Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 8961 til 8980 af 57177
-
Hej!
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til årsprøve i dansk STX A. Jeg tænkte på, om der er nogle, der sidder inde med gamle opgavesæt? - Jeg vil gerne se de forskellige ting, man kan møde. :) -
sso om depressionen i enten usa eller dk/ eller engelsk/eller helle helle i dansk??? nogle gode råd?
Forumindlægjeg er lidt i tvivl her... og tænkte at der måtte være nogle kloge hoveder herude i cyberspace som sikkert ville være flinke og rådgive mig lidt:-) JEG har læst fasaner af helle helle og syntes den var god, og har i sinde at skrive om den nye hun har skrevet som hedder rødby-puttgarden, nogle der... -
det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til en mundtlig dansk årsprøve og jeg er lidt i tvivl om nogle ting i forbindelse med det moderne gennembrud: Hvad karakterisere det moderne gennembrud? og hvad vil det helt præcis sige at "sætte problemer under debat?" På forhånd, tak! -
vi er igang med en undersøgelse og skal have ca 10 udlændinge og 10 danskere til at svare på dette spørgeskema:
ForumindlægSpørgeskema Er du en pige ___ dreng___ født i Danmark? _____ hvis nej, hvor så? _______________________________ Hvilken religion har du? :__________________________________________________ Hvilket flag synes du der repræsenterer dig? Det danske flag ____ eller fra det land du kommer fra _____? Gå... -
do-omskrivning
ForumindlægHej med jer! Håber i kan hjælpe, da jeg er lidt lost på denne opgave! :-) Forklar kort hvorfor der er brugt do-omskrivning i hver af de nedenstående sætninger. Skriv dit svar på dansk. 1. What time do we finish here? 2. The teacher did not listen to Gilbert. 3. I do wish you would not laugh a... -
terminsprøve
ForumindlægEr det tilladt at bruge sine egne noter, inklusive dem hvor ChatGPT er anvendt, i en opgave til terminsprøven i dansk, uden at det betragtes som plagiat? -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Hvis man skal til dansk mundtlig eksamen og ikke har læst op på pensum eller øvet og man skal op i morgen. Hvad gør man så?? -
HHX - Hjælp til valg af studieretning?
ForumindlægHej, Jeg går i 9. og jeg skal på hhx næste år. Jeg er ikke sikker på, hvilken linje der er den rette for mig. Jeg vil kunne i fremtiden godt tænke mig et job som revisor, advokat, gøre med økonomi i en stor virksomhed eller noget lign. Jeg interesserer mig selvfølgelig for handel, matematik. M... -
Er Uddannelsesparat = egnet til gymnasiet
ForumindlægHej. Idag fik jeg min halvårskarakter i 9 klasse efter terminsprøverne. Og sidst jeg var til skolehjemsamtale (før terminsprøverne begyndte) sagde min dansk lærer at hun ikke ville egne mig til gymnasiet fordi hun mener jeg ikke er fagligt nok, men min matematik lærer sagde ja. så idag da jeg... -
Artikel, tid
ForumindlægHej, Jeg går i 9 ;) Jeg skal til terminsprøve i morgen i dansk - stil og på overmårgen i dansk - diktat og læsetest. Og Onsdag- matematik 1. Hvilket stilehæfte tror i jeg får? 2. Når jeg skriver artikel, er det så Nutid eller datid der er bedst, at skrive i, hvis der ikke st... -
Små sætninger
ForumindlægEr den en der vil kaste et blik på nedstående sætninger og komme med evt. rettelser...Det er især flertals endelserne jeg ikke er god til..1. My Father has had a good job for many years, but now the firm has introduced computers and he does not like to go to work anymore. I hope that he can get a... -
hvilken fag/hvor mange og vilken sværhed.
Forumindlæghejsa jeg er 16 og tænker på at tage på gymnasiet efter sommer (istedet for 10 klasse også HF). jeg ved godt hvad jeg vil efter Gymnasiet. der vil jeg gerne på ITU. har så været inde og kigge på de forskellige krav osv. kan se at man skal have engelsk, og matematik på B niveau for at kunne komm... -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Det Moderne Gennembrud - Georg Brandes
Forumindlæghej alle sammen Jeg går som første års stx og vi har en dansk historie opgave for med perioden det moderne gennembrud. Jeg har så valgt at skrive i dansk og enmet er Georg Brandes, men jeg kan simpelt hen ikke finde noget om det han har skrevet, så hvis der var nogen af jer dejlige mennesker ... -
Dansk essay(er der nogle der vil være søde og rette min 11 års erindring stil for, så er i søde)?
Forumindlæg11 år Lavet af Bi 11 år er noget mange stadig taler om. Hvad har man oplevet? Hvad har man kunne lide og al de der ting, som man kan diskutere om. Jeg har oplevet mange ting som 11 år. Både gode ting og dårlig ting. Jeg har grædt over småting grint over ingenting, men sådan er det, når man k... -
Fransk mundtlig eksamen
ForumindlægHej... ville vide om der er nogle ting man absolut IKKE skal og nogle ting, der er gode at have med i sin eksamen. -
Samf. eksamen
ForumindlægHej alle :D Jeg tænkte på om der er nogen der ligger inde med nogle brugbare og omfattende noter til 9. klasses samf. eksamen? Det ville være super hvis der var det, og muligvis havde fået en okay karakter ved hjælp af noterne :D Takker på forhånd zD -
Hvad sker der hvis man dumper
ForumindlægHej jeg var til dansk eksamen og fik 00, noget jeg aldrig har fået før i dansk eller har været tæt på, på nogen måder. Jeg skal på Gymnasium STX efter sommerferien, men skal jeg så op til en prøve i sommerferien eller hvad? På forhånd tak :-) -
Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. der er kun én fejl i hver sætning.
Forumindlæg1. The apples felt to the ground in the storm 2. There semmed to be a lot of turmoil, and everybody were screaming 3.The police were searching all the guests at the disco for possession of knifes 4. even though it's summer, i'm looking forward to the christmas 5. the funiture in his flat ... -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge?
