Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10181 til 10200 af 33009
  • Studietur/rejse ideer.

    Forumindlæg
    Ja her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e...
  • Hvad skriver I om i AT-synopsen?

    Forumindlæg
    Som en af årprøverne skal alle 2.g'ere lave en AT-synopsis. De fleste har fået overemnet: Krig, teknologi og medier. Man skal så skrive en synopsis i to fag fra de forskellige fakulteter. Hvilke fag skriver I i, og hvad skriver I om? Jeg kan vel begynde: Jeg skriver i fysik og dansk. Jeg h...
  • Labour Pains

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der har læst Labour Pains af Normavenda Mathiane ( South Africa, 1990) ? Og kan være til lidt hjælp ?
  • Romananalyse

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Hvad er en alvidende fortæller? er der forskel på fortællertiden, den fortalte tid og den skrevne tid? Hvis ja, hvad er forskellen så? På forhånd, tak :)
  • noveller

    Forumindlæg
    hvad betyder det når en novelle starter midt i det hele?
  • Hvordan forholder du dig til fagene?

    Forumindlæg
    Hvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre?
  • Oldtidskundskab - Herodot

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde, som har læst bogen Herodot?
  • HASTER !En tid hvor børn var klædt som voksne, hvornår var det?

    Forumindlæg
    HEj som det fremgår af titlen har jeg svært ved at finde ud af hvornår den tid var hvor børn var klædt som voksne? Hvis der er noget der har et ca. årstla vil det bare være super... Det haster skal aflever i morgen.
  • Ris og ros til SRP!

    Forumindlæg
    For alle dem der er færdige med deres SRP, og andre interesserede :) Kom med jeres umiddelbare oplevelser og følelser oven på de to ugers SRP skrivning?
  • Første Verdenskrigs handlingsforløb

    Forumindlæg
    Hey, Jeg tænkte på om der var nogle der kunne hjælpe mig med 1. verdenskrigs handlingsforløb. Det skal være kort og præcist, dvs med vigtige årstal/datoer. (Den skal passe ind i en synopsis) :)
  • Fremtidens velfærdsamfund - samfundsfag og dansk

    Forumindlæg
    Hej alle brugere Jeg er som sagt igang med AT-eksamensprojektet og mit emne er 'fremtidens velfærdssamfund'. Er der nogle af jer derude, som har nogle ideer til hvordan man kunne gå ind og behandle emnet i fagende samfundsfag og dansk?:)
  • Selvvalgt værk?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal selv vælge en bog i dansk, hvori jeg skal lave en personkarakteritisk, samt en samtaleanalyse. Så er der nogle som kender en rigtig god bog, hvori der også er nogle go'e samtaler? Sys det er ret svært, må jeg nok sige...
  • Fremlæggelse bog

    Forumindlæg
    Hej allesammen, her efter efter ferien skal jeg "sælge en bog" i den forstand at jeg skal overbevise min klasse om den bog jeg har læst er den bedste. Hvordan burde jeg gøre det? Har ingen anelse
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko...
  • SSO

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SSO i dansk. Tænker jeg vil analysere Tove Ditlevsens appelsiner og komme mere ind på jøderne. Hvilken retning ville i vælge udover analysen ?
  • jer der HAR været til AT-eksamen!

    Forumindlæg
    ... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige?
  • Album - elendig serie

    Forumindlæg
    Kom lige til at tænke på den danske mislykkedet serie Album Den er virkelig dårlig. Der sker jo ikke noget underholdende. Der er ingen sammenhæng, totalt sporadiske begivenheder.. og den kernen i den er SÅ tynd! han skriver om en han elskede i sine unge år og blabla... Det er da ikke noget speci...
  • Polterabend - TIDEN HJÆLP :)

    Forumindlæg
    Har læst Polterabend af jan sonnergaard og vil gerne ha lidt hjælp om tiden den er skrevet i. Den er skrevet i 1997 nogen som har nogle fif til hvad jeg kan skrive om vedrørende den tid?
  • Forklaring af Berlinmuren???

    Forumindlæg
    Jeg er igang med et projekt, og jeg skal fremlægge om berlinmuren. jeg ved godt hvad det er lidt, men jeg har brug for en lidt mere detaljeret forklaring om hvordan og hvorledes det forgik. Måske om DDR og BRD? Er der nogen som kan give en forklaring på hvad DDR og BRD er?
  • Det moderne verdens billede idag - fysik

    Forumindlæg
    Hej alle ! Jeg søger desperat viden om, hvordan det moderne verdens billede ser ud idag? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet og håber derfor i kan hjælp mig !! :)