Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10221 til 10240 af 14099
-
Andre som læser statskundskab
ForumindlægFøler I også at studiet bare har rigtig meget fokus på metode og teknikker frem for at lære teorier om samfundet. Synes vi kan lære noget som nogle gange er teoretisk, men så når vi kommer til eksamen, så handler det mest om metode, test af hypoteser og teorier osv. Går på 4 semester nu. Er jeg... -
Badminton drejebog eksamen
ForumindlægHey jeg går på HF og har idræt på B-niveau, jeg skal med en klassekammerat bruge 20min til eksamen på at fremvise diverse badminton øvelser. Jeg kunne godt bruge nogle fif til hvordan drejebogen udarbejdes. Vigtigst af alt, så mangler vi nogle gode badminton øvelser. Der lægges vægt på funkt... -
sorte huller
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
klagebrev
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
Indledning!! HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen jeg har fået en opgave, som går ud på at skrive en indledning til en skønlitterær tekst.. men jeg er i forfærdelig tvivl om jeg har gjort det rigtigt... Jeg har fokuseret på et bestemt tema, i dette tilfælde et tema inden for en periode... Jeg har skrevet om det grundlæggende i... -
Hjælp til Fiskehandlerens kone analyse!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal gøre følgende "Skriv en analyserende artikel om Fiskehandlerens kone. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af Fiskehandlerens kone (tekst 5), hvor du bl.a. fokuserer på fortælleren og på realismebrud i teksten. Giv en perspektivering til fx samtidig li... -
Skal bruge et par øjne før aflevering!?!HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal gøre følgende "Skriv en analyserende artikel om Fiskehandlerens kone. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af Fiskehandlerens kone (tekst 5), hvor du bl.a. fokuserer på fortælleren og på realismebrud i teksten. Giv en perspektivering til fx samtidig li... -
Analyse af ''Danmarksferie''
ForumindlægHej Jeg har en veninde der er igang med at analysere teksten ''Danmarksferie'' af Julia Butschkow, hovri der flere gange nævnes at hovedpersonen har sit fokus på alt der et gult og ikke rbyder sig så meget om andre farver. Før gik hun helt i sort men nu går hun helt i gult... -
Analyse af 'Forladt - dog ej af venner i nøden' af Frants Henningsen, hjælp tak!
ForumindlægJeg laver AT om kvindefremstillinger, hvor jeg har lagt mit fokus på teksten 'Constance Ring' af Amalie Skram og billedet 'Forladt - dog ej af venner i nøden' af Frants Henningsen. Det resulterer selvfølgelig i at jeg skal analysere de to. Men jeg har svært ved at komme i dybden m... -
realisme + Darfur kirsen
Forumindlæghej folkens(: jeg er blevet sat på en rimelig nederen opgave, synes jeg selv(: Jeg skal diskutere om man internationalt bør/kan gribe ind i situationen i Darfur -og det er jo lige til. men så skal jeg tage udgangspunkt i realismen, også knækker filmen lidt? ved ikke helt hvor jeg skal begynde? a... -
Erfaringer med at uddannelse i U.S.A
ForumindlægHej alle. Jeg går og tumler lidt med tanken om at studere på University of Georgia i USA. Ikke bare et studieophold, men at tage uddannelsen fra start til slut i USA. - Har i nogen erfaringer med at ansøge om dette, om man allerede skal være tilknyttet til et uni herhjemme, hvordan selve ansøgnin... -
Aktiv dødshjælp
ForumindlægHej, I dette års AT har jeg valgt emnet "Aktiv dødshjælp" - det overordnet emne er "Kampen for det gode liv". Mit fokus ligger på: "Hvornår ophører et liv - og hvornår ophører det med at være et godt liv? Når et menneske ligger i respirator og der ikke er håb om, ... -
Metoder i AT til Religion
ForumindlægHejsa allesammen, håber at nogen kan hjælpe mig, Det er sådan at jeg er lidt lost i forhold til hvilke metoder jeg kan bruge i religion. Jeg skriver i Historie A og religion C og har om protestanismen som alternativ for katolicismen. Her fokuserer jeg på hvilke religiøse og politiske grunde der ... -
Kildekritik af Mandela tekst
ForumindlægHej allesammen Til sommer har jeg AT-eksamen og jeg har valgt emnet Apartheid i historie og engelsk. Jeg skal i opgaven fokuserer på "det gode liv" og hvordan det fremstilles i talerne/kilderne. Jeg leder derfor efter en tale af ANC eller Nelson Mandela, som ville fungerer godt ... -
DK: Problemformulering til Hitchhiker''s Guide to the Galaxy
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en stor dansk opgave i 2g, hvor jeg har valgt at skrive om Douglas Adams' bog "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" (den første), fordi jeg synes rigtig godt om den. Jeg skal snart komme med en problemformulering til min opgave, som jeg skal skriv... -
Kampen mod slaveri i 1800-tallet.
ForumindlægHej SP, Jeg har åbenbart fundet et svært emne, nemlig kampen for afskaffelsen af slaveri i 1800-tallet. Svært i den forstand, at det er et utrolig bredt emne, og det kan være svært at definere "det gode liv", fordi de sorte stadig ikke havde rettigheder, selvom slaveriet ophørte. ... -
IBB eller almindelig?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge som ungdomsuddannelse - enten en såkaldt 'Global studies' linje der sætter fokus på international handel, turisme, samt sprog ELLER en såkaldt IB der omhandler det samme, men hvor undervisningen hovedsageligt foregår på engelsk. Jeg er god til... -
Litteraturhistorie
ForumindlægGodaften Studieportalen, Jeg sidder nu, og skal starte på en danskstil, hvor jeg er af ingen idé hvor jeg skal begynde. Er der nogle, som før har lavet noget tilsvarende nedenstående opgaveformulering, der kunne hjælpe, eller er der nogen med nogle idéer? På forhånd tak. Opgavetitel: Litteraturh... -
DANSK A - "Se dagens lys"
ForumindlægHey Jeg har brug for lidt input til en dansk aflevering, så hvis der er nogen, som har læst bogen/set filmen der hedder Se dagens lys af Svend Åge Madsen, så giv lige besked :-) Arbejdsspørgsmålene til afleveringen er blandt andet: - Hvilke problemstillinger i samfundet og i menneskelivet ... -
kommunikation
ForumindlægHej, nu begynder de skriftlige projekter snart, og er så småt igang med at forberede mig, jeg savner dog lidt ideer. Jeg har valgt emnet kommunikation i faget dansk, hvor mit fokus primært vil være på det sproglige. Jeg har tænkt mig at skulle sammenligne(/analysere) et brev og sammenligne de...
