Studievejledning

VALGFAG

31. januar 2018 af stromea

Hej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende:

Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) og astronomi (c). Har i valgt/opgraderet nogle af disse fag? Og hvis ja, hvad syntes i om det? Fortryder i det? Anbefaler i det?

Tak på forhånd!


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. februar 2018 af Mathias7878

Hvis du gerne vil have et højt snit, vælg da det fag, du tror, at du kan få den højeste karakter i.

Hvis du vælger ud fra interesse, vælg da det fag, du finder mest spændende.

Jeg mener ikke, at man har særligt mange skriftlige afleveringer på engelsk B-niveau? Det ændrer sig i hvert fald radikalt på A-niveau.

Jeg ved ikke så meget om de andre fag, men måske er der andre, der gør det :=)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. februar 2018 af Mathian

Vil anbefale du vælge ud fra, hvad du har tænkt dig at søge ind på bagefter, selvom det ikke er et decideret krav, så er det meget godt med noget astronomi, hvis du har tænkt dig at læse fysik eksempelvis. Eller engelsk, hvis du har tænkt dig at læse litteraturvidenskab. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. februar 2018 af Mathian

vælger*


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. februar 2018 af OliverHviid

Jeg har engelsk A  som valgfag, og jeg synes i hvert fald det er spændende. Jeg må indrømme at mht. mængden af skriftligt arbejde, så har vi lavet en del "deprøve" 1, dvs. grammatik, men antallet af skriftlige analyseopgaver (essays) er ikke særlig stort, vil jeg påstå.


Skriv et svar til: VALGFAG

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.