Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7961 til 7980 af 23765
-
Temperaturkoefficienten
ForumindlægHvad er en Temperaturkoefficient?? Hvordan finder man sådan en? -
Reaktionsskema?
ForumindlægC2H5OH + 3 O2 → 2 CO2 + 3 H2O a) Kontroller at reaktionsskemaet er afstemt - hVORDAN GØR JEG DET? -
et togs acceleration
ForumindlægEt tog holder ved perroon, og en ung mand står ud for togets bagende. Toget begynder at køre med en acceleration på 0.4 m/s^2. Han giver toget et forspring på 6,0sekunder og prøver så, om han kan indhente det. Det antages, at den unge mand løber med en konstant hastighed v(m/s). a) Hvornår indhe... -
Søger hjælp hehe
ForumindlægHeeej.. er der nogen som gerne vil hjælpe mig privat; noget med nyttevirkningen og arbejdets kraft osv? -
cos og sin omskrivning
ForumindlægHej! Jeg har problemer med en sin og cos omskrivning. Jeg har selv løst en differentialligning til: x(t)=c1*e^(-phi*t)cos(omega*t)+c2*e^(-phi*t)sin(omega*t) Bogen har uden forklaring omskrevet løsningen til denne form: x(t)=A*e^(-phi*t)sin(omega(t-t0)) Nogen som kan forklare mig omskrivning... -
Energibevarelse
ForumindlægHej er der nogen derude der måske kan forklare mig hvad energibevarelse er? jeg er gået helt i stå og kan ikke komme videre! tak på forhånd :) -
Baggrundsstråling HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægHej Vi har fået afvide af vores lærer at vi skal måle baggrundsstrlingen med hvad er baggrundsstråling egentlig? -
Eksponentielle udviklinger - mundtlig fremlæggelse
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skal onsdag fremlægge om funktionsbegrebet med tanke på eksponentielle udviklinger. Det er Mat på A niveau. Da jeg er ret blank, ville jeg hører om der var nogle der kunne hjælpe lidt. Evt. om der er en der har en god disposition til emnet? Evt. hvis nogle bare har... -
Alkohol noter
Forumindlægnogen der har nogen noter om Alkohol fra bogen Ny prisma 9. noterne skal helst være på 9. klasses niveua. -
V*R*E*Y*D*...: varmefylde
ForumindlægNogen der kan fortælle lidt om varmefylde? -
Noter
ForumindlægHej! er der nogen som har noter fra 9 klasse ?? -
HALVERINGSTIDER
ForumindlægHejsa. jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i morgen, og mangler en masse forsøg omkring halveringstider. Der skulle ikke være nogle der kendte et godt et? :P På forhånd tak.. -
Sammenstød
ForumindlægHej SP, Er der nogen herinde der har nogle noter til følgende begreber ifm. kollision: Impulsbevarelse Energi Kinetisk energi Potentiel energi Centralt stød Elastisk stød Uelastisk stød Formler for impulsbevarelse ved stød Impuls Elastisk stød Uelastisk stød -
Henfald på kernekort
ForumindlægHej Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig! Jeg skal til naturfag-eksamen imorgen, og jeg er blevet virkelig meget i tvivl om, hvordan jeg skal vise alfa- og betahenfald på kernekortet. Hvilket stof skal jeg starte ud med? Jeg skal jo starte ud med et stof, og så skal jeg følge det hele vejen i... -
Forklaring på elektromagnetisme?
ForumindlægHej! Er der nogen, der kort og simpelt kan forklare mig, hvad elektromagnetisme er? På forhånd tak -
hjælp:(
ForumindlægHej hvornår er den mekaniske energi af en genstand bevaret?? hvad forstår man ved en ydre kraft på en genstand i tyngdefeltet?? hvornår er den mekaniske energi af en genstand ikke bevaret?? Er der nogen der kan hjælpe mig at besvare disse spørgsmål??? -
fantastiske dispositioner søges
ForumindlægHar i nogle rigtig gode disposition til sådan set ethvert emne i lige hurtigt kan sende. Har selv nogle, men jeg vil gerne analyserer tankegangen for gode dispositioner. Tak på forhånd. W. -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak! -
Nogen der vil læse min SRP?
ForumindlægHej alle Ville høre om ikke der var en venlig sjæl derude, der gider læse min SRP og evt. fortælle mig, hvis der er noget der skal uddybes, forklares eller lign.? Og rette eventuelle fejl - jeg har naturligvis selv rettet min opgave, men det kunne jo være, at jeg har overset noget. Hvis der er, m... -
tegn
ForumindlægHvad betyder :->
