Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9861 til 9880 af 23765
-
Problemformulering/problemstillinger ?
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til at få formuleret nogle problemstillinger til min AT synopsis. Jeg har næsten ingen vejledning fået og den vejledning jeg har fået har været direkte ubrugelig da mine vejledere ikke havde sat sig ind i hvad synopsen skal indeholde :( Jeg skal skrive i fysik og relig... -
GSK til medicin studiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige og prøver at finde hale i hvordan og hvorledes med gymnasialsupplering. Jeg er i den situartion at jeg gerne vil læse medicin, men mangler fagene fysik b (som jeg dog har på c niveau) og kemi b(som jeg slet ikke har haft) Jeg vil gerne begynde på medicin et halvt... -
Sin^2(x)?? sinus i anden?
ForumindlægSider lige og finpusser (eller måske nærmere grovhakker) mine fysik begreber til exame imorgen(!). jeg faldt over Sin^2 og jeg mindes aldrig at have hørt om det i matematik...Betyder Sin^2(x) = Sin(x^2) elller hva?og hvad med Sin^2(x) = 12 => x = sinus i minus første til kvadratroden af 12?håb... -
Hvad skriver I om i AT-synopsen?
ForumindlægSom en af årprøverne skal alle 2.g'ere lave en AT-synopsis. De fleste har fået overemnet: Krig, teknologi og medier. Man skal så skrive en synopsis i to fag fra de forskellige fakulteter. Hvilke fag skriver I i, og hvad skriver I om? Jeg kan vel begynde: Jeg skriver i fysik og dansk. Jeg h... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægJeg har (som den kæmpe idiot jeg var) ikke hørt ordenligt efter da min lærer forklarede os hvordan fysik c eksamen foregik. I know - stupid. Jeg ved jeg skal holde mit oplæg på 5-7 ( det som jeg trækker dagen før) og at de kommer med et ukendt bilag. Altså får man lige 2 min til at kigge på de... -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Valgfag
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde om råd ang. valgfag...\n\nJeg skal nemlig læse medicin og jeg har valgt Kemi A, Mat A og overvejer at tage biologi B.. Er det klogt at tage biologi B eller er det nødvendig at tage fysik A. Jeg mener selv at det er vigtig at tage biologi da man bl.a. beskæft... -
Hvilken hastighed opnår en lille metalkugle ved et frit fald?
Forumindlægjeg har en fysik opgave som lyder: Hvilken hastighed opnår en lille metalkugle ved et frit fald på s = 149 m? Vilen bordtennisbold opnå samme hastighed?jeg har problemer med begge opgaver så lad os starte fra en ende afhvordan skal jeg beregne farten når jeg kkun kender "faldelængden" b... -
metode
ForumindlægHej alle sammen er der nogle som vil forklar deduktive metode går ud på og induktive metode jeg skriver i fysik om hvilke fordele er der ved udnyttelse af atomenergien ? jeg har skrevet at jeg bruger den deduktive metode fordi forskerne laver nogle forsøge med hvordan man kan spaltede en ... -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ... -
SRP - samarbejdspartner i aerodynamik
ForumindlægHey hey :) Nu hvor SRP er ved at komme godt igang på diverse gymnsier landet over, ville jeg i anledning af dette hører om der skulle være nogen der var interesseret i at samarbejde med mig omkring emnet Aerodynamik/hydrodynamik? Jeg skal blandt andet fordybe mig i bernoullis ligning,vingeprofile... -
Laplace transformation
ForumindlægDet er egentlig ikke hjælp til emnet, men mere spørgsmål til hvilket niveau vi er på her og hvad det bruges til. Er det a-niveaus stof (gymnasie) eller er på videregående uddannelse man berører emnet? Grunden til jeg spørger er at jeg er stødt på det udtrykket i forbindelse med mit studie (ma... -
Studenterbevis - karakterer?
ForumindlægJeg spekulerer lidt på, hvordan systemet er for afgangsbeviset for STX.. Jeg har hørt mange forskellige versioner, og ville gerne høre om nogle herinde VED det? Det, jeg tænker på, er: - Når man har fået en årskarakter i et fag og kommer til mundtlig eksamen i det, kommer begge karakterer så med... -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
Uendelighed begreber og fysiske fænomener
ForumindlægGod eftermiddag! Jeg sidder med en problem formulering hvor jeg bliver stillet det følgende: "Redegør ved eksempler, hvorledes de matematiske uendelighedsbegreber har gjort os i stand til at forklare fysiske fænomener på en forholdsvis enkel måde (f.eks. det frie fald eller svingninger).&...
