Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8461 til 8480 af 26633
-
Er lyrik litteratur?
ForumindlægHej Vil man kalde digte for litteratur? Jeg må bruge litteratur og film til min perspektivering, men jeg kan kun komme på digte, der behandler mit emne. -
personkaraktastik, ( Det Haster!!!!)
Forumindlægjeg skal lave en personkaraktastik af de tre personer der er i digtet "De evige tre", håber i kan hjælpe mig. jeg har lagt digtet her i word -
Yahya Hassan - kropslighed
ForumindlægYahya Hassan kredser meget om kropslighed i sine digte. Er der nogen ved hvorfor det er vigtigt og hvad det gør ved digtene? Tak på forhånd! -
Tove ditlevsen: barndommens gade
ForumindlægHej er der nogen, der ved hvad budskabet i digtet Barndommens Gade af Tove Ditlevsen er? Ved i også, hvilket temaer, der bl.a. er i digtet? -
Den Desperate Pige..
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg har brug for en lille hjælp med en digt som jeg skal analysere ,, jeg er nået okey langt med at forstå det, men jeg kan ikke se hvad Gustav munch-petersen mener med digtet ,, altså jeg kan ikke forstå . Her er digtet: tal ikke til mig saa stille saa stille - tal ikke -! ... -
Romanticism, John Keats
ForumindlægHej Er der nogle, der har analyseret digtet "Keen, Fitful Gusts" af John Keats? I slutningen nævnes 4 personer, jeg kan slet ikke forstå hvem disse fire er og hvilken rolle de spiller i forståelsen af digtet. Keen, fitful gusts are whisp’ring here and there Among the bushes... -
Michael Strunge: reklame
ForumindlægJa, jeg har multifarvet smag Min møbelkrop er blød og glat. Min hjerne er fyldt med spild Og celler - de er stoppet med varer. Jeg er en reklame, skat Vil du ikke gå med mig i bio? Jeg er et katalog, Baby Vil du ikke få med mig i seng? Jeg ved jeg udsuger dig Men prøv ikke at kæmpe imod For jeg h... -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg tager HF på selvstudie og er pt gået helt kold. Jeg skal skrive om Martin A. Hansen "de henrettede" men jeg syntes slet ikke at jeg forstår den, Er jeg helt forkert på den hvis jeg mener at den handler om faldne soldater under den tyske besættelse? Han beskrier dem... -
Nordkraft
ForumindlægEr der nogen der har en analyse af bogen Nordkraft af Jakob Ejersbo??Eller bare nogle gode tips til analysen mm....??Håber i kan hjælpe!! -
Dronningens nytårstale 2007
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med analysere dronningens tale 2007, da det er første gang jeg skal analysere en tale. ( Ved ikke hvordan jeg skal start ) -
indhold?
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en historie opgave om wannsee konferencen, men nu er jeg kommet i tvivl om hvad der egentlig ska være i sådan en opgave... :-SSkal der være en analyse? eller en diskution... ? Håber der er nogle der vil hjælpe.. -
"Drømmenovelle"
ForumindlægHej (: Er der nogle der ligger ind med en analyse eller andet lækkert om Schnitzlers "Drømmenovelle" ? eller filmatiseringen af den (Eyes wide shut) for den sags skyld? Også gerne hvis i kender til noget materiale der ligger på nettet eller lign. tak.. -
fortolkningshypotese
ForumindlægHej jeg skal til at analysere en novelle som hedder kulhydrater der handler om en pige som er overvægtig og ikke har viljen til at kunne tabe sig og følge en sundere kost. Til novellen skal jeg lave en fortolkningshypotese, men hvad er det? er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvad det er? -
Kommunikation
ForumindlægHej alle sammen :) Vi har fået oplyst emnet i AT i år, hvilket er kommunikation. Jeg har valgt at skrive i fagene Dansk og Samfundsfag om emnet Kommunikation i det senmoderne samfund. Jeg skal afgrænse mit emne og være mere specifek med ét område. Nogle af jer der har ideer til, hvad jeg kunne s... -
!!Palæstinakonflikten!!
ForumindlægHej Er ved at skrive sso om palæstinakonflikten og er kommet meget i tvivl om analysedelen, idet det jeg har skrevet ind til videre virker meget redegørende .. (tror jeg).. Tænkte på om der er nogle der vil læse den igennem og evt. give mig en vurdering om jeg er på rette spor eller om det skal æ... -
Virksomhedskarakteristik & Virksomhedsanalyse
ForumindlægJeg er som mange andre igang med min SRP, og mine fag er Virksomhedsøkonomi & Finansiering, men min opgave titel forvirrer mig lidt. Det kan godt være at det er mig der har glemt alt det basale, men i grove træk, så skal jeg "bare" lave noget virksomhedhedskarakteristik og herefter ... -
hvordan finder jeg det?
Forumindlæghvordan finder jeg en bograpport over ''stillemanden'' af arne berggren? -
Elektrokemi og elementer
ForumindlægHej alle Jeg er som alle andre 3.g'ere ved at skrive SRP og kom i tvivl om, jeg skal lave en diskussion da jeg delvist har haft det med i opgaven. Jeg er klar over at jeg skal lave konklusion, men ikke hvorvidt om jeg skal lave et punkt der hedder diskussion... Håber i kan svare :) Simon Ra... -
Dansk
ForumindlægHeyjeg skal snart skrive danskopgaven, så ville lige høre om der er nogen der har stiftet bekendskab med bogen "Kunsten at græde i kor"? -
En redegørelse..
ForumindlægJeg har fuldstændig glemt..Skal man dokumentere i teksten, når man redegør? Altså, jeg ved man skal kunne dokumentere alt, når man tolker.. Men også under redegørelsen??Håber i ka hjælpe :D Og tak!!
