Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9581 til 9600 af 14598
-
Hjææææælp
ForumindlægEn venlig sjæl, der er god til tysk, som kan hjælpe mig med at oversætte? Tænk over de posssive pronominer. 1) Hun ser på sin lillebror og tænker, at hans hår er for langt. 2) Har du fortalt vores lærer om min sygdom? 3) Døren åbner ikke fordi dens nøgle er væk. 4) Løven brøler af sin unge.... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at oversætte? Der er mange ting i livet, som man er nødt til at gøre: betale sine regninger, gå på indkøb ect. Men alle mennesker har fritid. Fortælleren ved ikke, hvad han skal lave i sin fritid. Han har ikke mange venner og føler sig ensom. En lørdag aften har han dog... -
Hjælpelærer til SRP søges (EN/HIS)
ForumindlægSom overskriften siger, søges der hjælp til studieretningsopgaven i engelsk og Historie. Opgaven omhandler: "Under a thousands splendid suns" af Khaled Hosseini Afghanistans historie fra 1973-2003 Problemformuleringen er ikke udleveret endnu - Derfor den korte opgavebeskrivelse. Lokatio... -
Et Dukkehjem - hvor ses ironi?
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg sidder lige nu og bøvler lidt med et afsnit i min analyse af Et Dukkehjem af Henrik Ibsen. Jeg er i tvivl om, hvordan Ibsen bruger ironi som et sprogligt virkemiddel. Jeg har allerede skrevet om det ironiske i, at Nora anklages for bedragi og ødelæggelse af Torvalds fremti... -
Hjælp til projekt
ForumindlægMin veninde og jeg går i 8. klasse, og vi er ved at lave en rapport om Rybners gymnasium. Så hvis der er nogle der er ved at tage en STX på Rybners gymnasium, der ville være rigtig flinke at svare på følgende spørgsmål: 1. Hvad er det bedste ved Rybners gymnasium? 2. Hvad er det værste ... -
Økonomi(AU) eller samfundsøkonomi(AAU)??
ForumindlægHej Studieportalen! jeg sidder og skal til at tage en vigtig beslutning i mit liv, nemlig hvilken uddannelse der skal præge mig som voksen mennesker. Her står jeg mellem økonomi og samfundsøkonomi. Indlægget er skrevet, da jeg gerne vil høre hvad den store forskel er på de 2 respektive linjer... -
Tanker omkring 'To His Coy Mistress' vs. 'The Passionate Shepherd'
ForumindlægHej! Jeg kunne godt bruge lidt løse tanker omkring forholdet mellem 'To His Coy Mistress' af Marvell og 'The Passionate Sheepherd' af Marlowe til at skubbe mig igang med en afsluttende opgave i Textual Analysis. Hvis der eventuelt er nogen der kan trække tråde til 'Live with ... -
Oversættelse af ord.
ForumindlægJeg har en del ord, jeg har svært ved at finde i ordbogen. Jeg håber, I kan hjælpe. 1. Grundlæggende mener jeg.. = Basically, I think..? 2. at have det dårligt = ? (ikke syg, men nærmere at have et dårligt liv, hvis I forstår) 3. Jeg rammes af en indre etisk diskussion = ? 4. samvittigheden pre... -
Hjælp til små oversættelser
ForumindlægJeg har en del ord, jeg har svært ved at finde i ordbogen. Jeg håber, I kan hjælpe. 1. Grundlæggende mener jeg.. = Basically, I think..? 2. at have det dårligt = ? (ikke syg, men nærmere at have et dårligt liv, hvis I forstår) 3. Jeg rammes af en indre etisk diskussion = ? 4. samvittigheden ... -
akkusativ dativ
ForumindlægJeg har problemer med at oversætte en lille bid tysk ''Henning gik ind i værelset. inde i værelset gik han utålmodigt frem og tilbsge (in und der). over mig bor der en sangerinde, og ved siden af hende bor en jazz musikerer.Børnene er lige løbet over broen og ind i skoven. hvorfor tager ... -
Konsekvens af korstogene: paven ned, kongen op?
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave historieopg. som skal afleveres i morgen. Jeg søger noget efter nogle konsekvenser. Bl.a. vil jeg gerne om der ikke er nogle der kan hjælpe mig med at finde nogle gode links - eller noget andet, som fortæller om pavens magt svækkedes og kongens styrkedes som en konsekvens... -
Hjælp - Hjemmeside
ForumindlægHej. Jeg ved godt det ikke lige er et hjemmeside forum, men håber da i kan hjælpe mig afligevel. Jeg søger en som har styr på at lave hjemmesider, HTML, CSS, osv.. Jeg vil gerne have lavet en hjemmeside, ( Har selv domæne og ved hvor man redigere dem, men ikke lave en fra bunden. Hvis i kan gør... -
Økonomiske forhold i 1940-1970
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave vedr. Danmark og det økonomiske forhold i perioden som nævnt forovnen. Jeg synes at det er svært at finde noget som jeg kan bruge og det jeg finder er i små bid hvis jeg skal skrive det sådan. Men tænkte på om I kender jo gode hjemmesider eller noget som k... -
Hvad siger man om en person. som gemmer sig under en maske og har mistet sine følelser?
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved at sætte ord på dette citat. "Endnu sad de dybe mærke af disse mange års lidelser og savn i det lange, ubevægelige, noget maskeagtige ansigt, ... i dette lille duk af det tunge hoved, i de brune, ilde tilredte hænder og i øjets følelsesløse blik." Hun er e... -
Help with Partial Differential Equations
ForumindlægHi, I am looking for a skilled student to help with exercise solving / homework help within PDE. We are using the book "Partial Differential Equations" by Walter A. Strauss. Around 2-3 hours per week and start as soon as possible :-) I live in Copenhagen so it will be best if yo... -
FORLADT - Dansk novelle.....
ForumindlægJeg skal lave en novelle i dansk - men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive.... KRAV: Titlen skal være forladt Der skal være et eller flere flashbacks i. Handlingen skal foregå over en dag. Der SKAL være en dukke med, og dukken skal have en meget STOR rolle. Jeg havde tænkt på noget i stil... -
Afskedsbrev
Forumindlægheey derude, når nu man har haft EN læge hele livet igennem, og i morgen stopper han med at arb. fordi han både er syg og blevet gammel. Jeg (og min familie) har tænkt os at skrive et kort til ham og give ham en flaske vin... men hvad plejer man normalt at skrive i sådan et "afskedskor... -
afskedsbrev :)
Forumindlægheey derude, når nu man har haft EN læge hele livet igennem, og i morgen stopper han med at arb. fordi han både er syg og blevet gammel. Jeg (og min familie) har tænkt os at skrive et kort til ham og give ham en flaske vin... men hvad plejer man normalt at skrive i sådan et "afskedskort&q... -
DIn mening/holdning?
ForumindlægHeey. her er et citat: De lokale sociale myndigheder vælger ofte at sende også yngre mennesker under 40 på førtidspension, fordi de skønner, at der ingen muligheder er for, at disse mennesker finder job på arbejdsmarkedet. Ikke fordi disse mennesker lider af fysiske skavanker, men mange ... -
Dansk stil, problemer med tiden.
ForumindlægHej Alle :). Jeg skal til at skrive et essay, og jeg har altid haft nogle problemer med tiden i mine stile. Jeg skriver essayet i nutid, men når jeg skal til at fortælle noget om det der er sket i mit liv kan det så kan være skrevet i datid? Fx "TV er meget vigtigt nu om dage" også skri...
