Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 861 til 880 af 57177
-
Mundtlig Dansk Råd/Tips
Forumindlægnogen der har gode råd til mundtlig dansk eksamen? :-) -
Nogen der kan hjælpe/give råd til hvad at sige eller noter?
ForumindlægHej Har nemlig brug for nogle kloge åger. håber der er nogle der kan hjælpe mig eller give råd/noter, eller hvad at sige. Hovedemne: Det moderne gennembrud i 1800 tallet. Prøveoplæg: Fædreland, valgte ¨I Danmark er jeg født¨ af HC Andersen, min synopse indeholder følgende Præsentation... -
Hvordan foregår dansk mundtlig eksamen?
ForumindlægHvordan foregår den? Hvis jeg forstår rigtigt, så skal jeg snakke i 20 minutter. og så dømmer lærer og censor mig i 5 minutter, rigtigt? Må jeg have noter til det jeg skal sige med ind, eller kun synopse? -
Skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til skr. dansk eksamen om 2 dage..Jeg har eksamensangst, og har virkelig brug for gode noter.Er der nogle der har nogle gode råd omkring den skr. dansk eksamen, har noter om ismer og andre gode noter?Håber der er nogle, der kan hjælpe mig!!Hilsen Tik -
noter om Erechteion?
ForumindlægHejsa.. jeg sidder og er ved at skrive en stor opgave i Old, og skal blandt andet skrive om templet Erechteion, derfor ville jeg høre om der var nogen der havde nogle gode noter eller guldkorn om det?? det ville virkelig være til stor hjælp. på forhånd tak. -
FS10: Dansk mundtlig
ForumindlægHej Lige hurtigt spørgsmål. Der er jo det at jeg skal fremlægge mundtlig dansk her snart, jeg har afleveret min synopsis og alt det der.. Men der er jo det, at man ikke kan huske det hele i hovedet kun med én synopsis.. Så tænkte på om man gerne må tage sin af analyse af den novelle, som jeg har... -
Terminsprøve skr. fremstilling dansk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg have terminsprøve i dansk, altså skriftelig fremstilling, og jeg er lidt i tvivl om hvilke hjælpemidler der er tiladt udover den sædvanlige retskrivningsordbog. Jeg har en masse gode bøger jeg godt vil have med. Og og og må man have noter med? Takker herfra og fortsat... -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
Oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægJeg har en sætning Du kan nu beregne et enkelt regnestykke, og du kan også finde eksponenten anvendt på grundtallet i både log(x) og ln(x) Jeg skal bruge sætningen i programmering, men jeg skal bare have den oversat. You can perform a simple calculation and Er det rigtigt det første, og hvord... -
Dansk eksamen mundtlig
ForumindlægHej, Jeg ville lige høre hvordan i læste op til danskeksamen. Jeg sidder nemlig bare og læser samtlige tekster fra pensum og skriver korte noter til dem, men jeg tænkte på om der var en anden og bedre måde at gøre det på? -
Afslutte stx
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men overvejer at stoppe for er blevet for doven og klarer mig ikke så godt som jeg plejer.. Kan man godt stoppe og beholde sin SRP-karakter og karaktererne fra 1.g og 2.g og så lukke sin bevis ved at tage enkeltfag når man har lyst? Jeg tænker på at lukke mit bevis næst... -
Karakter STX
ForumindlægHej. Jeg tænkte bare på om i kunne svare på følgende: Den karakter man får til sin terminsprøve i 3.g bliver det automatisk ens årskarakter? Håber i kan vejlede mig lidt. -
Eksamensregler (stx)
ForumindlægHalløj derude! Jeg skal trække til min fysikeksamen i morgen på c-niveau, med 24 timers forberedelse. halvdelen af de elever som skal op, har allerede trukket i dag. Eksamensspørgsmålene er på forhånd kendte. Hvad er regler for hvor mange gange et eksamensspørgsmål kan anvendes? - så vil jeg ... -
Dumper STX
ForumindlægHej alle, Hvad sker der hvis man får et snit på under 02 til ens afgørende eksamener? Altså, hvis man dumper: skal man så tage 3g om igen, man får vel ikke hue på alligevel ,osv. Håber nogle kan hjælpe -
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
Gode noter søges
ForumindlægHeyEr der nogle der har nogle gode noter til fysik? -
Hvordan skal man huske alt det man vil sige til dansk eksamen?
ForumindlægHvordan kan man huske alt det man vil komme ind på til afgangsprøven i mundtlig dansk? Vi må gerne have nogle noter med, men skal de være i stikordsform eller? I min disposition har jeg fx. skrevet at jeg vil komme ind på noget symbolik i mit prøveoplæg, men jeg har jo forskellige steder i teks... -
Hjælp til mundtlig eksamen i dansk!!
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder og kigger pensum igennem, da jeg skal op i mundtlig dansk i morgen, og nu dukkede der nogle begreber op, som er fuldstændig smuttet ud af mit hovedet og ud af mine noter. Kan I hjælpe? Det drejer sig om: Sociolingvistik, sociolekt, dialekt, ungdomssprog, domænetab og newss... -
Biologi noter
ForumindlægHej!! er der nogen som har nogle Bio noter, jeg går i 1g, obligatorisk niveau
