Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9261 til 9280 af 14099
-
Influenzavirus' opbygning?
ForumindlægHej jeg sidder her og laver SRP. Jeg skriver om den spanske syge i fagene biologi A og historie A. I min problemformulering får jeg af vide: Redegør for influenzavirus' opbygning. Nogen der kan hjælpe mig lidt, er gået lidt i stå. Giv gerne nogle links eller længere forklaringer der er til a... -
SRP rettelse
ForumindlægHej Jeg sidder her med min SRP som består af en faglig kombination mellem to fag; Kemi A og Biologi B. Jeg vil så spørge om der er nogen som vil kigge på den og rette den, da den tæller for 2 og betyder meget for min gennemsnit :/ Den skal afleveres på torsdag og regner med at blive færdig med de... -
SRP- smerte, hjælp.
ForumindlægHej. Jeg er netop nu igang med mit studieretningsprojekt, i fagene biologi og kemi. Emnet lyder på smerte og smertebehandling, og jeg har i den sammenhæng lavet en syntese af ibuprofen. Jeg vil derfor høre, om der var en der ville være så sød at læse min kemi-del i opgaven, det kunne være rigtig ... -
find gerninsmanden - øvelse
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til en biologi øvelse: Jeg mangler en konklusion pp forsøget, vi skulle finde gerninsmanden, og jeg ved det er mistænkt to, men hvad betyder at det er klippet med resriktionsenzym 1 og 2? altså hvad er forskellen og hvorfor, og den passer med det dna fra gernin... -
hjælp!
ForumindlægHej (: jeg har lidt problemer i biologi om emnet doping. Jeg har fået tre opgaver der lyder; - Hvilke stoffer kan bruges for at undgå træthed? - Hvilke stoffer kan bruges til at få større muskler? - Hvilke stoffer kan bruges til at få flere blodlegmer? -
Kvælstoffets kredsløb!
Forumindlæghej med jer. jeg skal aflevere en kæmpe opgave i biologi på fredag den 7. januar. kvælstoffets kredsløb? er helt lost. synes det er svært at finde noget brugbart og kunne godt bruge en forklaring på hvad den egentlig bare gør og består af. er det nogen der kan hjælpe mig evt. lidt på vej for så v... -
eksamen
ForumindlægHej håber at i kan hjælpe. 1. forklar, hvorfor behandling med Tamiflu skal påbegyndes senest to døgn efter smitte. Inddrag figur 1. hvordan laver man spørgsmål 4: se dette link: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf -
alkohol og stivelse til energi
ForumindlægEr ved at lave en biologi rapport, men de her to spørgsmål kan jeg ikke rigtig finde svar på. Nogle der kan hjælpe? (: 1)En stor del af kulhydraterne i honningkagerne indtages som stivelse. Redegør kort for hvordan stivelsen nedbrydes og omdannes til energi i kroppen 2) Forklar hvad der sker me... -
5
ForumindlægHej jeg har problemer med spørgsmål 5) Diskuter resultatet vist i figur 2. Inddrag resultaterne af dine beregninger http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf mine regne resultater er (procentvise) For voksne 30,2 % For børn 26,3 % -
Opgavesæt - stamtræ
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Er der nogen der vil hjælpe. Opgaven lyder: Analyser figur 4, og angiv sandsynligheden for at et sjette barn af III-2 og III-3 kommer til at lide af MCAD-mangel. http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenssæt/aar2007/august/opgave%202.pdf -
Hvad kan man se på grafen?
ForumindlægJeg forklare en graf i biologi, men jeg kan ikke på at sige så meget omkring den, så jeg håber på at i kan hjælpe lidt. Jeg ved at graffen fremstiller hvordan musklerne skaffer sig ATP til 180 sek. hårdt arbjede, men ud over det, ved jeg ikke hvad jeg ellers kan sige. -
underemne til vand
Forumindlæghej jeg siger og leder efter et rigtig godt emne til en opgave i nf, overemnet er vand. nf, står for naturfag, geografi, biologi og kemi og rapporten skal indeholde alle tre fag, og overemnet som sagt er vand. jeg er lidt på bar bund, er der en der har en rigtig god ide? -
Gymnasium
ForumindlægJeg skal her til august på gymnasium, men jeg er i tvivl om at jeg ska tage HTX eller STX. jeg kunne godt tænke mig at tage den naturvidenskabelige retning, men ved ikke hvor jeg skal tage den, og hvor det vil være bedst. jeg er rigtig meget intresseret i fysik, kemi, matematik og biologi, (andre... -
hjælp : Naturtilstanden og naturværdien
Forumindlægjeg er i gang med at lave en biologi rapport og mangler det sidste spørgsmål( diskussionen). spørgsmålet lød således: Vurdering af naturtilstanden og naturvædien- angiv naturværdien på en skala fra 1 til 5 , hvor 5 er bedst. du skal argumentere grundigt for din vurdering . håber nogen gider hj... -
Planter: ånding og råddenskab??
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i biologi (jeg har vedhæftet fil), og har lidt svært med at forstå den. Hvordan hænger temperatur og tab i vægten sammen med planter??? Troede måske, at det var respiration?? Kan nogen hjælpe mig med at forstå det vedhæftede billede? vh. Hanne -
AT-EMNE !!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægKære derude. Jeg er blandt andet en af de 3.g elever, som skal til at skrive AT-eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig emner ??? jeg er virkelig LOOOOSTTTT !!! Jeg har overvejet fag: Dansk & Psykologi eller Historie og Biologi. Håber nogen vil hjælpe !!! MANGE TAK! Lærke. -
Ordet forsuring
ForumindlægSidder lige med en biologi aflevering og imens jeg læser om muskeltræthed kommer ordet forsuring frem. "Der sker jo en forsuring på grund af laktatproduktionen. Det har været en sandsynlig forklaring at forsuringen hæmmer aktiviteten af bestemte enzymer" Nogle som kan forklarer orde... -
fag ?
Forumindlæghej jeg havde lige nogle spørgesmål som jeg håber nogle vil hjalpe med. er matematik og biologi fra samme hovedområde, elller beslægtede hovedområder eller fra forskellige hovedområder ? hvad kan man blive hvis man tager en sproglige linje ? arbejdesmæssigt ? Jeg håber virkeligt at nogle... -
Nogle der kan læse min talepapir?
ForumindlægHej Er der nogle som er meget interesseret i biologi og dansk, og som gerne vil læse min synopsis eller fremlæggelse til AT, da jeg er meget usikker på om jeg besvarer problemstillingerne. I må meget gerne kommenterer og rette, og hvis I synes, at problemstillingerne er for "tynde" ... -
Bromelins funktion i ananas
ForumindlægHej :) Som en del af en opgave i biologi skal vi give en mulig forklaring på bromelins funktion i ananas. Bromelin er et enzym der spalter lange proteinkæder, som eksempelvis det i gelatine i husblas, til kortere kæder. Er der nogen der har en ide' til hvad dets funktion kan være i ananas? I ...
