Dansk

hjemmel

04. maj kl. 17:08 af august543 - Niveau: A-niveau

Hej.

Jeg har rigtig svært ved argumentationsanalyse. Jeg har givet det et forsøg, men det ville være rart, hvis der nogle der kunne sige om det er korrekt eller ej:)

"Et andet synspunkt Messerschmidt har, er at samfundets arbejdere, især gymnasielærere er med til bakke op om identitetspolitiken, da det mere eller mindre bevidst er “[...]lykkes at få ganske mange konservative forfattere skubbet til side.”(...). Som belæg til dette argument berører han den danske litteraturhistorie, og hvad der har gjort det muligt at skubbe konservative forfattere til side: “Det var i 1871,[...] at Georg Brandes holdt sine berømte forelæsninger, som gjorde op med den romantiske tilgang og igangsatte hele Det Moderne Gennembrud.”. Hjemmelet til dette argumet er således at, man bør beskæftige sig mere med konservative forfattere, igen fordi at der skal værnes om danske værdier."

Tekst: https://www.information.dk/kultur/2021/04/messerschmidt-traditionen-haevet-politisk-diskussion-identitetspolitiske-udgangspunkt

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. maj kl. 08:27 af Jeppe101

Nu har jeg ikke læst artiklen, men din tekst lyder meget fin.

Svar #2
05. maj kl. 10:13 af august543

Nu har jeg ikke læst artiklen, men din tekst lyder meget fin.

Lyder belægget fint? Det er nemlig to forskellige sætninger. Jeg skal dog også analysere en anden tekst, som påstår at han ikke har noget belæg for at at sige at det "[...]lykkes at få ganske mange konservative forfattere skubbet til side.”. Jeg er bare meget i tvivl, når der bliver sagt at han ikke har noget belæg i denne artikel:

https://www.information.dk/debat/2021/04/dansklaerer-rigtigt-kun-underviser-venstresnoede-forfattere?lst_tag&fbclid=IwAR3rvBAxPzOobUSDIYo_oiZbt-p0tFDHU1oAXwGLWHzq4CLybgDAbGL1Yu4 

Skriv et svar til: hjemmel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.