Dansk

Fremlæggelse bog

21. oktober 2017 af Elninoo - Niveau: 9. klasse

Hej allesammen, her efter efter ferien skal jeg "sælge en bog" i den forstand at jeg skal overbevise min klasse om den bog jeg har læst er den bedste. Hvordan burde jeg gøre det? Har ingen anelse 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. oktober 2017 af Stygotius

Du skal da selv udstråle begejstring for bogen. Du skal fortælle (kort) om handlingen og personerne og om hvad det er som har fascineret dig ved netop denne bog, -spændingen - et.spændende elle interessant emne, et spændende mlljø, et fængslende sprog eller simpelthen en god historie. 

Når man bliver præsenteret for en tekst (også i skolen) , har man altid lov til at spørge: "Hvorfor skulle jeg gide læse dette?".

Din begejstring for den bog du skal fortælle om, skulle gerne smitte så andre får lyst til også at læse den. 


Svar #2
22. oktober 2017 af Elninoo

Super, så det jeg starter med er at jeg fortæller hvad handlingen er i bogen.  Derefter de vigtigste personer i bogen.  
Så kommer jeg nærmere ind på min personlig holdning og hvad der har fascineret mig ved bogen. Historien osv. 
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. oktober 2017 af Stygotius

Ja, men du har sikkert kun få minutter til din rådighed så dit referat af handlinge skal være superkort, -kun med de allervigtigste detaljer, -hovedpunkterne..


Skriv et svar til: Fremlæggelse bog

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.