Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9461 til 9480 af 11183
-
Biologiske begreber
ForumindlægHej alle! Jeg har en kommende biologi årsprøve i vente, og jeg mangler lidt noter omkring nogle begreber. Karyotype, homologe kromosomer, allele gener, dominante/ressesive gener, Heterozygote/homozygote egenskaber, samt genotype/fænotype. De ville være super, hvis nogen havde nogen havde ... -
(SRP) Fysik A - enme og fag? HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal have valgt mit emne til mit studieretningsprojekt (SRP) og skal skrive inden for Fysik A. Derudover har jeg følgende fag at vælge imellem: - Matematik A, -biologi B, - Idehistorie B (er en blanding mellem historie og filosofi), - Kemi B - Teknologi B. Jeg vil VIRKELIG GERNE HAVE FORSLA... -
kroppens cirkulationssystem
ForumindlægHey, jeg skal op i biologi på tirsdag og er igang med at lave disposition over de 12 emner jeg har fået udleveret. et af punkterne til et af emnerne er "Beskriv kroppens cirkulationssystem", jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "kroppens cirkulationssystem" er, har kigg... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
Kemi/bioteknologi
ForumindlægHej Er der nogen, der er bekendt med, hvorledes kemistudierne på hhv. Københavns Universitet (BSc i Kemi) og på DTU (BSc i Kemi og teknologi) adskiller sig fra hinanden? Har man meget matematik på disse studier og i så fald, hvor er undervisningen i dette bedst? Er det generelt godt at være u... -
Opgave status
ForumindlægJeg ved at der er mange som ikke kan forstå hvor deres opgaver bliver af.. Af den grund har jeg oprettet denne tråd, hvor jeg håber at readaktører fra de andre fag også vil give deres besyv med statusen. Der ligger pt.: 82 opgaver og vendter i biologi og 78 opgaver i kemi. Personligt vil je... -
SRP - bio - samf
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive min SRP-opgave i biologi og samf og vil vildt gerne skrive om biologisk krigsførelse. I biologidelen har jeg en idé om hvad jeg kan komme ind på (miltbrand, pest, ebola osv) men den samfundsfaglige del kan jeg ikke komme på nogen teorier. Kan kun komme i tanke om at jeg ... -
Godt begynder mikroskop til hjemmebrug?
ForumindlægHej, har nu i et stykke tid været interesseret i biologi, desuden skal jeg selv have faget snart.. har kigget på nogle mikroskoper, men aner intet om kvaliteten - måske I kunne hjælpe mig? Har kigget på dem her: http://www.kikkertland.dk/celestron_mikroskops%C3%A6t-p-1065.html og http://www... -
Hvilken praktikplads?
ForumindlægHej alle. Jeg skal i praktik her i uge 45, men jeg har ikke fundet en praktikplads. Jeg vil rigtig gerne have en praktikplads inden for noget biologi og forskning. Jeg har forsøgt at ringe til Novo Nordisk, men de var helt booket op. Ellers kan jeg kun komme i tanke om Statens Serum Institut (de... -
Dumpet til kemi eksamen
ForumindlægHeej alle sammmen. Jeg er idag (d. 11. juni) dumpet til min kemi eksamen. Det værste ved det hele er, at jeg nok nu ikke kan komme ind på universitet og læse biologi (der står med adgangskrav, at man ska ha kemi B, men burde det så ikke osse være bestået ?) Er der nogen som ved hvad jeg kan gø... -
Mendels love - hvad betyder de?
ForumindlægHey folks. Jeg er igang med at læse op til mdt. biologi eksamen, og jeg har fundet ud af, at jeg egentlig ikke rigtig forstår Mendels to love. Jeg har prøvet at kigge både i tråde og opgaver, men jeg synes ikke rigtig det bliver forklaret i et simpelt sprog. (Ok så jeg er måske ikke så klog xD) ... -
Diffusion af ladede partikler
ForumindlægJeg sider og læser op til biologi. Er der nogen det vil forklare mig, hvorfor ioner som H+ og Cl- ikke kan trænge gennem vores cellemembran? Jeg forstår at cellemembranen er opbygget af et fosfolipid dobbeltlag, hvor den ene ende er hydrofil (polær) og den anden ende hydrofob (upolær). Men hvor... -
Forberedelse til universitet
ForumindlægHej! Jeg begynder her til september på civilingeniøruddannelsen indenfor medicin og teknologi, og har tænkt mig at komme bedst muligt fra start ved at læse lidt op her før studiestart. Mit spørgsmål går derfor på, om der er nogen af jer uni-folk derude der kan fortælle mig hvilke lærebøger etc de... -
Danske Økosystemer
ForumindlægHejsa Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig videre. Da det er længe siden jeg sidst har haft biologi, er jeg i tvivl om det jeg gør er rigtigt. Jeg skal nævne 4 danske økosystemer og opstille fødekæder i alle fire. Jeg har fundet frem til: 1. Sø og vandløb 2. Skov 3. Mark 4. Hav ... -
OPGAVER; nedarvning mm.
ForumindlægHej allesammen, tænktepå om der var nogen af jer gavmilde mennesker, der havde lyst til at sende jeresopgaver om biologi til mig som i har lavet igennem året. Når jeg skriveropgaver,tænker jeg mest om opgaver, som kan eller er kommet til den skriftlige eksamen. Derudover skal det helst være opgav... -
Suppleringskursus
ForumindlægHej... Da jeg i dag fik besked om min optagelse på biologi, fik jeg samtidigt at vide at jeg skal tilmelde mig et suppleringskursus i kemi. Jeg har været inde og undersøge, og jeg skal senest tilmelde mig på mandag, og kurset starter tirsdag. Mit spørgsmål er hvordan jeg får svar på min tilmeldin... -
Undersøgelse af variation indenfor en art
ForumindlægJeg skal skrive biologi rapport om ovenstående overskrift ^, men der er to af diskussionsspørgsmålene, som jeg ikke helt forstår. De lyder således: 1. Ærtefrø indeholder to halvkugleformede kimblade med næring til den unge plantes vækst. Hvilke af ærterne indeholdt mest oplagsnæring? 2. Vil... -
Eksamen 2008
ForumindlægHej! Hvis der er nogen herinde der har været oppe i biologi til eksamen i år 2008, må de meget gerne skrive i denne tråd! Er selv i gang med at besvare nogle af spørgsmålene, i form af en aflevering, og har lidt svært ved nogle af dem. Hvis I klarede jer rigtig godt, så er det endnu bedre! ;D Håb... -
Trehaloseproduktion i gærceller
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en biologi aflevering, og har problemer med 2 af spørgsmålene. Jeg håber at i evt. kan hjælpe mig. Tak på forhånd! Beskriv forskellen mellem trehalose og maltose. (tilhørende billede) OG Rhodotorula sp. dyrkes i et medium, der indeholder følgende: Sucrose2, gær-ekst... -
FORKLARING
ForumindlægHejsa Jeg sidder og arbejder med biologi , og har svært ved at gør rede for acetylcholins virkning i synapser , da jeg ikke forstår hvad acetylcholins er for noget Jeg skal desuden fortælle om hvilke følger kan unormale receptorer får for nervecellers funktion , det har jeg også svært ved , ide...
