Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9621 til 9640 af 11183
-
HJÆLP!! Krydsningskema.
ForumindlægHej, Jeg har ret svært ved at kunne svare på disse to spørgsmål i min biologi rapport, da jeg simplehen ikke aner hvordan jeg skal kunne svare på det. Jeg har fået stillet disse spørgsmål i mit rapport: 1)Jeg har blodtype B negativ. hvad er ens egne genotyper ud fra viden om ens fænotype. ... -
Gregor Mendel og det moderne gennembrud
ForumindlægHejsa Jeg skal snart til AT-eksamen.. Og som de fleste nok ved - dem der har prøvet at være til AT-eksamen, ved at man skal sige noget NYT (som ikke står i synopsen) Mit emne er Gregor Mendel og det moderne gennembrud, altså biologi og dansk - nedarvning og Pontoppidan's: "Idyl"! ... -
Hjerte-kar sygdomme
ForumindlægHej jeg skal bruge hjælp til biologi (: Her er analyseret noget hjertevæv som var påvirket af en blodprop og så noget væv, der ikke var. Jeg skal så forklare hvorfor, der er mindre glykogen indhold i det påvirkede væv, hvorfor der er mere mælkesyre og til sidst hvorfor der er mindre ATP i forhold... -
Molekylær medicin - Karakterer, studiejob og jobmuligheder
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har fire spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom Jura, hvor man skal have høje karakterer for at få et fedt ... -
dansk metode
ForumindlægHej ! I AT skriver jeg om evolutionsteorien og naturalismen... Jeg har fint styr på metoderne i biologi, men i dansk er det altså gået galt... Jeg har skrevet at jeg bruger dne hermenutiske metode, men det er vel ikke nok? Skal man ikke bruge enten nykritisk, biografisk eller en af de andre meto... -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ... -
Enzymer - proces og produkt
ForumindlægVi prøver lige samme spørgsmål igen - denne gang med en mere passende titel Hej. Jeg er i fuld sving med en biologi-aflevering der skal afleveres her på mandag efter ferien, og er stødt på en formulering/opgave jeg ikke helt forstår. Spørgsmålet lyder således: hvad betyder det at produkterne virk... -
At "tegne" en figur i excel
ForumindlægJeg er stødt på et problem, i min rapportskrivning i biologi, men eftersom problemet er mere generalt har jeg valgt at lægge der her. Sagen er, at jeg vil bruge mine måleresultater til at lave en figur over dem i excel. Måleresultaterne er af blodtryk, puls og hudtemperatur, hvor hudtemperatur og... -
Er denne metode rigtigt?
ForumindlægJeg arbejder med AT i fagene biologi og dansk om aspirinens opfindelse. Jeg har bla. skrevet følgende, men er i tvivl om det er korrekt: "Under fremstillingen og forskningen af aspirin har kemikere og forskere brugt den naturvidenskabelige metode, i dette tilfælde den hypotetisk deduktive... -
VIGTIGT METODE I RELIGION!!!
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op mandag!! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herme... -
AT!! DARWIN
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op imorgen! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herm... -
HJÆLP! Ulve i Danmark (bio)
ForumindlægI en biologiopgave har jeg fået stillet følgende spørgsmål: "Giv forslag til hvilke undersøgelser, der bør fortages inden man kan tage stilling til, om en ulvepopulation er ønskelig i Danmark, se uddrag af artikel ovenfor. Begrund dit svar." Opgaven ses nærmere på dette link, ... -
KRYDSNINGSSKEMA
ForumindlægHej Sp, Jeg har fået en aflevering om blodtyper/Rhesus i biologi. Jeg har dog lidt svært ved at besvare et spørgsmål ang. krydsningsskema. Min blodtype er 0-, men dog ved jeg ikke hvad mine forældres blodtyper er. Spørgsmålet er: "Skriv og forklar hvilke blodtyper (fænotyper) samt genot... -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen. jeg er en pige på 17 år, der lige er startet på gymnasiet. (stx) jeg har valgt en linje hvor jeg har samfundsfag og biologi på A niveau, og er derfor tvunget til at have matematik som støttefag på b niveau. derfor søger jeg en der kan hjælpe mig med forståelsen af min matematik... -
STX karakter
ForumindlægHej! Jeg går i 1g og vi har lige fået vores anden standpunktskarakter. Men jeg tænkte på hvor vigtige de her karakter egentlige er? Er det ikke kun de fag vi har på C som kommer til at tælle i de afsluttende karakter i 3g? Altså lige nu har jeg Biologi C, Fysik C, Mediefag C og Idræt C. Så de... -
AT: hvor meget skal jeg kunne?
ForumindlægHej alle Jeg skal til AT-eksamen på mandag. Jeg har arbejdet med Pasteur og spontan gense og pasteursering i fagene historie A og biologi C. Jeg er i tvivl om, hvor meget jeg skal have styr på ud over min synopsis. Skal jeg kunne alle metoder, eller kun dem jeg har brugt? Skal jeg have styr p... -
Transkription
ForumindlægJeg sidder med en biologi opgave der omhandler DNA. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål: - Hvordan genkender RNA polymerasen startstedet for aflæstning af genet? Mit svar: Enzymet RNA-polymerase vil binde sig til DNA-molekylets startssekvens. Sekvensen som RNA-polymerase binder sig til, k... -
Mælkesyre og Guldfisk
ForumindlægSidder med en biologi opgave og kan simpelthen ikke finde ud af de to sidste spørgsmål. Burde nok stå i vores bog, men synes virkelig jeg har kigget, og jeg kan ikke finde det.. ; s Så hvis der er nogen der gider hurtigt at hjælpe mig så ville det være stort.. 1)skriv reaktionsligningen for mælk... -
Genetik. Kønsbunden Nedarvning.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive en rapport omkring genetik i biologi. I teoridelen er jeg blevet bedt om at forklare begrebet kønsbunden nedarvning.. Det er ikke i sig selv SUPER svært, og jeg har da kunnet finde information om dette både i min bog og på internettet.. Nu er det bare sådan,... -
Drivhuseffekten - spørgsmål
ForumindlægHej jeg har et tværfagligt projekt Geografi, Biologi og Fysik-Kemi. Vi begyndte i starten af Februar og der lavede jeg et forsøg som jeg skulle bruge til mit projekt. Men pga. Terminsprøve, uge Sex, brobygning osv.. Så er det flere uger siden nu og kan slet ikke huske hvad der er hvad. Mit forsøg...
