Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10161 til 10180 af 11183
-
2 spørgsmål
ForumindlægFor det første.. Hvis man blev færdig med hf i 2008 og når man skal søge ind til vid.udd. ganges eksamesnittet med 1,8 eller har jeg misforstået? Og hvis jeg nu vil læse radiograf kigger jeg inde på ug hvad deres adgangskrav er. Så står der ; - studentereksamen (stx), højere forberedelseseks... -
historie metode?
ForumindlægHej Jeg skriver AT synopsis i fagene biologi og historie. Min problemformulering og problemstilling lyder således: Problemformulering: Jeg vil undersøge, hvordan menneskers rejseaktiviteter har påvirket udbredelsen af hiv, og Hvilke faktorer der er årsag til at sygdommen er mere udbredt nogle ste... -
antal problemstillinger
ForumindlægJeg skriver i fagene historie og biologi, jeg har valgt at skrive om Darwins evolutionsteori, men lider pga. pladsmangel. Har hele 9 problemstillinger: • Hvem var Lamarck? Og hvad betød han for Darwin? • Hvor rejste Darwin hen? • Hvad er hovedpunkterne i Darwins evolutionsteori? o ... -
Darwin i rel og bio??
ForumindlægHej(: Sidder lige nu, og er igang med AT, hvor jeg skriver om Darwin i religion og biologi. Er der nogle der skriver i samme fagkombination, som ville lade mig høre deres problemformulering og problemstilling?? Syns selv jeg har en fin problemstilling,men problemstillingerne, er jeg lidt i tvivl ... -
Hvad er mit snit?
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med, at regne med snit ud? Års Eks Billedkunst 9 Dansk, skriftlig 8 7 Dansk, mundtlig 9 8 Fysik, skriftlig 8 6 Fysik, mundtlig 9 ? Historie 10 8 Idræt C ... -
eksamens projekt
Forumindlægjeg har et mindre problem. jeg har valgt at skrive ep om den menneskelige intelligens i biologi og samfundsfag. Problemet består i at valget er foretaget fordi tiden gik og det var en lærer der foreslog det så jeg troede det ville være mere sikkert end noget jeg selv kunne finde på. ideen er a... -
SRP - Epidemimodeller
ForumindlægHej Venner. Jeg er i øjeblikket ved at skrive SRP i matematik A og biologi B om epidemologi og kolera. Lige nu er jeg kørt fast i min matematik del, da jeg skal skrive om epidemimodeller, jeg har så valg SIR modellen, jeg ville høre om der var nogle er jer der kender til denne model og k... -
Bruttoprimærproduktion
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og læser til biologi C eksamen, og jeg er lidt i tivivl om nogle begreber inden for økologien. Det er bruttoprimærproduktion og nettoprimærproduktion. I min biologibog står de beskrevet således: "Samlet set bliver den glukose planten danner ved fotosyntese altså ... -
Bruttoprimærproduktion
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og læser til biologi C eksamen, og jeg er lidt i tivivl om nogle begreber inden for økologien. Det er bruttoprimærproduktion og nettoprimærproduktion. I min biologibog står de beskrevet således: "Samlet set bliver den glukose planten danner ved fotosyntese altså ... -
muskler og springgymnastik
Forumindlæghey, jeg jeg har overvejet og begynde til springgymnastik og jeg vil bare høre nogen ting angånede noget biologi og idræt. Jeg vil gerne lære at lave baglæns salto. og her er nogen spørgsmål til det :) a) hvilke muskler i benene skal bruges til afsættet ? b) hvilke medfødte bevægelsesmønstre kan... -
Økologi opgave
ForumindlægHej!Jeg har fået en biologi aflevering hvor den store opgave handler om bl.a. ålegræs og sandorm. Her i dag har jeg brugt meget lang tid på den opgave og jeg har meget svært ved at forstå den og tegningerne dertil. Jeg ville blive glad hvis der var en der kunne hjælpe mig lidt videre med det, da ... -
Den genetiske arv
ForumindlægHej jeg står og skal til biologi eksamen imorgen og må indrømme at jeg er på bar bund. Derfor vil jeg høre jer om der er nogen som vil hjælpe mig med at kunne kombinere nogle figurer med den givne artikel samt finde på problemstillinger? Artiklen kan læses på http://videnskab.dk/krop-sundhed/... -
Atkins diæt (problemformulering)
ForumindlægHej,\n\nSkal til at skrive en synopsis om Atkins diæt. Vi skal have 3 spørgsmål i vores problemformulering, et redegørende, et analyserende og et vurderende spørgsmål. Så jeg tænkte på om nogen havde nogle forslag til nogle interessante spørgsmål, eller eventuelle rettelser til vores egne nedenun... -
Hvordan kommer jeg ind på STX
ForumindlægJeg går lige nu i 10.klasse på en efterskole. Jeg vil rigtig gerne på gymnasiet, og jeg vil gøre alt for, at komme ind på linjen - biologi a, matematik b, idræt b. Men jeg er ikke særlig god til matematik. Problemet er også, at mine karektere fra 9.klasse ikke er særlig gode. Hvordan kommer man... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Forvirret
ForumindlægHej.Jeg går i 3g og vi fik vores AT overordnet emne at vide i dag og det er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om er så forvirret håber nogen kan hjælpe mig med nogle ideer Tænkt noget med fagkombination: kemi b og samfundsfag c kemi b og psyko... -
Åndedræt
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige med noget biologi omkring ånderæt og vi har fået formlen: Lungeventilation i L/min = åndedrætsfrekvensen * åndedrætsdybden. Og vi har dertil fået følgende 'opgave': I skal hjemmefra have udregnet jeres egen lungeventilation. (regn med at I for hver vejrtrækning i... -
karakterer!?
ForumindlægFor det første føler jeg mig røvrendt fordi en fra min klasse som OVERHOVEDET ikek kan sankke tysk har fået 10 som afslu´ttende mdt. karakter, men nok om det.. Jeg har hermed fået afsluttende karakterer (ikek eksamens) og de ser således ud: Kemi mdt. 7 Kemi skft. 7 Tysk mdt. 10 Tysk skrft. 12 Bio... -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg er godt klar over at der er en masse indlæg om naturvidenskabelig metode, men jeg vil gerne være helt sikker på at jeg forstår det jeg selv har brugt i forbindelse med min AT-synopsis. I forbindelse med AT har jeg om pesten og har her valgt at kombinere Biologi og Historie. Men egentlig s... -
Opgave om biller
ForumindlægHej Sidder og laver nogle biologi opgaver med biller osv.Men jeg har problemer med at løse de sidste 3 spørgsmål i opgaven. Opgaven lyder sådan:Rismelbiller er en stor pestilens i ulandende, fordi, især larverne, omsætter betragtelige mængder af bøndernes ris. For at få et nærmere billede af dere...
