Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8161 til 8180 af 11183
-
Insulin produktionen
ForumindlægHej ! Jeg er igang med en eksammensopgave i biologi. Den handler om insulin og glukose i blodet, om hvorfor og hvordan de stiger. Jeg er kommet til et punkt for hvor jeg skal forklare reguleringen af insulin produktionen i menneske kroppen. Mit spørgsmål er så hvad kan jeg skrive? Umidd... -
Spg. til mdt. eksamen i morgen
ForumindlægHej med DIG! Jeg har, som man andre der skriver i dette forum, virkelig brug for hjælp, da jeg i morgen skal til mundtlig biologi eksamen. Jeg håber at der der sidder en eller anden der ude, som kan forklare mig i hvilke stoffer/biomolekyler grundstofferne N og P indgår. På forhånd MANGE ta... -
vær sød hjælp mig
Forumindlægjeg skal fremlægge i biologi om systematik og arter og jeg har valgt et dyr som er sangsvane og som skal indeholde beskrivelse af selvvalgt organimes systematike tilhørsforhold,tilpasninger i udseende og adfærd til levested, føde , formering men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal opfylde frem... -
Essay om landbrugspakken
ForumindlægJeg har fået til opgave om at skrive et essay om landbrugspakken. Det lyder nok nemt nok, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte. Jeg vil bare lige spørge, hvis der var nogen der har en ide eller et godt råd til hvordan jeg kan starte med at skrive mit biologi essay. Altså, hvad der er ... -
Den kritiske værdi fortlkning, Chi-i-anden
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive SRO i fagene matematik og biologi. Her er jeg blevet i tvivl om fortolkningen af den kritiske værdi ifh.t. Goodness-of-fit, Chi-i-anden-testformen, og hvorfor man forkaster nulhypotesen, når Q-værdien overskrider den krtiske værdi. På forhånd tak -
HJÆLP - HASTER
ForumindlægHar brug for hjælp med en biologi opgave: En kvinde får efter en genetisk undersø- gelse at vide at hun er bærer af en defekt allel af et autosomalt gen. Individer som er homozygote for den defekte allel, har en meget sjælden sygdom. a) Hvad er sandsynligheden for at kvindens søn er bærer af de... -
Interleukin 6 og PGC-1alpha
ForumindlægHej SP. Jeg sidder med biologi, og så noget diabetes. Min lærer er meget ustruktureret, og derfor er mine noter jeg har, enormt uklare. Det jeg gerne vil have hjælp til er at finde ud af hvordan Interleukin 6 og PGC-1alpha hænger sammen med diabetes. De research jeg har lavet på interleukin 6 e... -
biologisk halveringstid
Forumindlæger der én som vil hjælpe med noget biologi, jeg slet ikke har forstand på?.. Jeg besvare fælgende spørgsmål til i morgen: a) Giv forslag til faktorer, der kan have betydning for den biologiske halveringstid. b) Hvorfor er det vigtigt at kunne undersøge, om et givent stof har kønshormonlignende ... -
Iod og spyamylases enzymfunktion
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt i biologi, hvor et spørgsmål går på, hvorfor en jodopløsning skal tilsættes en opløsning af spytamylase og stivelse direkte. Mine tanker går på hvorvidt, at iod stopper spytamylases aktivitet? For hvis den ikke gjorde det, forestiller jeg mig, at opløsninges farve f... -
SSO - Hvor mange kilder?
ForumindlægHalløj.. Jeg sidder her og knokler med SSO som mange af jer andre nok også gør.. Og kom så lige til at overveje, hvad det normale antal kilder er? Nu skriver jeg i biologi og indtil videre har jeg brugt 8 forskellige bøger/artikler og et utal af internetsider! Ved i tilfældigvis hvad det "... -
haster!!
Forumindlæghej, jeg sidder og er igang med en 24 timers biologi eksamen. min opgave hedder funktional foods. altså funktionelle fødevarer. hvis der er nogen der har været igennem denne opgave eller ved noget må i meget gerne skrive til mig, for jeg er lidt på bar bund med hvad jeg gøre med denne opgave. h... -
SSO - oversætte engelsk
ForumindlægHej JEg skal oversætte noget engelsk biologi til dansk, og der er et begreb, jeg ikke kender til. Sætningen lyder: Efficacy may be related to a modification of climacteric overactivation af GnRH pulse generator Det er det der "pulse generator" jeg ikke helt forstår, jeg håber meget på ... -
Meget svært?
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til biologi-eksamen her på torsdag. Jeg har meget svært ved at huske fagordene og jo mere jeg læser videre, desto sværere synes jeg at det bliver. Skal man kunne alle fagordene som man støder på el. er det kun de vigtigste? Hvordan kommer det spørgsmål som man trækker i eksami... -
Hjælp til rapport om enzymer!
ForumindlægJeg har fået et spøgsmål stillet i en rapport i biologi, som går ud på at navngive et enzym, der nedbryder kød. Jeg ved, at navnene for ezymerne som regel ender på -ase og som regel hedder det stof de skal nedbryde foran... Men jeg nægter at tro på, at enzymet skal hedde kødase ? :S Nogle, som ha... -
DNA sonde og kromosom vandring
ForumindlægHvad er en DNA sonde? Skal vide det i forbindelse med at forstå princippet i en teknik kaldet kromosom vandring. Det er noget med overlappende basepar til kortlægningen af et gen (faktorVIII) Bogen jeg anvender er ''genetik'' Grundbog i biologi 3 af Niels Søren Hansen og Hans Mar... -
AT metode i fransk!
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg står i den situation at jeg ikke ved hvad min metode er i fransk sammen med biologi. Jeg skal bruge fransk til at underbygge fakta med citater og sige om avisen er neutral eller ej - ellers er der ikke en masse sproglige virkemidler. Hvad slags metode er det? ville være en... -
Pest med his og bio
ForumindlægHej Er der nogen, der har haft AT om pest, med fagene biologi (B) og historie (A) i det her år med emnet "Katastrofen - årsager og konsekvenser"? Hvis det er, kan en så ikke sin synopsis til mig???. Jeg har mit eget syniosis, men vil gerne læse nogle andres, så jeg kan få lidt ins... -
AT Om Kolera i KBH
ForumindlægHej jeg er igang med mit at projekt til AT i eksammen om kolera epidemien i KBH 1853 (Biologi A, Historie A). Til at illustrere den historiesk metode skal skal jeg bruge en kilde til at konkludere på. Er der nogen der har nogle foreslag eller ligger inde med noget ? Tak på forhård -
AT- EMPIRI ??
ForumindlægHeej Venner ;) Håber det går godt med jeres eksamens forberelser.. Jeg skal op til AT her meget snart, men har ikk rigtig forstået begrebet EMPIRI, og da jeg har biologi som en af mine to fag, er jeg derfor nød til at forstå det. Har søgt på nettet, men fandt ik rigtig noget brugeligt.... -
Sammenhæng næring og ændringer i vandmiljø
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med dette "Hvordan er sammenhængen mellem en øget næringsstof-belastning og ændringer i vandmiljøet"? Samt "Forklar hvordan næringsstoffer havner i vores søer og candløb, og forklar hvorfor søer er mere sårbare end vandløv overfor en belastning med nærin...
