Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10261 til 10280 af 14099
-
Synopsis om økonomi og regeringens spareplan
ForumindlægHejsa Jeg skal op til Årsprøve i samfundsfag mundtligt på A-niveau i morgen i emnet økonomi, hvor jeg skal fokusere på om det er muligt at forhindre økonomisk tilbagegang. TIl dette har jeg lavet en problemformulering og vil gerne hvad i synes om den. Så hvis jeg kunne få noget respons ville det ... -
NG eksamen
ForumindlægHer er hvad jeg trak: Danmark har et meget varieret landskab. Hvad er årsagen til det varierede landskab og hvordan udnyttes de forskellige landskabstyper? I din besvarelse skal du sætte fokus på: dannelsen af forskellige istidslandskaber, udnyttelsen af istidslandskaber til forskellige tider, pl... -
Hjælp til rettelse af en sætning. :)
ForumindlægHjælp til tysk sætnings formuering (24 timers eksamens forberedelse) Jeg ønsker at sige: Jeg har valgt primært at fokusere på forholdet mellem mor og datter, da jeg finder det tematisk mest interessant. Ich habe gewählt primär auf dem Mutter-Tochter Verhältnis zu fokussieren, als ich es thematis... -
Jødeforfølgelse DHO
ForumindlægJeg skal igang med min dansk-historie opgave. Mit emne er Europa 1914-1939, Nazisme, Jødeforfølgelser. Med fokus på Jødeforfølgelse. Kan nogen hjælpe mig med en problemformulering? Kilder til at analysere? Eller andre gode råd til at løse opgaven? Har i lavet en opgave i samme stil? Alt inspira... -
synopsis
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en Engelsk synopsis omkring Doping, med fokus på touren og Lance Armstrong. Jeg er enlig færdig men ville bare lige høre om den lever op til Blooms Taksonomi? Kort fortalt har jeg valgt at gøre sådan her: Beskrivelse-analyse-vurdering Beskrivelsen: historie ... -
Indledning til Rødstrømpebevægelsen
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, eller har skrevet om Rødstrømpebevægelsen i 1. hf historieopgave. - og jeg er nu nået til indledningen. Jeg har skrevet min problemformulering, og har skrevet lidt i min indleding, men er simpelthen så drårlig til at fylde mere på :/ Min problemformulering: ... -
Oldtidskundskab mundtlig!!
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket Oldtidskundskab, og jeg skal op i morgen. Jeg har følgende forløb: - Arkitektur - Odysseen (sang 8 og 12) - Tragedie (vores forløb centrede sig om Bacchanterne af Euripides) - Romersk historieskrivning (vi beskæftigede os med Titus Livius) - Retorik (Lysias taler) ... -
Vigtige indikatorarter i havet
ForumindlægHej Sider og er ved at lave en opgave om havet med fokus på især de indre danske farvande. Jeg skal svare på hvilke vigtige indikatorarter der findes. Jeg har prøvet at google det, men synes ikke der dukker noget op som jeg kan bruge. Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe :) Jeg ved at musli... -
MEDIEFAG EKSAMEN??? HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart op i mediefag og er lidt i tvivl om hvordan eksaminationen foregår.. Her er et par spørgsmål: - kan de finde på¨at spørge om hvad nogle forskellige begreber betyder? fx hvad betyder jump-cut?- hvad forventer de at vi skal kunne?- må man tage sine noter med ind på det ... -
Fysik C eksamen i morgen - varmeenergi
ForumindlægHej, jeg skal til fysikeksamen i morgen og har trukket emnet: Varmeenergi med specielt fokus på faseovergang. Jeg har nogenlunde styr på emnet, men mangler nogle gode punkter at kunne perspektivere til, eller bare evt. hvilke punkter man kunne tænke der kunne perspektiveres til, da jeg også tr... -
Film og medievidenskab(kvote 2)
ForumindlægHej folkens. Jeg har en kammerat som søger ind på film og medievidenskab til næste år. Hans snit er på 10.4, altså 0.1 fra de nuværende 10.5, hvorfor kvote 2 er ganske relevant. Nogle gode råd til, hvad(han)man kan gøre for at tilrage sig noget ekstra kredit og komme ind på studiet igennem kvote ... -
Matematik B kursus Nykøbing Mors
ForumindlægJeg har lige afsluttet min HHX og holder nu sabbatår, og jeg har de fag, jeg skal bruge til at læse videre på mit næste studie (medialogi i Aalborg), men jeg følger mig ikke sikker i matematik B og bestod kun med et gennemsnit på 4, selvom der på studiet er stort fokus på matematik, hvor kravet e... -
Dansk - Rettelse
ForumindlægHej, vil bare se om nogle kunne rette min tekst. Må gerne kigge lidt på indholdet, men vil gerne have at det grammatiske bliver sat mere fokus på. Har allerede rettet det meste, men det altid bedst at få sine ting set fra andre. P.S: Når jeg har skrevet et afsnit, og trykker enter for at gå en ... -
Erhvervspolitiske strategier
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvor jeg kan finde brugbart materiale om erhvervspolitiske strategier? Jeg skal redegøre for brugen er politikken med særlig fokus på de seneste 30 år i Danmark Jeg skal analysere hvilket større erhvervspolitiske initiativer/tiltag som er gennemført de seneste 5 år ... -
SRP kemi/historie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart vælge emne og har overvejet at skrive i kemi/matematik. Jeg vil skrive om kemiske våben under 1. verdenskrig, for jeg i historie vil fokusere på menneskeretigheder mm, og i kemi vil jeg se på virkningen af denne våben. Jeg kan jo sjovt nok fremstille kemiske våben,... -
jodometrisk titrering af hydrogenperoxidopløsning
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en kemi aflevering og skal bruge hjælp til den sidste opgave: "Ved den jodometriske titrering af en ca. 3%-hydrogenperoxidopløsning blev der afvejet 5,02g opløsning, der fortyndes til 100,0 mL i målekolbe. 15,0 mL heraf titreredes med 13,0 mL 0,104 M thiosulfat-opløsni... -
litterær artikel
ForumindlægHey Jeg skal til at skrive en litteær artikel af digtene : Den fremmede af Charles Baudelaire Kold aften af Ole Sarvig Navn i neon af Michael Strunge Artikel skal indeholde en analyse og fortolkning af ét af de tre digte, hvor jeg bl.a skal fokuserer på jeg'ets forhold til omve... -
Kvindebevægelsen, problemformulering (haster)
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en problemformulering til dansk-historie opgaven (i dag) men synes det svært, så håber i/du måske kan hjælpe mig lidt. Mit emne er kvindebevægelsen i slutningen af 1800-tallet, med fokus på Nielsine Nielsen. Som overspørgsmål havde jeg tænkt noget i retningen af: Hvorfor kæ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast i at finde en problemformulering til min SRP, hvor jeg har valgt at skrive om Trumps valgsejr i 2016 og det kommende præsidentvalg. I redegørelsen og analysen fokuserer jeg på valget i 2016, men i diskussionen kommer jeg ind på hvilke muligheder og udfordringer han har ... -
Valg af novelle
ForumindlægHej. Jeg skal i gang med at skrive DHO, hvor jeg gerne vil fokusere på kønsroller. Jeg havde så tænkt mig at analysere samt fortolke en novelle fra det moderne samfund omkring kønsroller, men jeg synes, det er rigtig svært at finde sådan en novelle, så ville høre, om I kender en rigtig godt n...
