Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8821 til 8840 af 14099
-
SRP NUTID/DATID HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en retorisk analyse af HItlers tale, hvortil jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal skrive i nutid eller datid.. F.eks i følgende: For at få støtte fra industrien fremstillede Hitler sine politiske holdninger, hvor han fokuserede på, at det var vigtigt at kende s... -
NUTID/DATID HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg sidder midt i SRP og skal lave en retorisk analyse af HItlers tale, hvortil jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal skrive i nutid eller datid.. F.eks i følgende: For at få støtte fra industrien fremstillede Hitler sine politiske holdninger, hvor han fokuserede på, at det var vigtigt... -
Apartheid eller nordkoreanske fangelejr?
ForumindlægHej alle :-)) Skal til at have projektils her om et stykke tid, og er igang med at vælge emne, men kan ikke beslutte mig. Jeg havde egentligt valgt Pædofili, men en snak med min lærer fik mig lidt på andre tanker. Ved ikke rigtigt, det virker bare for useri&am... -
Tyren af Cecil Bødker - Fortolkning
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i dansk mundtlig fsa om en uge, og jeg har trukket ondskab. En af de ting jeg er mest bange for er at jeg fortolker novellen helt forkert. Jeg har novellen "Tyren" af Cecil Bødker. Nogle af jer som før har fortolket den med fokus på ondskab? Jeg lægger vægt på hvorda... -
SYNOPSIS OM DE DANSK-VESTINDISKE ØER - HJÆLP!
ForumindlægHey alle, jeg er i gang med en prøve i at skrive synopsis og jeg har virkelig brug for hjælp. Materialesættet som jeg har trukket hører under emnet opdagelser, kolonisering og imperialisme og har fokus på de dansk-vestindiske øer. Kilderne er: 1. kort over de store opdagelser indtil ca. 1600 2. ... -
Platon staten 7. bog - SRP
ForumindlægHej Kan I give en resume hvad handler syvende bog i Planton staten om? Jeg ved den handler om Huleligenelsen/hulebilledet, men ellers har jeg svært ved at komme med hvad syvende bog handler mere om, fordi jeg skal give resume om hvad handler hele syvende bog om, altså fra start til slut af syve... -
NOTATER
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg skal snart til skriftlig årsprøve i biologi (2.g), og ville høre om nogle har nogle gode notater omkring fysiologi og biokemi (i det hele taget noget). Jeg fatter fx ikke ret meget af ATP-regnskab og citroncyrecyklus...På forhånd takHilsen Louise -
Hjælp mig!!!!!!
ForumindlægHjælp mig! Vi har enggang i en biologi time lavet et forsøg hvor vi slog en fisk ihjel og skar den op. Altså var den "ny-død" da vi dissekerede den. Da vi fandt blandt de mange indvolde fandt fiskens hjerte så vi at det stadig slog. Hvorfor?Er det fordi der stadig er ilt i blodet så der... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
tvetydighed? Adaption? Selektion? fitness?
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver opgave om evolutionsteorien i historie og biologi, men er meget forvirret. For i naturhistoriske bøger, står der at adaption og selektion, er to vidt forskellige udviklingsretninger i artsdannelsen. I et biologileksikon står der at selektion hører under adaption. Om fit... -
HJÆLP TIL DOPING!!!!!!
ForumindlægJeg er ved at skrive 3.g SRP, og jeg skriver i fagene Biologi - idræt. Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål. Fremtidsperspektiverne for doping? - Hvordan tror i doping vil blive brugt i fremtiden? Vil doping ødelægge sportsverden? -
En lille mus... (bio)
ForumindlægHey!Er der nogle, der vil komme med nogle guldkorn til følgende opgave...http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/opgave%207%20Stofskifte%20hos%20mus.doc Det er ikke en opgave, der skal afleveres, men det er bare en, som vi lavede i timen, der ikke blev gennemgået... Har selv nogle... -
Gensplejsede tomater
ForumindlægHej.Jeg sidder og sveder over en biologiafl. til i morgen og håber at en af jer kan hjælpe. Opgaven kan ses her:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1993/Opg%201%20Gensplejsede%20tomater.docOg jeg kan ikke finde ud af opgave a og b på side 2Er der nogle af jer der kan give et kort o... -
Jeg har et spørgsmål ang. eksamen
ForumindlægJeg går i 2.G, og jeg har været oppe i fuld pensum sidste år(i både biologi og kemi) de andre slap, og fik de to fag overført.Spørgsmålet er så :Skal de så ikke op i flere eksamner end mig i år ?(jeg har været oppe i 2, de har været oppe i nul)Håber jeg får et svar! -
AT - Kommunikation
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til vejledning på torsdag omkring AT med kommunikation som hovedemnet. Jeg har valgt Biologi B og psykologi C med emnet: langvarig stress og dets kommunikation med kroppen, der er bare det problem at jeg ikke kan komme på nogle spørgsmål som kan sammenflettes mellem de... -
Tjernobyl ulykken
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i dette års AT-eksamen om Tjernobyl ulykken i fagene Historie og Biologi. Til "historiedelen" mangler jeg ikke noget, men der skulle ikke side nogle personer, som vidste om der fandtes nogle journaler/rapport osv. fra undersøgelser af betydningen/konsekvener elle... -
Må man nøjes med at lave referat af forsøg?
ForumindlægHar valgt biologi som ét af mine fag til AT, og skal derfor havde et forsøg med. Kan ikke selv nå at lave et forsøg, så skal finde et jeg kan bruge. Skal jeg finde et forsøg som er blevet publiceret eller må jeg godt nøjes med at skrive et kort referat af hvad de gjorde i forsøget og hvad result... -
Et skub ad vejen
ForumindlægHejsa :-)Er der please ik' nogen, der evil hjælpe mig med denne bio opgave..?http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/Opgave%201%20Blødere.docJeg har lidt svært ved genetik, så jeg er fuld i gang med at læse på det og prøver samtidig at løse denne opgave... -ville være rart med...
