Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10061 til 10080 af 14099
-
Synopsis - AT
ForumindlægKære Studieportal, Sidder pt. med et AT (Samfundsfag - MAtematik) forløb omhandlende: "Den danske velfærdsstat i fremtiden". Min fokus område er livstilssygdomme, altså primært fedme. Til det skal jeg lave fremskrivning på en lang række data og tal omkring det. Dertil er mit spørg... -
Hjælp med naturvidenskabelige metoder
ForumindlægHej alle. Jeg kunne godt tænke mig en smule hjælp til at få overblik over de forskellige metoder indenfor bioteknologi og naturvidenskab. Jeg er i gang med at skrive min synopsis til AT eksamen til sommer. Jeg har om religiøse græner i forhold til Jehovas vidners grænser til det dansk sundhed... -
Eksamensprojekt b-niveau. -"Vakuumbazoka"
ForumindlægHej alle SP'ER. Vi er igang med et fysik eksamens projekt i skolen. Vi har lavet en vakkumbazoka, som teknisk set kan affyre en bold ud af bazoken, vha. der skabes vakkuum inde i selve bazokaen. Produktet er jeg færdig med. - Men teorien har jeg særdeles problemer med.. Bl.a.: Hvordan... -
SSO Udsættelse?
ForumindlægGoddag, jeg er kommet i en meget uheldig situation. Jeg har haft en meget dårlig tid de forrige måneder og har ikke haft fokus på det jeg skulle lave, og da SSO opgaven kom over mig fik jeg enormt travlt med i det hele taget og læse den bog jeg havde valgt. Jeg troede jeg kunne nå det, men det ... -
Digitaliseringen (Kamera) - Hvilke bøger?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til at skrive en afsluttende opgave for Teknologi Historie. Jeg har valgt at fokusere på det Digitale Kamera og dens teknologiske historie. Nogen af jer derude der kender til nogle bøger/info der beskriver det Digitale Kameras historie fra da det først blev opfundet ... -
Videoer på studieportalen
ForumindlægVi er her på studieportalen i gang med at producere undervisningsvideoer ment som et supplement til undervisningen og som en hjælp til jer som brugere. Disse videoer fokuserer især på basis grammatik, men hvis de bliver en succes, vil andre fag og områder også blive repræsenteret. Det kunne måske... -
Integrationsprøve for lnx
ForumindlægJeg skal lave en interationsprøve for F'(x)=f(x) (x*lnx-x+k)'=lnx Men.. jeg ved ikke helt, om jeg skal bruge (f(x)*g(x)')=f'(x)*g(x)+f(x)*g'(x)... eller om jeg skal fokusere på minusset.. Minus kommer jo før plus. så mit bedste bud er den forrige. -
Forskel mellem grundtræningsprogram og opvarmningsprogram?
ForumindlægEksisterer der nogle nævnværdige elementer, som er markant anderledes mellem disse to træningsprogrammer, ved f.eks. at der nogle overordnede former for øvelser, som ikke indgår i det ene af programmerne? Det eneste jeg kan se af forskelle, er at et grundtræningsprogram også har fokus på at til... -
Senmoderne / postmoderne
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal skrive en SRO om vælgeradfærd - og har valgt at ligge fokus på den udvikling der er sket - hvordan vælgerne idag ikke vælger ud fra klasse, men er blevet mere fleksibe og stemmer ud fra hvad der er oppe i tiden nu (issue-voting) Jeg har bare det problem at jeg ... -
SSO - Gennemlæsning
ForumindlægGodmorgen :) Jeg skal meget snart til at skrive min SSO-opgave her i 3.g. Derfor søger jeg med lys og lygte efter èn, som vil læse den igennem og komme med kritik, idéer til forbedringer etc. Faget er dansk, og jeg skriver om udviklingen inden for børnelitteratur med fokus på førborgerlig og bo... -
Eksamensangst - medvirkende søges
ForumindlægKære du som læser dette. Jeg er journalist på DR1. Mandag den 21. maj bringer vi et indslag i Aftenshowet om angst for at gå til eksamen. Vi har en psykolog fra Studenterrådgivningen med, hun fortæller om hvordan de hjælper mennesker med eksamensangst. For os er det et vigtigt område at f... -
AT - Naturgeografi (Metoder)
ForumindlægHej. Skal op til AT eksamen imorgen og er nu kommet i tvivl hvilken metode jeg skal anvende i forbindelse med Naturgeografi og emnet jordskælv. Den induktive eller den deduktive metode? Har om Jordskælvet i Hatiti 2010 og vil gerne som et led i undersøgelsen tage udgangspunkt i Ulrich Beck... -
Obligatorisk selvvalgt opgave - Fitness
ForumindlægJeg går i 10. klasse og har i øjeblikket min obligatoriske selvvalgte opgave. Jeg har valgt emnet fitness/wellness og er i fasen, hvor jeg indsamler data som kan udforme min problemformulering. Jeg ville spørge, om der er nogen som har nogle input til problemstillinger etc.? Jeg har vaglt at foku... -
Historiske kilder til en opgave om PLO
ForumindlægJeg skal til og i gang med min 2.g his´torie opgave, og jeg har valgt emnet PLO. Mit fokus områder er oprettelsen af PLO, hvorfor, hvem og hvordan, og i den forbindelse skal jeg bruge nogle historiske kilder, som jeg kan analysere. Jeg kan bruge taler/tekster/artikler skrevet af medlemmer af PLO ... -
Analyse af musikvideo: "De Dødelige - Sig Det"
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en analyse af en musikvideo til et prøveoplæg i mundtlig dansk. Denne video er meget besynderlig - sagt mildt - så jeg ville sætte stor pris på nogle tanker udefra; ligesom for at få nogle flere synsvinkler end min egen. Jeg er primært interesseret i fortolkning o... -
Vietnamkrigen SSO spørgsmål
ForumindlægHej :) Jeg er godt i gang med at skrive min sso om vietnamkrigen, mest fokuseret på 1964-1975, dog med en redegørelse hvorfor den starter. Mit spørgsmål er, om jeg selv skal formulere en problemformulering, eller om jeg direkte skal skrive den ind som jeg fik af min vejleder? Udover det, vil j... -
Kvindelig aktiv rolle - VIGTIG
ForumindlægOk, SSO, jeg leder efter gamle eventyr hvor kvinden har en aktiv rolle. fx. Lindormen. Jeg har tænkt mig at sætte dem op mod Disneys version af 3 eventyr med en kvinde hovedrolle. Kvidnen behøver ikke være i fokus, Fx. I herkules hvor Megara er "helten" ved at redde Herkules so han kan... -
Analyse af drama
ForumindlægJeg synes det er svært at analysere den tekst som jeg har valgt til min mundlige eksamen. Jeg har valgt det sidste stykke af Et dukkehjem. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne analysere, hvis jeg nogenlunde kun skal forholde mig til mit valgte stykke. Jeg vil nemlig gerne fortælle om dramaets star... -
Hjælp mig med et spørgeskema
ForumindlægHejsa jeg sidder og skal skive AT 7 om sidste års AT emne "At være på – muligheder og problemer". jeg har valgt at fokusere på Google, og i hvilken grad de har fået større og større indsigt i vores liv. i den forbindelse har jeg lavet et spørgeskema som jeg ville være lyk... -
God musik
ForumindlægHejsa Jeg sidder syg her i min stol og keder mig, så jeg tænkte, det kunne være sjovt at høre, hvad I synes om af musik. Det behøver ikke at være bands, som I er ultimative fan af men gerne bare noget nyt musik, i for nyligt har opdaget og synes godt om. Jeg selv er begyndt at holde lidt af The ...
