Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9661 til 9680 af 14099
-
Eksamensprojekt - forslag til emner i historie/religion
ForumindlægHej. Jeg skal skrive ekamensprojekt i historie B og religion C - men jeg har ingen anelse om, hvad jeg vil skrive om... Er der nogle, der har nogle gode bud? Det skal være noget overskueligt, da der kun er 25 timer til at lave opgaven. Jeg tænkte på noget i retning af, da DK gik fra asatro til... -
Dogville
ForumindlægHej Jeg er igang med at foretage en analyse af filmen "Dógville" med henblik på dens handling. Hele filmen er jo en konflik mellem Grace og byen indbyggere - det gode og det onde, men jeg kan ikke finde ud af at sætte handlingen ind i berettermodellen. En der kan hjælpe med det? (Jeg ... -
Hjælp til perspektivering:Nøkkens svig med perspektivering til agnete og havmanden
ForumindlægJeg står i denne uheldige situation at jeg skal til mundtlig dansk på mandag :/ Mit Fordybelsesområde er ''Lyrik fra middelalderen'' og jeg har valgt folkevisen Nøkkens Svig. Jeg er nået sådan rimligt igennem analyse og fortolkning men jeg mangler stadig min perspektivering.... -
Dansk grammatik hjælp
ForumindlægHej. jeg har altid haft svært med dansk grammatik, og det variere så ved 02 og 4. Håber i har gode råd til at jeg kan trække min karakter op især med dansk stile :) -
Skifte uddannelse
ForumindlægHejsa Jeg har lige et spørgesmål om skiftning af sin uddannelse. Jeg læser nemlig sociologi; men jeg vil rigtig gerne være Psykolog. Ved i om der er mulighed for skifte fra sociologi til psykologi? Eller kender i nogle, der har foretaget sig det samme. Mange tak og på forhånd. -
Latterlige bemærkninger!??!?
ForumindlægJeg læste i et af debatterne i dag, hvor en hr. E.M udtalte sig således "...dels undgår man, at man sidder og hjælper muslimer. Det sidste er jeg ikke interesseret i" (Læs: Nogle her der bor på Fyn- af E.M) Hvad mener I om denne holdning!? Hvis I vil have hele sætningen og historien s... -
oplæg til et hf-hold
ForumindlægHej alle Hvordan kan man vise at den stil man har skrevet i dansk skriftligt er til et hf-hold? Skal man bruge nogle bestemte begreber eller ordforråder. På forhånden tak -
Hvorfor på café?
ForumindlægHej alle. Jeg har tænkt lidt over det, og diskuteret det med en veninde, men... Hvorfor er det blevet så populært at gå på café? Går man på café for at blive set, eller er det mest af andre årsager man går på en café? Håber I har lyst til at komme med jeres begundelser for at gå på café/meninger ... -
NG eksamen - ny reform
ForumindlægHej alle.. Hvordan er det helt præcist sådan en eksamen foregår? Trækker man et spørgsmål eller laver man dem selv? Vil blive glad hvis nogen havde en guide til det. På forhånd tak! -
Eksamen efter den nye skala på c niveau
ForumindlægHej gutter og gutinder^^ Som i nok kan læse ud fra titlen har jeg et par spørgsmål til den nye eksamens form indenfor faget EØ c. Altså jeg ved at man trækker en tekst, og så udfra den skal man kunne belyse hvordan det går for virksomheden/koncernen... Men ville gerne have nogle råd med hensyn ti... -
analysemodel af artikler
ForumindlægEr der nogen der har en analysemodel af artikler. Det vil være en stor hjælp. På forhånd tak. -
hjæælp engelsk stil.. ;((
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil på engelsk hvor jeg skal diskutere om den novelle vi har læst er en gothic novel eller ikke, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kunne starte sådan en, ''diskusions-stil'' ?? Håber nogen kan hjælpe :// -
Fejlsætninger - Engelsk
ForumindlægHej, jeg skal lave nogle fejlsætninger, men ved ikke rigtig hvad fejlen hedder: 3. He keeps mention that he knows the important people in town. Det skal være: He keeps mentioning that he knows the important people in town. Hvad hedder fejlen? 6. When I in November met him he was compl... -
Engelsk hjælp rettelse
ForumindlægHej er der nogle herinde der vil rette min engelsk oversættelse på 4 linjer? -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Emnevalg til dansk/historie opgave
ForumindlægHej :) Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde et emne til min dansk/historie opgave. Min klasses overemne er Det moderne gennembrud. Jeg havde tænkt mig at skrive noget om kvindernes vilkår/undertrykkelse/forhold eller arbejderbevægelsen - men jeg har svært med at finde tekster til d... -
kronik
Forumindlæghvordan defineres en kronik? må den være subjektiv, og fx starte med: "jeg synes at..." -
Vil du hjælpe ?
ForumindlægHeej Allesammen Vil høre om nogen af jer kender nogle gode reklamer, som kan analyseres ? Kan simpelthen ikke finde noget brugbart .. På forhånd tak -
Ku klux klan taler
ForumindlægHej :) Jeg skal i SRP skrive om Ku klux klan i tidsperioden fra dens begyndelse (1865) til 1955. Da engelsk er det ene fag har jeg stærkt brug for engelske taler fra dette tidsrum, der omhandler ku klux klan. Jeg har allerede fundet en tale fra stifteren af klanen i 1865 - Nathan Bedford Forrest... -
Min første filosofi opgave
ForumindlægHej alle. Som kom den tid hvor jeg skulle skrive min første filosofi opgave. Jeg har valgt at skrive om den fri vilje, og jeg vil nu høre om nogen har forslag til citater jeg kan inddrage. Indtil videre har jeg kun 2 citater fra Satra der viser hans holdning til den fri vilje, men jeg har ikke k...
