Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10041 til 10060 af 14099
-
Ang. retorik, Thukydid og Lysias
ForumindlægHej, jeg skal op i old på tirsdag og har fået styr på det meste men, men emnet retorik er ikke helt på plads. Vi har læst Perikles gravtale og retsagen om drabet på Eratosthenes, men jeg har svært ved at finde gode begreber og ting at sige om disse, hvis jeg skulle trække dem. F.eks. i forhold ti... -
Lidt hjælp til de politiske systemer.
ForumindlægEr igang med en opgave men ved ikkelige hvordan jeg skal gribe den an, og derfor vil jeg høre om nogle kunne hjælpe med nogle gode punkter inden for emnet. Evt komme med forklaringer til de forskellige systemer, og hvis en kunne forklare hvad en Føderal nation er ville jeg være meget taknemlig. ... -
Sidste spansk stil!!!
ForumindlægHola. Nu nærmer studentertiden sig, de sidste afleveringer er næsten alle blevet afleveret. Jeg har dog lige skrevet min aller sidste spansk aflevering færdig. Da jeg har lagt fokus på at bruge verbalomskrivning, konjuktiv, gerundium vil det være rart hvis der var en som vil læse den igenne... -
Engelsk "stil" - analyse af en horror short story
ForumindlægHejsa everybody! Er lige just blevet færdig med en kæmpe stil på mellem 900-1500 ord sidder nu og skal rette det. Har prøvet at kigge det sådan nogenlunde igennem for grammatiske fejl, der er helt sikkert flere. Min lærer har i denne opgave sat stor fokus på Kongruens Sætningsstuktur Kommate... -
Voldtægt under krigen i Bosnien - CASE-studie til AT-8
ForumindlægHej SP Mit AT-8 emne er "voldtægt i krig - hvornår går krig over grænsen?" (titlen er ikke fastlagt endnu). Mine to fag er Historie A og Psykologi C. For et indgrænse mit emne har jeg valg krigen i Bosnien (måske vil jeg vælge at fokusere på en bestemt begivenhed, er ikke helt sik... -
Ude på landet af Pia Juul - fremstillingsformer
ForumindlægHej, Jeg skal analysere "Ude på landet" skrevet af Pia Juul. Jeg skal i opgaven karakterisere fortælleren og tekstens fremstillingsformer. Jeg har brug for hjælp til at karakterisere tekstens fremstillingsformer. For det første, så er jeg i tvivl om hvad det overhoved indebærer. For... -
Desperat! Hjælp til Spansk B gymnasiel supplering
ForumindlægJeg tager spansk og synes, det er rigtig svært. Jeg er bagud (da jeg samtidig med tager Historie turbo på fjernundervisning ) og er meget desperat efter at finde ud hvad jeg skal kunne for at bestå. Hvilken grammatik som er det vigtigste, o.s.v. Så jeg kan fokusere på de vigtigste ting i spansk, ... -
Stx- Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Jeg har idræt på B-niveau på STX, hvilket jeg skal afslutte til sommer. Vi skal således snart til at lave drejebog og bestemme, hvilke discipliner, vi vil op i til eksamen. I starten af året lavede vi et obligatorisk forløb om træningsplanlægning med fokus på aerobe træning. Dette for... -
Litterær artikel om novellen ægløsning
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en litterær artikel om novellen Ægløsning af Peder Frederik Jensen med fokus på fortælleren og fremstillingsformer og er i tvivl om jeg skal vinkle og skrive den og har svært ved at komme igang. Nogen der kender det præcise tema i den? er nemlig lidt i tvivl om det bare nut... -
Primtalssætningen/teori
ForumindlægHej Jeg sidder med en SRO opgave, hvor primtalssætningen er en væsentlig del. Jeg forstår dog ikke præcis, hvad denne sætning eller teori går ud på. Hvilket jeg godt kunne bruge hjælp til. Jeg har forstået at, det går ud på, at finde sandsynligheden for at et givent tal er et primtal og at der... -
AT- SAMFUNDSFAG OG HISTORIE - DANSK MINDRETAL
ForumindlægGoddag. Dette års AT overemne er grænser, herunder har jeg valgt som emne at fokusere på dansk mindretal. Problemet er at jeg har det svært med at formulere nogle gode problemstillinger Lige pt. er mit problemformulering: Hvilke konsekvenser kan det have for ens identitet at tilhøre et mindre... -
integration af hastighedsfunktion
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor man fokuser på en der løber.Der er angivet en hastighedsfunktion, og jeg skal bestemme accelerationen ved t=0 v(t)=(12.42m/s)-(0.0944m/s^2)*t-(12.42m/s)*0.493^(t/s) Denne differentiere jeg for at få a(t), men det eneste jeg får af mathcad er -0.094m/s^2. Jeg synes d... -
Rim?
ForumindlægEr lidt i tvivl angående rimtyper og rimstrukturer. Har forsøgt, så ville høre om det er rigtigt, ellers må man gerne forklar, hvorfor det er forkert. Fokus på de ord med streg under! 1. "sørøver, tam-tam stammedans ild i det lort lissomsanktehans" Min vurdering: manderim med enderim ... -
Ideer til synopsis
ForumindlægHej allesammen Jeg har valgt at skrive EPR (Eksamensopgave) i religion og historie. Jeg har valgt at skrive om Palæstinakrisen. Min lærer siger, at jeg skal gå ud fra, at de allerede ved delen om historien, og at jeg skal fokusere mest på religionen, dette har imidlertid vendt mit emne på hov... -
SRO - virksomhedsøkonomi og afsætning
ForumindlægJeg skal igang med SRO på nuværende tidspunkt, og jeg har fået udleveret en problemformulering af min lærer, som hedder: Redegør for konkurrencebegrebet og forskellige konkurrenceformer. Beskriv konkurrenceformernes betydning for virksomheders parameterindsats og muligheder for at skabe en r... -
Socialpsykologi
ForumindlægHej. Jeg prøver at finde nogle psykologiske teorier der kan besvare følgende to spørgsmål, men kan ikke helt finde noget. Jeg ved at det er socialpsykologi og grupper og roller jeg skal have fokus på, men har svært ved at finde præcise svar på følgende to spørgsmål. 1. Hvorfor kan det til tider... -
mundtlig eksamen!
ForumindlægHar trukket følgende spørgsmål til mundtlig samfundsfag. 1. Redegør for Grundlovens bestemmelser om Folketingets arbejde. 2. Forklar magtdelingsprincippet og fokuser det hensigtsmæssige heri. 3. Diskuter på hvilken måde magtudøvelse i samfundet kan komme til udtryk uden for Grundlovens rammer. ... -
AT16 Dansk/samfundsfag forvirring
ForumindlægHej! Jeg har valgt at kigge på Yahya Hassans digte og se på grænsen mellem fakta og fiktion, dog har jeg lidt problemer med at finde en god problemstilling i samfundsfag der kunne kigges på sammen med dette. Jeg har indtil videre kigget på evt. rolleanalyse, rolleforventninger og har valgt at ... -
Litterær artikel om Morgen og Tidlig Morgen
ForumindlægHej du. Jeg skal skrive en litterær artikel om Morgen (af Tom Kristensen) og Tidlig Morgen (Af Jens August Schade). Artiklen skal indeholde en sammenlignende analyse og fortolkning, og der skal fokuseres på hvordan de sansninger og tanker, som morgenen giver anledning til i de to digte, bliver fr... -
Svigning
ForumindlægHejsa folk derude ! Jeg står her og skal have et studieretningsprojekt i 2g omkring svigninger ! Der er krav om at fysik og matematik skal involveres i projeket. Vi skal ende ud i at have lavet et forsøg med emnet "svigning" også skal vi skrive en rapport på 6 - 8 sider. Her skal der...
