Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9301 til 9320 af 33650
-
Kortfilm – hvordan udtales det?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen og jeg er i tvivl om hvordan personalfortæller udtales. Udtales "personal" på engelsk eller dansk? I øvrigt ville det være klasse, hvis nogle kunne fortælle mig, om hvilken fortæller kortfilmen "fucking tøs" er. Er neml... -
Analyse af Gi mig Danmark tilbage
ForumindlægHej søde mennesker!!;D Jeg skal op i dansk afgangsprøve på mandag... Jeg har "Gi mig Danmark tilbage" som prøve oplæg og mangler 2 punkter i min analyse. det kunne være rigtig skønt hvis der var nogle der ville hjælpe mig:-) Det første punkt er "genren", jeg ved det er en ... -
HASTER - HJÆLP til analyse af digt!!
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk I MORGEN. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturp... -
Den grimme ælling! Hjælp!
ForumindlægEn som vil fortælle mig om titlen (den grimme ælling) og dets betydning for eventyret den grimme ælling? Hvordan den betyder for eventyret? -
Den anden bror - spørgsmål
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med spørgsmålet ( til bogen "den anden bror") - "Nanna har nogen "samtaler" med Peter, hvilken funktion har disse?" -
den franske revolution og den amerikanske revolution
ForumindlægHvad er sammenhængen mellem den amerikanske revolution og den franske revolution? -
Rette min stil
ForumindlægEn der vil rette min stil for mig ??? -
Tale
Forumindlæghej Jeg skal skrive en tale til en jeg ikke snakker med hvad kan jeg skrive til personen?? -
Hjælp til emnevalg SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP/SOP snart, og skal allerede vælge et emne til på fredag. Jeg har valgt fagkombinationerne Matematik/Idehistorie eller Matematik/Engelsk Jeg har tænkt over lineære regressioner i form af forudsigelser af fx befolkningstal osv eller om Logaritmer, men min lærer vil helst... -
har brug for hjælp kan ikke forstå det. Men har prøvet
ForumindlægSom jeg forstod ud fra det der står nedenunder , at eksternalisering bruges i narrative terapi , hvor tanken er at adskille problemet og mennesket fra hiananden. Det sker igennem sproget. forstå ikke hvordan. er kommet i stå Eksternalisering spiller en afgørende rolle i dekonstruktionen af dom... -
Problemstilling
ForumindlægHvordan laver man problemstilling, og hvad er det? -
Hjælp med ideer til en essay
ForumindlægHej, jeg sidder fast i en essay om min mor, kan i give mig gode ideer? jeg er nødt til at få et hurtigt svar tak skal i have -
Valg af uddanelse
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en pige på 13 år som gerne vil have en uddanelse som jeg har lyst til. Jeg skal til at finde et fritidsjob. Jeg vil rigtig gerne være mekaniker. Min mor er dog uddannet mekaniker, men kan ikke få arbejde nogen steder da hun er en kvinde. Jeg tænkte også på frisør. Nogen ... -
projekt uge omkring 2. slesvigske krig
Forumindlæghej vi har en projekt uge om den 2. slegviske krig og skal lave en synopsis men vi ved iikke helt hvordan man laver den hvad kan man skrive ved emne begrunddelse da vi er helt lost så vi har brug for hjælp til emne beggrundelsen -
Firepartisystemet, jordskredsvalget og ideologierne i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle. I dag har jeg fået min SSO formulering, under emnet ideologiernes udvikling i DK. Spørgsmålene lyder: - Redegør for det klassiske firepartisystem og ideologiernes betydning for dette - Analyser, med selvvalgt kildemateriale, ideologiernes betydning efter jordskredsvalget i 1973 - Vur... -
Hvad betyder det
ForumindlægHej nogen der kan forklare mig hvad ordet revisionisme betyder helt præcist? Har prøvet at slå det op, men fatter ikke rigtig ordet. Tak på forhånd -
SRP-emner
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SRP, og jeg er i gang finde adskillige emner frem, som jeg synes er interessant. Jeg kunne især godt tænke mig at skrive noget om medicin, evt. udviklingen af medicin eller noget lignende, hvor jeg anvender historiefaget. Har I nogle gode ideer til dette emne e... -
hjælp til forbedring
ForumindlægHej jeg går på hf engeltfag og har dansk på A og afslutter det her til sommer. Jeg er lidt svag til dansk både mundtligt og skriftligt, jeg brænder for at blive bedre til danskfaget og vil gøre alt for at blive bedre. jeg har selv prøvet mig frem til den måde jeg tror man kan blive bedre på m... -
Eng. Oversæt. hund
ForumindlægSer det her fornuftigt? Jeg vil glad hvis er nogle som vil hjælpe mig med at finde nogle fejl i denne. Har gjort mit bedste, mener ikke selv at jeg kan se flere fejl.Mange tak. MartinEt hundeliv“At være hund i England er altid et hundeliv”, hævder Lord Wells-Pestell, som er Labour-medlem i det br... -
Er kommet i probs :(
ForumindlægHey!Jeg er kommet i nogle probs... Er kommet for sent igang, og kan desværre ikk nå at få min kammi til at rette mit engelsk, derfor vil jeg høre om der ikk skulle sidde nogle venlige sjæle herinde =)Spørgsmålet:Discuss how decent working conditions can best be ensured in the developing countries...
