Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9961 til 9980 af 23878
-
Essay eller Kronik??
ForumindlægHej vener, jeg skal lave en opgave om dette er et essay eller en kronik, er helt på bar bund nogen der kan hjælpe?? artiklen der skal genre bestemmes er her: http://www.information.dk/168114 Tak :D -
Beregning af skæring til bestemmelse af et objekts position
ForumindlægHej, jeg sidder og bikser med lidt matematik her, og skal til at finde beskæring til bestemmelse af et objekts position. Hvilke formler er det der skal benyttes til dette formål? -
AT - samfundsvidenskab
ForumindlægKunne én evt. komme med et eksempel på kvantitativ og kvalitativ metode i samfundsvidenskab? Det vil hjælpe mig rigtig meget. -
Historie = objektivt ?
ForumindlægHvordan er historie objektivt og sagligt ? -
For meget talesprog?
ForumindlægHej. Jeg sidder med en danskopgave, og jeg er lidt i tvivl, om jeg godt kan skrive hænge ud, eller om det bliver for meget talesprog? Er der om muligt andre ord, som har samme betydning, som at hænge på gadehjørner? På forhånd tak. -
Hjælp!! - hvilken roman skal jeg vælge??
ForumindlægHej alle jer herinde på Studieportalen. Jeg skal arbejde det næste stykke tid med en selvvalgt roman her i 10. klasse. Men kan har ingen ideer til, hvilken roman jeg skal vælge. Det skal være en ungdomsroman, som er god at arbejde videre med (gerne med tydelige budskaber og så videre) Er der nog... -
en nemt spørgsmål ;)
ForumindlægHEJ ER DET OKAY HVIS JEG SKIFTE TID ALTSÅ DATID , NUTID OG .... MANGE GANG I EN ENGELSK STIL ???? TAK -
Hjælp til dansk
ForumindlægHej jeg har et problem med 1.lav personkarakteristikker af de vigtigste personer 2.Hvad er tekstens temaer 3.find modsætninger i teksten 4.Har teksten en morale 5.hvad tror du forfatteren vil fortælle med historien 6.hvad har betydning for dig i din tilværelse -
Procent regning
ForumindlægHej folkens nogen der kan hjælpe mig med denne procent regning.. Hvis man har 13% i 2007 og 3,5% i 2008 hvordan beregner man så forskellen/nedgangen i procent?:) -
Essay hjælp!
ForumindlægHey! Jeg har brug for lidt hjælp! Jeg kan ikke komme i gang med mit essay. Jeg skal skrive et essay om et fiktionsessay som hedder Hvis der var krig i Norden, som er skrevet af Jane Teller. (Essayet er fra 2002) Nogle der kan give et godt råd, eller prøve og lave en god start for mig. Tak på for... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHelium, Natrium, Kviksølv , lysstofrør og sparepære. Der findes to lyskilder. Den ene temperaturstrålere den anden damplamper. Hvilken af disse to hører de under? Og Hvorfor? Hvad vil det sige at den enten er temperaturstrålere eller damplamper? -
VØ Tutor søges
ForumindlægJeg søger en tutor der kan hjælpe mig med VØ. Jeg går på HA almen og derfor er det vigtigt du har et kendskab til pensum på denne uddannelse. Prisen kan forhandles. -
Engelsk skr. prøve!
ForumindlægHej, er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan finde gamle eksamenssæt til engelsk(skr.), hvor man kan øve sig. Havde en gang prøvet en hjemmeside, hvor der var delprøve 1, med løsning. Jeg kan dog ikke finde den nu! Håber i kan hjælpe mig, skal snart op til en prøve, og vil meget gerne... -
Grænseværdi
ForumindlægHej alle. Ville bare gerne vide hvad man skal bruge: - mængdelære til? - Hvorfor skal man vide hvad en følge nærmer sig (grænseværdi)? -
Spørgsmål vedr. økonomistudiet
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at få svar på nogle spørgsmål vedr. økonomistudiet. Jeg er i dag sygeplejerske men er begyndt at læse matematik med henblik på at søge ind på dette studie til februar. Kan nogen herinde svare mig på. 1. Hvilke emner inden for matematik bruges der mest kræfter på-jeg... -
Foreslag til problemformulering
ForumindlægVille lige høre om, der ikke var en venlig sjæl, der kunne komme med nogle forslag til, hvad jeg kunne arbejde med i fagene Dansk og Naturgeografi? Det skallige påpeges, at emnet altså er Energi -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej Alle Jeg har årsprøve i AT her til sommer. Mit emne er F.W. Taylor og industrialiseringen i USA, men jeg har lidt problemer med at formulere en problemformulering. F.W. Taylor er ham der startede tankerne bag det, der ligger til grund for at Ford opfandt samlebåndet, det handler om at org... -
Mangler?
ForumindlægMangler der noget elementært i denne tekst? -
bESÆTTELSEN
ForumindlægHej. jeg vil i andledning af min, DHO-skrivning lige spørger om et spørgsmål. Jeg skriver om besættelestiden, da Danmark blev besat af tyskland Spørgsmålet er så hvilket syn var der på sabotagen mod den tyske besættelsesmagt -
hjemmel
ForumindlægHej. Jeg har rigtig svært ved argumentationsanalyse. Jeg har givet det et forsøg, men det ville være rart, hvis der nogle der kunne sige om det er korrekt eller ej:) "Et andet synspunkt Messerschmidt har, er at samfundets arbejdere, især gymnasielærere er med til bakke op om identite...
