Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10301 til 10320 af 14099
-
SRP omkring skoleskyderier og ondskab - psyko
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP i Psykologi og Engelsk. Mit emne handler om skoleskyderier og ondskab, med udgangspunkt i romanen We Need to Talk About Kevin. I den psykologiske del af opgaven vil jeg fokusere på en udviklingspsykologisk vinkel på ondskab og hvordan manglende tilknytning kan føre... -
Økonomisk grundforløb HHX
ForumindlægHej jeg skal skrive en opgave i ØG på HHX. Emnet er H&M. Her har vi fået opstillet et par udfordringer, som skal danne gundlag for vores opgave, og senere eksamen i samme. fagene er VØ og Afsætning. Udfordringen jeg har valgt, at fokusere på er Balancen mellem fysisk- og onlinesalg. Dvs. je... -
Ideologi
ForumindlægHej :) Jeg skal til AT eksamen imorgen og sidder her og er tvivl om noget. Jeg skriver i dansk og samfundsfag om emnet prostitution. Mit fokus er på artiklen fra http://bordellet.politiken.dk/, Adriana: »Sexarbejde er min kvindekamp«, Jeg har lavet en diskursanalyse hvor jeg har brugt dansk... -
Hvad lægger du vægt på når du vælger uddannelse?
ForumindlægHej, Vi er ved at lave en spørgeskemaundersøgelse der afdækker danskernes studievalg. Derfor er vi interesserede i at høre hvilke elementer du fokusere på, når du skal vælge / valgte uddannelse. Det tager maksimum 5 minutter at udfylde spørgeskemaet, og deltager du, er du automatisk med i lodtræk... -
Jordens salte - Mangel på forsøgsopgaver.
ForumindlægDet er sådan, at jeg kun har fået et uddrag af de forsøg, vi har arbejdet med, da vi havde emnet i 8'ende klasse. Jeg skal op til fysik her på fredag, og jeg har efterhånden hevet hårene af mit hoved i frustration over mangel på opgaver. Vi har fået af vide, at der ikke bliver mulighed for ... -
Engelsk og historie Metoder
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til AT-eksamen om ikke så længe og derfor er jeg lidt usikker om hvilke metoder der kan bruges til at besvare min undersøgelse. Jeg har om Apartheid med fokus på Nelson Mandela. Jeg har valgt to af hans taler: http://www.historyplace.com/speeches/man... -
Artikel om Unge Hjælp!
ForumindlægHej SP -Jeg har det så med, at jeg skal skrive en artikel. Jeg har valgt emnet:'' Unge er klogere end vi tror''. Problemet befinder sig i hvad det er jeg uddybe, og hvad for bestemte emner jeg skal fokusserer mest på. Jeg har skrevet følgende ting som artiklen skal handle om: Comp... -
De forskellige aviser "sagprosa analyse"
ForumindlægNu skal jeg snart til eksamen, og vil lige have styr på det sidste. Min lære vil gerne have, at hvis vi trækker en avisartikel, skal vi fortælle lidt om "holdninger og om læserne" til avisen. Eks: BT: Del af Berlingske hus Formiddagsavis -> primært løssalg Tabloid ->... -
Medicinstuderende (Medicin) + studiejob
ForumindlægHej Jeg et spørgsmål vedrørende medicinuddanelsen. Har man tid til et studiejob ved siden af sit studie, når man læser medicin. Jeg tænker på et studierelevent job, som at f.eks. arbejde på et hospital. Eller er det mere en uddannelse hvor man skal have fokus rettet mod studiet? Jeg tænker mer... -
hjælp til oversættelse af to sætninger
ForumindlægFølgende to sætninger har jeg lidt problemer med - håber nogen kan og vil hjælpe. I det 17. århundrede blev tusindvis af protestanter, bl.a. mange presbyterianere fra skotland, sendt over for at kolonisere Ulster. Det er specielt ...blev sendt over for.. jeg ikke ved hvad hedder. In the 17th cent... -
Nogen der er skarpe mht. jobansøgninger?
ForumindlægVille høre om en eller anden, er faring omkring dette, havde mulighed for at se min jobansøgning igennem? Jeg ikke arbejder tidligere da jeg har gået hjemme og passet min mor samt fokuseret på min skolegang, men vil altså gerne i gang nu hvor omstændighederne er ændrede. Såfremt en eller anden ve... -
Metoder i AT- religion B
ForumindlægJeg sidder og laver AT og skal op i det på mandag. Jeg skriver om Amish hvor jeg fokuserer på rumpringaen. Jeg skriver i fagene religion B og engelsk A. I religion ser jeg på rumspringaen som ritual ved hjælp af Van Genneps ritual anayse. Hvileken metode er det så jeg bruger? jeg tror det er re... -
Præsenterer din artikel en analyse og fortolkning
ForumindlægJeg forstår ikke helt dette spørgsmål Præsenterer din artikel en analyse og fortolkning af Peter Seebergs 'Patienten'? Og sættes den ind i en overordnet ramme om emnet 'fremmedgørelse som tema i litteraturen'? Præsentér din analyse og fortolkning af novellen i en analyserende a... -
CUBAKRISEN
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket den kolde krig med fokus på cubakrisen til min historie eksamen hvor jeg har 24 timer til at forberede mig. Mit materiale er bl.a. nogle luftfotos taget af U2 fly, en tale holdt af J.F. Kennedy hvor han fortæller den amerikanske befolkning om de opstillede missiler... -
hjælp med problemstillinger
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl... -
At
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl... -
Pierre Bourdieu
ForumindlægHej. Jeg står og skal op til eksamen i samfundsfag, og jeg har valgt at fokusere på Pierre Bourdieu og kapitaler, habitus og felter. Jeg skal så selv finde et selvfundet bilag, til det emne jeg har valgt hvilket er social ulighed. Jeg har fundet et fint bilag, men jeg kan simpelthen ikke forstå d... -
HJÆLP!!! Birthe Rønn Hornbech
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en aflevering for i samfundsfag, som jeg virkelig vil blive glad for, hvis en/flere af hver gad at læse igennem. Er virkelig i tvivl om jeg har nok teorier og begreber med og om sammenhængen er god nok osv osv. Vi skal sørge for at vi har et forståeligt sprog og at vi fokus... -
Sociologiske teorier i forhold til rygning.
ForumindlægSociologiske teorier i forhold til rygning. Jeg har fået stilt en opgave hvorfor ryger vi? (hvor mit fokus umilbart skal være sociologi eller måske og så psykologi og kommunikation) - Hvilke fordele kan et evt. rygestop medfører (også fra et sociologisk aspekt) jeg tænker meget i Harbermas' t... -
Black Lives Matter Spørgsmål
ForumindlægBlack Lives Matter/Georg Floyd Hvorfor er der først blevet sat fokus på det nu? Hvordan er hadet til sorte opstået? Hvordan var det at være sort tilbage i tiden? Hvilket præg har Black Lives Matter haft på nutidens samfund? Hvordan startede det hele med Black Lives Matter? Hvorfor samle...
