Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 9041 til 9060 af 163700
-
Engelsk stil - Sommerferie 2010
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har skrevet en engelsk stil, som jeg håber nogle af jer vil læse igennem og rette den for mig. Har selv prøvet og rette den, men er ikk specielt god til engelsk i forvejen, så jeg ville blive rigtig glad hvis i ville rette den :) -Stilen skal afleveres Tirsdag d.23 marts 2010... -
Roman om USA i engelsk/samf?
ForumindlægJeg skal skrive SRP i Engelsk og Samf, og vil skrive om det Amerikanske samfund, og mere specifikt hvordan klassiske værdier påvirker samfundet i USA, og valgkampen 2008. I engelsk-delen mangler jeg en roman (og andet materiale!) til at belyse dette emne. Hvis du har et forslag, ville det hjælpe ... -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
Hvordan reduceres udtrykket (a+b)^2-a(a+2b)?
ForumindlægHejsa, Hvordan reduceres udtrykket (a+b)^2-a(a+2b)? Jeg tænkte at man brugte kvadratsætningerne til at få den til a^2+b^2+2ab-a(a+2b)? Men der fra er jeg lidt i tvivl. Skal man gange ind i parentesen, og så udligner de to 2ab hindanden eller hvordan? På forhånd tak! -
Dansk --> Engelsk
ForumindlægJeg kan ikke slå ordet "empati" op i gyldendals røde ordbøger. Så håber at der er nogen som kan hjælpe mig med at oversætte ordet fra dansk til engelsk. På forhånd tak. -
Engelsk retning af kommafejl o.a.
ForumindlægNogen der kender nogle online hjemmesider, hvor man kan få rettet sine kommafejl, grammatiske fejl mm. på min engelsk tekst, jeg har skrevet ? På fprhåbd tak -
Forskel på P(x>a) og Pr(x>a)
ForumindlægMjallo ! Lynspørgsmål: Hvad er forskellen på at skrive P(x>a) og Pr(x>a) ? Betyder "P(x>a)" sandsynligheden for, at x er større end a, og "Pr(x>a)" er sandsynligheden for, at x er større end a givet vi befinder os på den reelle-akse -- oder? Pft. -
Noter til engelske tekster?
ForumindlægHeysa,Fay Weldon: Oh Mary Don’t You Cry Anymore, Alex Garland: Blink and You Miss It -
HJÆLP til 1.g terminprøve engelsk
ForumindlægJeg har smidt mine noter væk til følgende tekster:the waste landreuionsunday in the parkthe man who loved flowersi read the news todayindian campthe history teachermy parents kept me - by stephen spenderthe prophet - by kahlil gibranthe veldtthe speckled bandthus i refuse beelzynogle der kan hæl... -
Sfærisk trekant Vinkel A og side a
ForumindlægHej derude i sommervarmen. Jeg har et spørgsmål til en opgave Haves: B=117,73° C= 58,61° side b=110° side c= 65° Jeg har fundet vinklen C med denne sinusrelation sin C= sin c/sin b*sin B Spørgsmåler er om jeg kan finde vinklen A og siden a med sinusrelationer eller c... -
SRP emneforslag dansk/engelsk
ForumindlægHej! Jeg fik en gang vist af en veninde at man kan søge herinde på studieportalen efter emner ved at skrive sine 2 fag et eller andet sted.. men kan ikke huske hvordan hun gjorde? Nogen der gider sende et link? - Derudover vil jeg gerne bare have en masse forslag til emner inden for dansk/engelsk... -
Emne til SRP - Engelsk + ??
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart vælge SRP-emne, men jeg ved ikke, hvilket emne eller fagkombination jeg skal gå efter. Jeg går efter et originalt emne, hvor engelsk kan indgå naturligt. Mine andre fag, jeg kan vælge imellem er dansk, historie, samfundsfag, billedkunst og fransk. Jeg har overvej... -
P(A\\B) - Hvad er det?
ForumindlægHej.Hvad er P(A\\B)?På forhånd tak.. :-) -
Bestmme a i f(x)=a^x
ForumindlægOm eksponentialfunktionen f(x)=ax oplyses, at f(2/3)=2. Bestem a. Angiv en ligning for tangenten i punktet. For at finde a har jeg sagt: x(2/3)=2 ⇔ x=2,83 er dette korrekt? -
Matematik A, Fysik A, Kemi B = nørd?
ForumindlægHej jeg skal på stx og linjen er mat a, fys a og kemi b. Har hørt at det skulle være den mest nørdet linie, så jeg får nærmest helt præstationsangst xD er det også sådan på jeres gym, linien mat a, fys a, kemi b eller ligende er skolens nørder? PS. når jeg siger nørd, mener jeg det på en god ... -
Tekst til hjemmeside (engelsk)
ForumindlægKender jeg en, som har lidt tid, til at oversætte noget dansk>engelsk tekst, blot nogle linjer? Det skal bruges til en IT portfolio, som jeg udarbejder i skolen, og skal super korrekt grammatisk og sprogmæssigt. -
Søger hjælp til engelsk oversættelse
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg har en engelsk stil til i morgen - jeg har valgt først at skrive den på dansk og derefter oversætte den til engelsk. Lige nu er jeg gået i stå, og kan simpelhent ikke komme videre. Jeg håber der er en, eller flere, der måske ville ha' tid til at oversætte dette korrekt... -
Omskrivning til ny moderne Engelsk
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogen der vil hjælpe mig med at skrive en del af dette gamle digt af Samuel T. Colebridge om til moderne engelsk? Altså teksten må gerne omformuleres. Det skal bare skrives i moderne engelsk, sådan som man vil skrive det i dag faktisk. Håber der er nogen der vil hjæ... -
SRP komm/it A og Mat A
ForumindlægHej er der nogen af jer som har nogle gode eksempler/ideer på srp emner med fagene Mat A komm it A, jeg går på HTX. På forhånd tak (: -
Bio A - Kemi A - Diabetes og insulin
ForumindlægJeg vil gerne skrive om diabetes og insulin i bio A og kemi A.. men er der nogen der ved noget om hvor svært det er? og om der overhovedet findes noget materiale til det?.. evt. nogen som har skrevet noget om det?..
