Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9701 til 9720 af 23878
-
Redegørelse af Helle Thornings Nytårstale 2015
ForumindlægHjææææælp! Har fået af vide at jeg skal lave en redegørelse, men jeg ved ikke hvad den skal indholde, og hvordan jeg skal starte :(( -
Fortællende Journalistik
Forumindlægjeg har skrevt et essay om En luder steg af toget, men jeg har nu fået stilet et spørgsmål mere, at jeg ska finde de gode og dårlige sider ved oplevelsesjournalistik. Jeg ved ikke hvad der er dårligt ved det. nogen der kan hjælpe? -
Torben og Maria HELP!
ForumindlægHEJ :D Jeg skal skrive en litterær artikel om Novellen Torben og Maria skrevet af Naja Marie Aidt . Ville høre om nogen havde gode ideer eller evt. havde en tidligere opgave liggende, som jeg kunnne få noget inspiration fra :) Mange tak på forhånd! :D -
hjææælp historie opgave
ForumindlægHejsa. Har et spørgsmål med hensyn til historie opgave.... Må man løbene i opgavem sætte billeder ind?? Eller hvordan skal det gøres?? Er der ikk noget med at de skal ligges som bilag?? Hilsen Mig :) -
hvor "personlonlig" skal en historieopgave være?
ForumindlægHejJeg er havnet i lidt af en knibe da jeg snart skal i gang med at skrive historieopgave. Vi har gennem længere tid haft forskellige vikarer, og det har derfor været svært at få et overblik over, hvad der egentligt forventes.Men: Når man skriver en historieopgave skal der være et personligt præg... -
HJÆLP, PROJEKTOPGAVE!!
ForumindlægHej, jeg går i 9.klasse og skal snart i gang med den obligatoriske projektopgave. Overemnet er Konflikt. Lige foreløbigt har jeg valgt at lave en projektopgave om konflikten mellem Romantikken og Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp, og tips. Jeg modtager alt ... -
SA og civilisationernes sammenstød?
ForumindlægHej Jeg er netop i gang med AT-eksamen under emnet, katastrofen - årsager og konsekvenser med fagkombination SA, re. Som udgangspunkt lyder min problemformulering som følger: Hvorledes kan årsagerne til katastrofen d. 11. september 2001 siges at være et udtryk for religiøse modsætninger... -
ESSAY- gode metoder?
ForumindlægHey..Jeg skal snart op i englesk skriftlig og skrive et essay. Har i nogle gode råd/tips om hvad man kan gøre for at hive karakteren oppe. Eller rettere sagt: Er der ting/træk man kan gøre for at komme højt oppe i karakter..! -
Fastsætte litterær periode af en novelle?
ForumindlægHej alle Jeg har læst novellen 'Eveline' af James Joyce, men jeg har lidt svært ved at fastsætte novellen til en litterær periode. Dette skyldes flere ting. Det årstal den er skrevet i, nemlig 1914, som egentlig er en tid hvor der kører to litterære perioder over; symbolismen og det folke... -
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
eminem "cleaning out my closet"
Forumindlæghejhar lige noget af et problem her.. !!vi skal oversætte cleaning out my closet til imorgen, og kan fortælle det er lidt svært.. vi skal ikke bare oversætte den ord for ord, men mere betydningen af den. håber virkelig nogen kan hjælpe, skal helst bruge den her i aften. (6/4) vedlægger teksten. H... -
SRP - teorierne?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal i min SRP diskutere hvorvidt der er borgerkrig i Irak efter USA's invasion. Jeg er derfor i tvivl. Jeg skal inddrage Huntington teorien, men Fukuyama passer vel bedst med Bush's ageren? Hvordan kan borgerkrigslignende tilstande forbindes med de to teorier?... -
Braget
ForumindlægNogle som har læst denne novelle og som vil skrive hvad de syntes om digtet?På forhånd tak -
ismer
ForumindlægHej!Jeg har lidt svært med at finde ud af hvilken isme en tekst handler om. Jeg mener ikke en bestemt tekst. Jeg tænker på hvis i eksamen kommer jeg op i et digt eller en novelle, hvordan kan jeg se at den handler om fx. naturalisme, romantisme eller realisme? Skal jeg lægge mærke til, hvornår de... -
Poisson fordeling
ForumindlægHejJeg er ved at gennemgå pensum til en snarlig eksamen - og er kommet til poission fordeling.Jeg har fattet, at fordellingen ikk er normalt fordelt, men derefter er jeg også ret lost.Nogle kan komme med en kort forklaring af den ?På forhånd tak.VH Kath.Bioproces ing. 2. semestre -
Eksamen!
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med nogen fif til hvordan det ville være smart at læse de mange sider op i historie når jeg har 6 dage?Vil også gerne vide hvordan det er det foregår helt præcist til eksamen, for vores lærer har ikke fortalt så meget.På forhånd tak for hjælpen... -
relativistisk astrofysik
ForumindlægPrøv at se på dette her.En observatør falder mo et sort hul med massen M. han starter i hvile og vi skal finde den tid det tager observatøren (målt af observatøren) at passer fra radius r1 = 6M til r2 = 2MJeg vil mene:dan kan starter i hvile kan vi skriveE=1/2(dr/dt)^2-(m/r)<->(dr/dt)^2=2m/... -
eksamensforberedelse;
ForumindlægHvordan forbereder i jer bedst til eksamen?Udover at gennemlæse pensum, er der så andet man burde gøre, og hvad?Og hvordan bevarer i bedste overblikket til selve eksamen? -
Mangler noter!
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal op i old. på torsdag, og mangler noter til nogle af mine tekster: Til muserne, Til Dionysos, Polykrates´ ring og til Menon. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
analysemodel til monumenter og skulpturer
ForumindlægHej. Er der nogen der ved, hvor man kan finde analysemodeller til monumenter og skulpturer ? Har især brug for analysemodel til monumenter... håber der er en der kan hjælpe...
