Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8301 til 8320 af 11183
-
MÅ MAN??!
ForumindlægHeej. Jeg skriver om diabetes 2 i biologi og historie, vedrørende den generelle samfundsudvikling, vores leveforhold, osv. Mit spørgsmål lyder på om jeg må indsætte et afsnit omkring hvad der kan gøres ved problemet, konsekvenser osv. til sidst i opgaven, når det ikke står i min problemformule... -
Hjælp til gennemsnit.
ForumindlægHejsa. Mit gennemsnit ligger på 5.4 Matematik 7,7,7 - Dansk 4,4,4,2 - Engelsk 7,7 - Tysk 4,4 - Geografi 7 - Fysik 4 - Samfundsfag 7 - Idræt 10 - historie 2 - Kristendom 4 - Biologi 4. Hvad kan jeg gøre, så jeg lige kan "skubbe" karakterende lidt op? Håber i kan hjælpe. -
EPIDEMI KRISE!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har det problem at jeg ikke kan finde noget om definitionen på en "EPIDEMI". Altså direkte hvor udtrykket stammer fra, og generelt bare lidt historie om det og gerne biologisk. Jeg har fagene historie og biologi. Kan nogen hjælpe mig med at finde gode links. På forh... -
HJÆLP, det haster.
ForumindlægJeg sidder her og prøver at kæmpe med nogte biologi jeg håber der er en der vil hjælpe, jeg har en opgave for om hæmning af nervesytemet. Og jeg har fået et spørgsmål der lyder: hvorfor kan neurotansmittere i fremmede synapser udløse et aktionspotentiale ved at øge Na+ - permeabiliteten ? Håb... -
Hjælp til skolen
ForumindlægHej SP. Jeg vil gerne blive bedre i nogen fag, som fx Dansk, Matematik, Biologi, Engelsk, Fysik-Kemi osv. Har i nogen hjemmesider man kan bruge? Helst nogen hjemmsider som alle kan bruge og er gratis. Ellers så nogent tips og tricks til hvordan i måske blev gode til det? :) Mvh -
Sakkarider
ForumindlægHej Jeg laver nogle lektier på en hjemmeside der hedder biologi-tjek.dk Jeg bliver stillet et spørgsmål om at sætte disse ting: mælkesukker, frugtsukker, druesukker, stivelse og roesukker ind i disse grupper: monosakkarider, disakkerider og polysakkarider. Hvad skal der være i hver gru... -
Valg af fag og sag! HJÆLP
ForumindlægVille lige hører jer om det er en dårlig ide at vælge to C-niveau fag.. Mine lærer siger forskellige ting nemlig.. Har overvejet at vælge noget om biologi og religion som jeg jo som sagt har på C niveau. Nogle der har nogen ideer til sager? PLEASE.. Heeh!! på forhånd TAK! -
Metabolisk syndrom
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg er i gang med SRP som alle andre 3.g'ere er. Jeg skriver om fedme i biologi og samfundsfag. Men jeg har problemer med at definere det metaboliske syndrom og hvilken påvirkning insulinresistens har på kroppen. Er der nogen der kan hjælpe??? Hilsen Mathilde Kristiansen -
''Grafer'' Angivelse af parameter?
ForumindlægJeg er i gang med min afsluttende rapport. Jeg skal op i biologi, og jeg er i gang med at konstruer mine grafer. Min lærerinde har skrevet: ''Husk angivelse af parameter og enheder på alle akser'' Jeg forstår ikke rigtigt det med parameter, nogen der kan forklare det? -
AT synopsis
ForumindlægHey. Jeg har stadigvæk ikke fået fastlagt mit valg af emne helt endnu. Kunne godt tænke mig at skrive om transhumanisme(bruge videnskab og teknologi, til at forbedre/udvide mennesket) og noget samfunds filosofi. Jeg har valgt følgende fag : Biologi og filosofi. Nogen der kan hjælpe mig med det s... -
Spytamalase nedbrydning af brød?
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en biologi rapport og spytamylases nedbrydning af stivelse, men er ligesom gået lidt i stå ved et spørgsmål. Hvorfor kommer brød til at smage sødt, hvis man tygger overdrevent længe på det? har en ide om hvorfor det kunne gøre det, men er der nogen der har en teor... -
Hjælp til analyse i historie.
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder her med min SRP i biologi og historie. Jeg har en punkt, der hedder 'Redegør for og analyser de levevilkår, der i Danmark i slutningen af 1800-tallet, havde indflydelse på befolkningen størrelse og sundhed, herunder udbredelsen af tuberkulose'. Jeg er lidt ... -
HJÆÆÆÆLP!
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder her med min SRP i biologi og historie. Jeg har en punkt, der hedder 'Redegør for og analyser de levevilkår, der i Danmark i slutningen af 1800-tallet, havde indflydelse på befolkningen størrelse og sundhed, herunder udbredelsen af tuberkulose'. Jeg er lidt i... -
HASTER. historie -bio størreafl. opgave
Forumindlæghej alle sammen håber at der er en eller andet kan hjælpe mig.. Jeg har en opg. som skal afslutte her på gym. og det skal handle om to fag. historie og biologi. har overvejet at skrive om fremtiden .. -Kunstig intelligens -befrugtning. Men jeg kunne ikke rigtig finde på en produkt. er der n... -
Blomster, epifytter, træer
ForumindlægHej, jeg har fået 2 opgaver for i biologi. Men forstår ikke sammenhængen mellem ordene.. Kan i hjælpe med at lave en historie/tekst med ordene i? 1. kontinentalplader, vulkaner, jordskælv, bjerge. 2. art epifyt, bestøve, flora, knolde, løvtræer, nåletræer, stængel, rod, blade, urter, b... -
Synopsis??
ForumindlægJeg er i gang med en større synopsis - den obligatoriske i 3g. Jeg skriver i fagene biologi og samfundsfag - og mit emne er fedme. Jeg har bare det problem at jeg ikke helt ved, hvilket "område" jeg skal bevæge mig ind på i samfundsfag. Så nogen der har nogen ideer? På forhånd tak. ... -
SRP - lige et par spørgsmål..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2... -
SRP om Darwin
Forumindlæghej allesammen. Jeg sidder og skriver SRP lige nu. Mit overemne er EVOLUTION, og mit emne er DARWIN Så, jeg ville spørge, om der er nogen som har skrevet srp om darwin i fagkombinationen Biologi+Historie?. Eller måske andre fag?. Håber virkelig nogen kan hjælpe,. Har kun skrevet 10 sider, og e... -
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ... -
Hvad kan jeg skrive om?
ForumindlægHej! Jeg skal snart skrive SRO, og skal derfor til at vælge fag og emne. Inden for biologi/kemi kan man vælge emnet enzymer, og jeg ville derfor høre om I har gode underemner til dette emne? Hvad kan man komme ind på, skrive om etc? Jeg sætter pris på alle svar og forslag. På forhånd tak!
