Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8061 til 8080 af 14099
-
Jugoslaviens sammenbrud
ForumindlægHej, sagen er den at jeg skal til at skrive SRP i Samf og historie, og derfor har jeg valgt at skrive om Jugoslaviens sammenbrud. Men har brug for hjælp til at finde på nogle underspørgsmål, og hvilke metoder i samfundsfag og historie der kan benyttes. Derudover vil jeg gerne fokusere på Bosnien... -
SRP - analyse i samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skriver i samfundsfag og historie om Terror. I analysedelen skal jeg fokusere på de udenrigspolitiske konsekvenser, hvor jeg kommer ind på Afghanistan og Irakkrigen. Men hvordan analyserer jeg de to krige i samfundsfag, hvad skal jeg gøre.. ? Indtil videre har jeg fortalt hvorfor U... -
Hjææælp
ForumindlægJeg skal i min srp i analysedelen give en analyse af: betydningen af terrorangrebet 11.september 2001 på New York og Washington, og fokusere på de udenrigspolitiske konsekvenser. Derudover skal jeg inddrage sikkerhedspolitiske teorier. Jeg har analyseret Bushdoktrinen 2002, men hvad skal jeg... -
Ideer til rapport
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en rapport om enzymer og har brug for nogle ideer. Er der nogle der ved hvad man bruger enzymer til i medicinalindustrien? Fokuserer mest på sukkersyge men har brug for nogle andre eksempler. Har læst at enzymer bruges mod blodpropper men kan ikke finde ret meget om det. Hå... -
Idéer til Produkt? (pleeaase)
ForumindlægHej venner :) Vi skal i min klasse til at have proektuge, og overemnet er Konflikt. Derfor har vi valgt at have om Nordkorea og fokusere på hvordan befolkningen har det, og hvordan diktatoren er. Men vi har virkelig svært ved at finde på et kreativt produkt, som vil indgå i fremlæggelsen. Har I... -
Projektopgave Produkt!
ForumindlægHej. Vi har projektuge og overemnet lyder "Grænsen på..." - Jeg har valgt "grænsen til menneskerettigher" - hvor jeg fokuserer mest på fangelejren i guantanamo bay. Er der nogle søde mennesker der vil komme med nogle gode forslag til et godt produkt, for har virkelig ikke n... -
Projektopgave Produkt!
ForumindlægHej. Vi har projektuge og overemnet lyder "Grænsen på..." - Jeg har valgt "grænsen til menneskerettigher" - hvor jeg fokuserer mest på fangelejren i guantanamo bay. Er der nogle søde mennesker der vil komme med nogle gode forslag til et godt produkt, for har virkelig ikke n... -
Naturfagseksamen 9kl
ForumindlægVi har trukket emnet Co2,klima og udledning af stoffer. Og vil har valgt at fokusere på transports udledning af stoffer men vi er åbne på nye ideer hvis, da vi ikke er 100p sikker på det et godt emne. Vores problemformulering lyder sådan: Hvordan påvirkes klima, og mennesker af dens globale trans... -
Hvordan analysere man kortfilm
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for lidt hjælp Jeg har ikke rigtig en ide om, hvordan man analyserer en kortfilm hvor starter man overhovedet? Jeg ved godt, at man selvfølgelig skal lave en indledning og et resume, men hvad gør man så bagefter? Er der nogen, der kan skrive en liste over ting,... -
AT - mad og kropsidealer?
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om mad og kropsidealer til min AT-eksamen i fagene dansk og psykologi, men mangler noget at analysere i dansk-faget... Jeg har tænkt på enten at analysere en blog eller en reklame som handler om nutidens kropsideal og fokus på sundhed - er der nogle der har nogle i... -
Metode inden for etik i religion
ForumindlægHej :-) Sidder, som mange af os, med AT. Jeg har fagene dansk og religion, og har valgt en video, hvori jeg skal fokusere på, hvordan de filmiske virkelmidler (bl.a.) påvirker/skaber vores etiske problemstillinger (videoens emne er dyrevelfærd). Jeg kan kun finde religionsmetoder i forhold til... -
HJÆÆÆÆLP
ForumindlægHej. Sidder her med et spørgsmål og håbede i ville hjælpe. Danmark har mange økonomiske problemer, men også de højeste fødevarepriser i Europa. Samtidig er man meget optaget af folkesundheden, da fokus på dette kan lette nogle af de kommende velfærdsproblemer. Man taler derfor om at nedsætte mo... -
Samfundsfag - opgave
ForumindlægHej Alle Sammen! Jeg er i gang med samfundsfag opgave, men jeg sidder lidt fast og kan ikke komme videre? Jeg håber jeg ville kunne få lidt hjælp her :) Halalslagtning på danske slagterier og en analyse af fremstilling heraf i danske medier specielt med fokus på integrationsproblematikken i de... -
Hjælp!
ForumindlægHej. Sidder her med et spørgsmål og ville høre hvad i mener. Danmark har mange økonomiske problemer, men også de højeste fødevarepriser i Europa. Samtidig er man meget optaget af folkesundheden, da fokus på dette kan lette nogle af de kommende velfærdsproblemer. Man taler derfor om at nedsætte ... -
Aflevering - grammatik
ForumindlægHejsa :) Jeg har lavet min aflevering i spansk færdig, som er til i aften, og jeg ville høre om, der er nogle, der har tid og lyst til at kigge den igennem og evt. rette den? :) Det er en aflevering hvor der fokuseres meget på før nutid og nær fremtid, og det er på et relativt lavt niveau, da j... -
Hjælp!
ForumindlægHej. Sidder her med et spørgsmål og ville høre hvad i mener. Danmark har mange økonomiske problemer, men også de højeste fødevarepriser i Europa. Samtidig er man meget optaget af folkesundheden, da fokus på dette kan lette nogle af de kommende velfærdsproblemer. Man taler derfor om at nedsætte ... -
Amerikansk reklame
ForumindlægHej jeg er i gang med en dio med meget fokus på amerikaniseringen. det betyder jeg skal se på amerikanske værdier osv. Jeg mangler lidt en amerkiansk reklame ( bare et billede) hvor der reklameres for et amerikansk produkt, altså fra et amerikansk firma, hovr man kan se nogle amrikanske værd... -
Integration og uddannelse i DK og SV
ForumindlægHej alle. Jeg læser pædagogik skal snart gå i gang med at skrive en eksamensopgave i sociologisk pædagogik. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om integration og uddannelse i DK og SV. Jeg vil gerne fokusere på folkeskolen og tosprogede børn. Jeg ville så bare høre om nogen af jer havde noget ... -
Food with feeling by Nicola Barker
ForumindlægKloge mennesker Sidder med noget af en bunke af lektier og afleveringer. Hvad skal i ha' for at skrive min engelsk stil til et 7 eller 10-tal? Til senest onsdag i denne uge. En del af opgaven skal fokusere på starten og billedsprog (900-1200 ord) Vh en presset mand -
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til dansk skriftlig eksamen i morgen. Dog føler jeg mig ikke særlig klar, og kunne egentlig godt tænke mig at høre, hvilke genrer der plejer at komme? Evt. hvilke metoder/modeller der er gode at anvende? Samt hvad skal man fokuserer mest på? Hvordan skriver man en go...
