Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8181 til 8200 af 11183
-
kan I hjælp med en opgave?
ForumindlægHjælppppp Er der nogen som er rigtigt god til biologi, og kan hjælp mig med en opgave, der handler om knogler.Opgaven er på tre sider, som jeg har selv skrevet.Men vilgerne en som kan læse og rette eller give en kommenter. Fordi det er meget meget vigtigt opgave, pleas hvis der er nogen der kan h... -
Nogen kan hjælpe mig?
ForumindlægHjælppppp Er der nogen som er rigtigt god til biologi, og kan hjælp mig med en opgave, der handler om knogler.Opgaven er på tre sider, som jeg har selv skrevet.Men vilgerne en som kan læse og rette eller give en kommenter. Fordi det er meget meget vigtigt opgave, pleas hvis der er nogen der kan ... -
Transmitterstoffer og hormoner
ForumindlægHej folkens :) Sidder lige nu og har 24timers eksamen i biologi. Har trukket om signal stoffer og ska svare på hva forskellen er på hormoner og transmitterstoffer, hvilket jeg bestemt ikke kan finde noget om. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg skal også vide hvad natrium-kaliumpumpen er for at ku s... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen imorgen, og jeg har trukket stofkredsløb og drivhuseffekten. Det er ikke lige min stærkeste side. Jeg sidder nu og arbejder med spørgsmålet: forklar hvordan planter omdanner glukose til forskellige kulhydrater, f.eks maltose, amylose, cellulose m.v Er der nogen som ... -
248 knogler i kroppen?
ForumindlægI religion har vi hele tiden fået fortalt, at jøderne har 248 påbud - én for hver knogle i menneskekroppen og 365 forbud - en per dag om året. Men min biologi undervisninger fortæller mig at der er 206 knogler i kroppen. Er der nogen som kan forklarer forskellen på 42 knogler ? På for... -
Evolution - 24 timers eksamen, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forberede mig til min biologi eksamen imorgen, og er stødt på flere problemer. Jeg har været så "heldig" at trække emnet evolution og er dertil blevet stillet spørgsmålet: Overvej hvorfor den genetiske variation i en population kan ses som et udtryk for... -
Hungersnød i Somalia
ForumindlægHej Jeg har skrevet om Hungersnød i Somalia. (Samfundsfag og Biologi) Jeg har skrevet om hvilke konsekvenser har sult i Somalia haft. Og hvilke reaktioner der sker i kroppen, når man sulter.(generelt) Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om i metode afsnittet? Jeg ved ikke hvilke metoder ... -
ÅNDREDRATSSYSTEM
Forumindlæghej. jeg skal til at skrive en rapport i biologi. men da jeg har været fraværende i den time, for vi har haft om åndedratssystemet vil jeg meget gerne spørge nogen kvikke hoveder, om de evt. kan hjælpe mig i en hastende stund? Jeg skal gøre rede for åndedrætssystemet opbygning og funktion samt ... -
Sygeeksamen
ForumindlægSkal op til sygeeksamen på mit sidste år STX, det er dog ikke i august som det plejer for mange, da det godt kan lade sig gøre her i maj. Det er skriftlig dansk, men ledelsen har valgt at sætte denne eksamen ind på min skriftlige biologi eksamensdag, og bio er nu er rykket 2 dage frem fra origin... -
Hjælp til NF eksamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 21. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er EL i i-og ulande. ... -
mundtlig bio - Eutrofiering i havet
ForumindlægHej alle Jeg har en smule svært ved det emne, som jeg har trukket til min mundtlige biologi. Er der evt en fra næstved som er en haj til det med økologi, som kunne tænke sig at tjene lidt penge i aten. så må i meget gerne kontakte mig på 22292289 :) jeg håber at der er en som kan hjæl... -
2g opgave om rusmidler.
Forumindlæghejsa.. jeg er igang med at skrive 2.g opgave, om rusmidler, men har et lille problem med et spørgsmål.. i opgaven indgår matematik og biologi. spørgsmåley lyder sådan: Giv v.h.a et eksempel en matematisk beskrivelse af mængden af stof i kroppen ved regelmæssig indtagelses af stoffet? håber på a... -
Bedømmelse
ForumindlægHej Jeg har lige fået min rettet rapport om PCR tilbage, og er godt nok utilfreds med bedømmelsen. Der er nogle kommentar som, efter min mening, holder slet ikke. Det er min biologi lærer der har rettet den og jeg synes at det er uretfærdig bedømmelse. Er der ikke nogen der kunne kigge på den og... -
24-timers eksamen i Bio B, hukommelse
ForumindlægHar lige trukket mit spørgsmål til biologi B 24-timers eksamen. I spørgsmålet står bl.a. "Du skal forklare, hvad korttids- og langtidshukommelse er, og kort belyse hvilke ændringer, der sker under hukommelse, indlæring og lagring." Er det nogen, der kan forklare mig de ændringer, ... -
24 timers eksamen - hormoner hjælp!!
ForumindlægHej derude, jeg kunne godt bruge lidt vejledning omkring min opgave som jeg har trukket. Har allerede svaret på spørgsmålene men det kunne være rart hvis nogle ville kigge det igennem og se om jeg mangler noget eller om der er fejl, er nemlig ikke den skarpeste kniv i skuffen til biologi. ... -
Gødningssalte
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med et spørgsmål i biologi som jeg ikke helt kan svare på. Nævn to gødningssalte og nævn to molekyler, hvori de to gødningssalte indgår i hos planten. Jeg tænker at nitrat og ammonium nok er svarene på et af spørgsmålene, men jeg er lidt usikker på hvilket et af dem. Hvis... -
Kulhydratomsætning
ForumindlægHej alle. Jeg har nu trukket mit emne i Biologi b-niveau, men jeg synes det er et utroligt svært emne og har derfor brug for en som kan hjælpe mig at forklare mine bilag. Håber der er nogle som har lyst ! - Jeg har vedhæftet et af bilagene, så I kan danne jeg et billede af, hvordan de... -
Fedtstoffers kemiske opbygning
ForumindlægHar siddet med det her i lang tid og fatter ikke en brik og står og skal til NF-eksamen på onsdag. har styr på biologi delen, men kemi delen er ret sort for mig Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå den kemiske opbygning noget bedre? skal kunne tale ud fra et billed af den k... -
HJÆLP! Stamceller - transskriptionsfaktorer - induktiv metode
ForumindlægHej, Jeg skriver om stamceller i AT i fagene religion og biologi. Jeg har problemer med at finde en kilde, som forklarer en induktiv metode ved forskning af stamceller. Forskerne har forsøgt at finde transskriptionsfaktorerne, som er essentielle i ES, og dette måtte have foregået ved en indukti... -
Primærproduktion og græsningsfødekæde?
ForumindlægHej... Jeg sidder lidt fast her i min eksamen i biologi... Har 2 spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med.. 1. Hvilke faktorer der kam have indflydelse på planternes primærproduktion? 2. Diskussion af planternes rolle i græsningsfødekæde, samt hvorfor planterne er afhængige af nedbryderfødekæ...
