Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8921 til 8940 af 14099
-
osmose transport?
Forumindlæghej alle i kloge mennesker. Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med de her 2 spørgsmål! Vi har i Biologi lavet et forsøg over transport over cellemembranen og jeg skal besvare de her spørgsmål: Forklar hvorfor kartoflen ændrer sin vægt ved at ligge i en saltopløsning af forskellige ko... -
SRP om brystkræft
ForumindlægHej jeg skal lave SRP om brystkræft i fagene dansk og biologi. I bilogidelen skal jeg skrive om de fysiske konsekvenser, altså hvad kræft er og hvordan den udvikles samt forbyggelse af kræft. Under danskdelen skriver jeg om det pyskiske aspekt. Her skal jeg analysere Tine Engers digtsamling, Bry... -
Naturvidenskabelige teorier???
ForumindlægHej Ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med hvilke teorier, man bruger inden for naturvidenskaben. Jeg kender nemlig metoderne, induktiv og deduktiv, men kan simpelthen ikke komme på nogle teorier i forbindelse med biologi andet end evolutionsteorien, men den passer bare ikke helt me... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Salt?...Ughrr...
ForumindlægHejsa! Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-konce... -
AIDS
Forumindlæghej mit AT emne er Aids og mit fagkombination er dansk og biologi. jeg kan godt finde gode kilder om redegørelse af Aids. Men jeg kan ikke gode kilder om Aids i dansk delen for at analysere en tekst. mit spørgsmål er så: kender i nogle gode kilder, hvor man kan analyser nogle artikler... -
Hjælp til prøve i bioteknologi (gensplejsede planter)
ForumindlægHej,jeg skal op i mundtlig biologi og har svært ved at gribe min problemformulering an.Min problemformulering lyder: Hvilke indusrielle fordele er der ved gensplejsede planter? Hvem kan drage nytte af GMO?Hvis der er nogen der kunne have lyst til at hjælpe mig med denne problemformulering ville d... -
FOTOSYNTESEN????
Forumindlæghej alle sammen...Ska snart op i mundtlig biologi..Læreren mener at hvis man ka FOTOSYNTESEN, så har man næsten ingen problemer mere..Jeg kan den ikke helt..Nogen der kan forklare mig hvad alle de her tal betyder???6C02 + 6H02 --> C6H12O6 + 6O2...hvabetyder alle de her tal og hvor kommer de fr... -
FSA. mundtlig. nogen der ved noget?
ForumindlægUH. Sidder og forbereder mig til fysik/kemi/biologi FSA mundtlig. og Har fundet nogen ting jeg er i tvivl om. Hvad er en neutrino (og antineutriono) i forbindelse med beta-henfald.? Har læst flere steder at NaCl optræder i et kubisk iongitter. Men kan ikke finde nogen eksempler på iongitre der ik... -
Iltforbruget knyttet til havbunden?
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport på mandag i biologi, hvor blandt andet nedenstående skal indgå:”Beskriv iltforbruget knyttet til havbunden.”Jeg har naturligvis læst de kopiark, jeg har fået udleveret af min lærer, men de synes ikke at hjælpe.Nogen hjælp at hente hos jer? -
Problemformulering
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at formulere en problemformulering til engelsk og biologi. Emnet er den fiktive krise i jurassic park Mine problemstillinger handler om: naturlig selektion, genmanipulering, kloning og etik. Men jeg kan ikke helt få det ind i sa... -
restriktionsenzymer spørgsmål
ForumindlægHej I denne opgave (se her) http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2007/maj/opgave%206.pdf .... ønsker jeg hjælp med spørgsmål 2 og 3. I 2) ved jeg ikke, hvordan jeg kan vide, hvor enzymerne skærer hende på plasmidet? Hvor kan man se det? 3) Hvordan skal det forstås? -
HJÆLP! VI DØR....
Forumindlæg....Hvis i ikke svarer på de her spørgsmål om meoder og empiri i naturvidenskab 1) Hvad er empiri indenfor naturvidenskab? - Er empirien de biologi-bøger, som vi har brugt til at drage delkonklusioner ud fra? 2) Er det en metode man bruger, når man analyserer grafer (og i så fald hvilken?) eller ... -
Kopper at
ForumindlægHej jeg skriver om kopper i AT med Historie og biologi som fag. Ville hører om der er nogle der har nogen ideer til en humanistisk vinkel. Jeg har tænkt at komme ind på Edward Jenner og hans opdagelse af en vaccination mod kopper, hvad kopper generelt er og kopper som biologisk terror. Tænk... -
Biologileksikon sælges
ForumindlægJeg sælger et biologileksikon (mere præcist "Gyldendals Minilex Biologi", ganske udemærket stand, dog lidt krøllet i det ene forsidehjørne. Det er den udgave der oftest bliver anvendt på gymnasier med biologi på A-og B-niveau, og det giver et godt indblik i de fleste biologiske termer. ... -
Iltforsyning
ForumindlægHej Jeg har biologi på c niveau, og vil bare lige spørge om jeg har forstået det rigtig, at kapillær er små tynde blodkar som forgrener sig vidt forskellige steder i kroppen og de sørger for transport af ilt mm til celler, medens arteriolerne forgrener sig på organer og væv og har til opg at sørg... -
Genetisk transformation
ForumindlægHej Jeg har biologi på A-niveau og vi skal lave projekt. Jeg har fået tildelt emnet; genetisk transformation. Er der nogen som har gode ideer til noget jeg kan tage udgangspunkt i, for selv at få og kunne give mine klassekammerater en god forståelse af emnet? Eller nogen som kender nogen ... -
Gymnasie skift
ForumindlægHej.Jeg er lige startet på gymnasiet, og jeg kan mærke det langt fra ikke er mig. Jeg ved det er hurtigt at komme med sådanne en konklusion, men jeg er sikker i min sag, og det er ikke her jeg skal gå. Derimod vil jeg godt på htx på : matematik biologi. ved i om det er muligt med sådanne et skift? -
Ernæringsfysiologi - 24 timers eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle kloge biologi eksperter. Jeg har trukket en opgave om kost og ernæringsfysiologi så kunne godt bruge lidt uddybende hjælp med henblik på nogle spørgsmål, tak på forhånd. 1) Hvordan reguleres fordøjelsen? 2) hvordan udnytter vi optagne stoffer i kroppen, protein og fedt. Hvordan omsættes ... -
Bpp og Npp
ForumindlægNogen der kan hjælpe med noget biologi??1) Forklar begrebernebruttoprimærproduktion og nettoprimærproduktion.2) Hvilke abiotiske faktorer har væsentlig betydning for træernes optagelse og afgivelse af CO2 i en dansk bøgeskov?håber der r én som kan hjælpe mig, da jeg ikke har været i skolen de sen...
