Samfundsfag

Samfundsfag - opgave

29. marts 2014 af NaroKhan (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej Alle Sammen! 

Jeg er i gang med samfundsfag opgave, men jeg sidder lidt fast og kan ikke komme videre? Jeg håber jeg ville kunne få lidt hjælp her :)

Halalslagtning på danske slagterier og en analyse af fremstilling heraf i danske medier specielt med fokus på integrationsproblematikken i det danske samfund i dag? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Halalslagtningen foregår på samme måde som med al anden slagtning på de danske slagterier, dyrene bliver bedøvet, og efterfølgende af blødt, hvilket vil sige, at blodet løber fra dyret imens, det hænger oppe på en krog. Så halalslagtning følger de samme lovforordninger som al anden salgtning, dog skal slagerriet være blevet velsignet før end, at slagterriet kan blive anerkendt som et halalslagteri. 

I forhold til de danske medier, er der ikke nok opmærksomhed på halalslagtning og når der endelig er, der en tilbøjelighed til, at forveksle halalslagtning med kosher, hvor dyret ikke må bedøves, hvorfor kosher slagtning også er forbudt på de danske slagterier.

Da det danske samfund er et multikulturelt samfund og har været dette i umindelige tider, vil der kunne drages den konklusion, at halalslagtning som sådan er med til, at forme det danske samfund, hvorfor dette ikke har nogen betydning for, om muslimen eller en anden med en anden indvandre baggrund er i stand til, at integrer sig.

Håber, at det hjalp på dit spørgsmål.


Svar #2
31. marts 2014 af NaroKhan (Slettet)

TUSUND TAKK! Det hjælp mig lidt i gang!


Skriv et svar til: Samfundsfag - opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.