget filmen afviger fra bogen og hvad evt forskelle e... -
Skr Dansk årsprøve - Kan man forberede sig???
ForumindlægHey!Skal til skr dansk årsprøve tirsdag og ville bare høre om der var nogle der havde nogle gode tips til forberedelse, eller om man simpelthen ikke kan forberede sig (uden det skal være tidsspilde..) -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej :) Jeg skal oversætte følgende sætning til engelsk: Det lykkedes ham ikke at nå toget - og det skal jo helst være så præcist som muligt, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det der "lykkedes" med, for normalt ville jeg bare sige "He missed the train" .. men det er vel ik... -
overdragelse af fordringer
ForumindlægHej Håber der er en der kan hjælpe mig... Jeg har en opgave hvor et omsætningsgældsbrev bliver stjålet. tyven sælger det til erhverver 1 med en påtegning fra damen der oprindelig ejede gældsbrevet. erhverver 1 sælger det videre til erhverver 2 også med en påtegning. Jeg er meg... -
oversættelse
Forumindlæghej allesammen...håber der er nogle der kan hjælpe med en kort oversættelse."Det er hårdt arbejde både for fødderne og stoltheden, men Mickeys humør synes ikke at tage skade".. dette skal ovesættes..på forhånd takdet er mest den sidste del af sætningen -
Hjælp til analyse
ForumindlægHej hvis der står fasthold den første oplevelse af filmen ved at du tager notater. ???? Hvad betyder det ?? og så også lige den her please hvilken grundlæggende forståelse er der i filmen ? (ps. film på 1 time) -
Dansk -> engelsk
ForumindlægHvordan vil i oversætte det her: 1. Der er ingen grund til ikke at tænke dårligt om vampyre 2. Hvad kan ske om natten, som ikke kan ske om dagen? -
HJÆLP til glæden ved strandkanter analyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i dansk eksamen her i 10. så søger hjælp til analysen af mit essay. Jeg har valgt glæden ved strandkanter af Marianne Larsen - så ville høre om der er nogen der ligger inde med analysen, og ville dele ud ;-) -
Hjælp til hvordan man søger efter notater på denne side
Forumindlæghej...jeg er rimelig ny og søger notater til samfundsfag på gym/HF...om EU landbrug og Miljø, dansk politik, Danmark i den globale økonomivi har bla. en bog der hedder Dansk politik og økonomidet vil være vildt dejligt hvis nogen gad at skrive til dette indlæg...det ville være en stor hjælppå for... -
Bøger med til engelsk mundtlig eksamen???
ForumindlægEr der nogen der ved om man må tage ens egen bøger med til engelsk mundtlig eksamen højniveau??Gælder det oss ens kopi tekster??Noura -
Regler når man får huen
ForumindlægHejsa...Er der nogle som har reglerne for hvornår man skal have hak i studenterhuen osv... Har søgt forgæves efter dem...
