Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8541 til 8560 af 11183
-
Puls og blodtryk
ForumindlægHej folkens. Sidder lige med en biologi rapport som skal afleveres inden kl 23.30 i dag. Kan desværre ikke få svaret på nedenstående spørgsmål, så håber på der er nogle søde mennesker derude der ville hjælpe :) Hvis en person efter hårdt fysisk arbejde hurtigere kommer tilbage til hviletilstande... -
aids kilder/kampagner til srp
Forumindlæghejsa, jeg skal skrive i historie og biologi i min srp om aids i usa, og skal finde kilder angående aids. Jeg tænkte at finde nogle kampagner, plakater eller taler, der viser hvordan sygdommen og folk der var smittet blev fremstillet af samfundet og regeringen i usa. Jeg er desperat og synes de... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi. Her er jeg nået til en rapport om blodtypebestemmelse. Jeg ville høre om der er nogle af jer som kan give en forklaring på når man siger at man ar en fænotype og en genotype. Hvad betyder ordene fænotype og genotype ? Håber i... -
Variationer i afkom, meiose og mutationer.
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at skulle op i mundtlig biologi i morgen, men der er et af spørgsmålene jeg har lidt svært ved. d) Forklar hvordan variationer i afkommet opstår, inddrag meiose samt mutationer og giv eksempler. Jeg har siddet og læst om meiose, men kan ikke helt finde ud af det. Jeg håber... -
Det centrale dogme
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i biologi. Jeg er dog stødt ind i et lille problem, idet jeg er ret usikker på - translation - transkription - og det centrale dogme Er der nogle som vil forklare hvad hver af processerne går ud på og hvornår de sker? Jeg håber rigtig meget nogle vil hjælpe mig.... -
GENETIK - Dominant sygdomsgen
ForumindlægHej folk :) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi B i morgen tidlig, og jeg har trukket emnet genetik. jeg skal forklare en figur, hvor det vises, at hvis begge forældre har et dominant sygdomsgen, så kan de stadig få et helt rask barn. Vil de to dominante gener gå ind og udligne hinanden, el... -
Skifte fra gymnasium stx 3.g til HF
ForumindlægHej ville faktisk bare høre om hvordan det hele fungere hvis jeg på nuværende tidspunkt i 3g på stx gerne vil skifte til noget HF som jeg har forstået kan man selfølgelig først næste år. Min linje hedder biologi A og kemi B Så mit spg: kan det lade sig gøre på 1 år istedet for 2 ? fordele og u... -
Overvægt og undervægt
ForumindlægHej guys. Jeg skal snart til eksamen i NF (til dem som ikke ved det, så er det; biologi, kemi og geografi kombineret i én eksamen) Jeg har lavet denne synopse, men finder det ret svært at vide hvad jeg skal sige, hvordan og hvorledes osv. Nogle gode råd? Camilla, HF elev på 1. år. -
Aktionspotentialet
ForumindlægHey Guys Jeg har lige trukket spørgsmål i biologi. Er lidt på herrens mark. Har prøvet gang på gang at forstå de vedlagte figurer, men der er nogle få som jeg simpelthen ikke kan forstå. Figurer: http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/2/014.pdf Håber nogen kan/gider forklare dem :) Mvh. -
Hjææææælp til spørgsmål omkring nervesystemet.
ForumindlægHej. Jeg står og skal til biologi-eksamen i morgen. Og har trukket et spørgsmål jeg ikke helt forstår. Håber derfor meget på jeres hjælp. Spørgsmålet lyder som følgende: Diskuter hvordan der er forskel i aktiviteten i det parasympatiske -og sympatiske nervesystem, henholdsvis under srbejde og h... -
energiomsætningen i en sø??
Forumindlæghej. ^^ Da jeg skal til biologi eksamen her om et par dage har vi jo fået sådan nogle spørgsmål, men der er et hvor jeg virkelig ikke fatter hvad min lærer mener, tænkte på om der ikke var nogen som ville hjælpe. xD spørgsmålet lyder: Gør rede for energiomsætningen i en sø. Kom ind på producenter... -
fremstillinger af produkt med emnet "Unge og Rusmidler"
Forumindlægvi er to piger som lige nu, arbejde med projektopgave. vi har emnet "unge og rusmidler" men, vi har lidt svært med hvad vi kunne lave af produkter til fremlæggelsen? vi har valgt at have fag som Dansk, samfundsfag, historie, biologi og Psykologi som indgår i vores rapport. Har i nogen ... -
SRO HJÆLP
ForumindlægHej er i gang med at skrive SRO i mat og biologi. og sidder lidt fast i en opgave. Jeg skal med udgangspunkt i Hardy Weinbeg loven redegør for sandsynlighed og kombinatorik. Jeg er i gang med at skrive om multiplikationsprincippet og additionsprincippet - og vil dertil lave eksempler hvor jeg vis... -
Laborant
ForumindlægHej alle Jeg tænker på, at tage uddannelsen som laborant. Mit spørgsmål er således, at jeg har naturfag c. De specifikke krav er kemi c eller bioteknologi på A. Jeg mener at naturfag både er kemi og biologi. Er der nogen der har styr på det, og om det kan bruges til at komme ind på uddannelse... -
Accelerator af bio
ForumindlægHej Alle jeg håbede på at der var en her inde der kunne hjælpe mig med et problem jeg driver et biologisk anlæg til rensning af industri spildevand og jeg har hørt om en slags accelerator som skulle få biologien til at udvikle sig hurtigere, det skulle være et syntetisk enzym der indholder protei... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
Hvor mange noteblokke skal jeg have?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imel... -
Noteblokke, hvor mange og hvad for nogen?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imellem... -
Ideer til SRP (psykopater)
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP og mangler ideer til min problemstilling. Mine fag er biologi A og psykologi B, og jeg kunne godt tænke mig at skrive om dyssocial personlighedsstruktur (psykopati) som et handicap, så hvis du har en ide, må du meget gerne skrive den. Også hvis du har set en dokume... -
Ideer til SRP (psykopater)
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP og mangler ideer til min problemstilling. Mine fag er biologi A og psykologi B, og jeg kunne godt tænke mig at skrive om dyssocial personlighedsstruktur (psykopati) som et handicap, så hvis du har en ide, må du meget gerne skrive den. Også hvis du har set en dokume...
