Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 10021 til 10040 af 24089
-
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
SSO hjælp søges
ForumindlægHej\n\nJeg er igang med at skrive SSO om en roman. Jeg vil gerne høre om det er en god ide at skrive et referat af bogen, og hvor langt det i så fald skal være! -
Grass
Forumindlæg\nEr der virkelig ingen, som har skrevet en SSO opgave om Günter Grass...\nGerne om "I krebsegang." Er netop ved at være færdig med min egen, men gad godt lige se, om jeg er helt forkert på den!!\n\nHåber nogen kan hjælpe... -
Redegørelse af Helle Thornings Nytårstale 2015
ForumindlægHjææææælp! Har fået af vide at jeg skal lave en redegørelse, men jeg ved ikke hvad den skal indholde, og hvordan jeg skal starte :(( -
Hermeneutiske metode
ForumindlægHej allesammen, skal op til AT eksamen i morgen og tænkte om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad den hermeneutiske metode helt præcist går ud på. Kan man bruge den hermeneutiske metode til at fortolke skabelsesberetningerne i bibelen? Hvad er forskellen på analytisk fortolkning og hermeneuti... -
hvad betyder det når folk skriver: AD1
Forumindlægføler mig virkelig dum, men hvad betyder det? hehe. folk bliver ved med at skrive det i deres synopsis og talepapir... :S -
Historie metode
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag, og har lige et spørgsmål om metoden i historie. Jeg har om ekstremsport; bjergbestigning. I min historiedel gør jeg rede for hvornår ekstremsporten er opstået i samfundet. Jeg arbejder samfundsvidenskabeligt, og er meget i tvivl om hvilken m... -
Fagets mulighed og begrænsninger, hvordan fagene supplere hinanden?
ForumindlægHej:) Jeg skal op til AT i morgen, og sidder og prøver at få styr på mit talepapir. Jeg har valgt dansk og samfundsfag. Jeg er bare lidt i tvivl om hvad de her fag kan, hvad de ikke kan og hvad de kan sammen? Primus synes jeg ikke er til den store hjælp, så håber på et hurtigt svar. Tak på forhån... -
hjææælp historie opgave
ForumindlægHejsa. Har et spørgsmål med hensyn til historie opgave.... Må man løbene i opgavem sætte billeder ind?? Eller hvordan skal det gøres?? Er der ikk noget med at de skal ligges som bilag?? Hilsen Mig :) -
Skriftlig eksamen dansk A
ForumindlægHej, jeg skal til skriftlig årsprøve imorgen, og kom til at tænke på hvad man egentlig må medbringe ind i eksamenslokalet. Må man medbringe oversigter over hvad de forskellige genrer indeholder? Man skal selv sørge for computer og printer, selvfølgelig. Men hvad med papir? Og hvordan foregår såda... -
hvor "personlonlig" skal en historieopgave være?
ForumindlægHejJeg er havnet i lidt af en knibe da jeg snart skal i gang med at skrive historieopgave. Vi har gennem længere tid haft forskellige vikarer, og det har derfor været svært at få et overblik over, hvad der egentligt forventes.Men: Når man skriver en historieopgave skal der være et personligt præg... -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
Disposition til spansk mdt. b-niveau.
ForumindlægHey... Hvordan laver man en typisk disposition til en spansk mundtlig eksamen på b-niveau? Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal stille dispositionen op? Med udgangspunkt i emnet: Jóvenes. Kristian. -
HJÆLP ER HELT FOR TABT!
ForumindlægHej Alle Skal op i AT imorgen og ved at lave mit metode afsnit færdigt, ved hjælp af alle de gode råd og viden her inde her inde på dette forum. Har problemer med om jeg har brugt kvalitativ metode eller ikke og hvis jeg har hvordan?. samt er jeg i tvivl om jeg kan skrive, at jeg har brugt indukt... -
ESSAY- gode metoder?
ForumindlægHey..Jeg skal snart op i englesk skriftlig og skrive et essay. Har i nogle gode råd/tips om hvad man kan gøre for at hive karakteren oppe. Eller rettere sagt: Er der ting/træk man kan gøre for at komme højt oppe i karakter..! -
Hvad må jeg have med ind til FSA 9. klasse dansk forberedelse?
ForumindlægTittlen siger sig selv, er rimelig sikker på at jeg må tager noter med ind til eksamen, men må jeg godt tage kopi ark med ind til forberedelsen? - tak. -
eminem "cleaning out my closet"
Forumindlæghejhar lige noget af et problem her.. !!vi skal oversætte cleaning out my closet til imorgen, og kan fortælle det er lidt svært.. vi skal ikke bare oversætte den ord for ord, men mere betydningen af den. håber virkelig nogen kan hjælpe, skal helst bruge den her i aften. (6/4) vedlægger teksten. H... -
AT -ÅRSAGER OG KONSEKVENSER PESTEN
ForumindlægHey alle jer derude..Som sagt, skal alle 3.'gere snart skrive AT og jeg sidder inde og har brug for lidt hjælp/inspiration. Årets AT emne er Katastrofer -herunder årsager og konsekvenser. Jeg har valgt fagene Historie og Biologi og mit emne er pesten (overraskende nok, - det v... -
Eksamensform i engelsk 09 ??
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig eksamen i engelsk - er pisse nervøs da vi de sidse 3 år på gym ik har lavet en skid og ik lært særlig meget :S - nåh, ville bare høre om nogen har været oppe i det på 3. år (09) og hvordan det egentlig foregår?? hvad skal man starte med og sige osv?? hvad kræver de ... -
Groove
ForumindlægHej:-). Nu hvor jeg snart skal til eksamen i musik (C) har jeg et spørgsmål med hensyn til groove. Hvis jeg skulle gå hen og trække et spørgsmål om groove, ville du så være relavant at indrage teori om disse overskrifter?: Rytme(herunder puls, takt, med videre), underdeling af noder og modrytme. ...
