Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10321 til 10340 af 14099
-
Perspektivering
ForumindlægJeg er igang med forberedelsen af det mundtlige forsvar i min SOP, hvor mit spørgsmål er med hensyn til perspektiveringen. Det for det første ikke et krav, men en god idé, at have med, men jeg ved ikke, hvilke elementer der udgør en god perspektivering. Plus, har jeg ikke lavet en perspektivering... -
Nedskæring på uddannelse i Irland
ForumindlægJeg skriver SRO om det irske velfærdssamfund med fokus på den økonomiske krises påvirkning på det irske uddannelsessystem. Jeg vil gerne forsøge at analysere nogle argumenter for og imod, problemet er bare, at jeg ikke umiddelbart kan finde nogle der synes, at nedskæringerne er en god idé. Jeg ka... -
Significance of the setting...what?
ForumindlægJeg sidder midt i en analyse af engelsk essay fra studenter eksamenen i 2012. Et af de områder jeg skal fokusere på lyder således "significance of the setting", hvilket jeg simpelthen ikke helt kan finde ud af hvad enlig betyder, og hvordan jeg enlig arbejder med dette? Håber nogen af... -
Eksempler på Grammatik i Engelsk A eksamen
ForumindlægHej, og glædelig påske til jer allesammen! Jeg har dedikeret min påskeferie til at læse op til mine eksamener, og er lige nu i gang med at forberede mig på min skriftlige engelsk eksamen. Grundet dette ville jeg blive ovenud lykkelig, hvis der er nogle der sidder inde med eksempler på de grammat... -
rigtig gode ideer, men mangler noget der er kød på!
Forumindlæghej alle sammen, jeg går i 10.klasse og skal snart op til prøverne.. det haster lidt, hvilket fordi jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal vælge at arbejde med... jeg trak Danmark og Danskhed og som fokus: "ANGSTEN FOR FREMMED" tænker på at lave en billedanalyse eller reklameanalyse.. men o... -
vælgeradfærden i Danmark
ForumindlægHej med jer.. Jeg sidder med følgende opgave: "Diskuter, hvad der kan forklare vælgeradfærden i det senmoderne samfund. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i vedhæftede bilag. Husk der er tale om en synsvinkeldiskussion. " I bilaget bliver der lagt fokus på, at der også i det senm... -
Oversættelse - Grammatik
ForumindlægHej derude! Er der nogen - en gymnasielærer eller universitetsstuderende - der vil kigge på en oversættelsesopgave, som jeg har lavet. Jeg ønsker ikke at få min tekstet rettet for fejl - blot at få markeret dem, med en kommentar om det evt. grammatiske problemer. Så kan jeg nemlig fokusere p... -
en kreativ fremlæggelse?
ForumindlægHEJ Vi skal fremlægge om "gun lobby" med fokus på Brady Campaigns ambitioner og politiske aspekter på gun-lobby i USA i engelsk. Vi har tit oplevet at folk falder fra en fremlæggelse, da klassikeren powerpoint ikke altid er så spændende, når man har et emne som vores. Fremlæggelsen skla... -
Alternative energiformer
ForumindlægJeg står i situationen hvor at jeg skal snart skal op til afgangsprøve i fysik/kemi vores overemne er "Hvordan kan vi formindske den enkelte og samfundets udledning af stoffer til atmosfæren" og vi har så valgt at fokusere på alternative energiformer (sol, atomkraft) vores problemsti... -
Det moderne gennembrud
Forumindlæg1. Gør rede for centrale udviklingstræk i perioden 2. Analyser uddrag af ’Et Dukkehjem’ med fokus på kønnenes rolle og den borgerlige kvindes position i samfundet 3. Diskuter hvordan Ibsen forholder sig til tidens kønsrolledebat med inddragelse af Elisabths Grundtvigs tale ’Nuti... -
Esterificering SØGER HJÆLP :(
ForumindlægKære alle der vil hjælpe hehe Jeg har et eksamensspørgsmål jeg bearbejder og jeg er nået til forsøgsdelen. I forsøget optræder en esterificering. Dette er under reaktionen mellem salicylsyre og eddikesyreanhydrid, som danner produkterne acetylsalicylsyre og eddikesyre. Er denne esterificering ... -
Srp om racediskrimination/racisme
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive min srp i dansk A og samfundsfag A i emnet racediskrimination/racisme og har haft kig på bogen "racisme i historisk perspektiv" og jeg tænkte at have fokus på apartheid og hvordan diskriminationen opstod i sin tid og hvordan ... -
HJÆLP absorptionskoefficienter i kroppen?
ForumindlægHej jeg skal til AT-eksamen på mandag og har om "overvågning af kroppen" med fokus på kræft. Mine fag er samf C og fysik A. Til fremlæggelsen foreslog min lærer at finde noget om absorptionskoefficienter i det forskellige materiale, da jeg i synopsen kun har beskrevet, hvordan absorbtio... -
Rettelse af DHO !!!
ForumindlægHeej alle sammen.... eg skal på mandag d. 16/5/11 afleverer min DH-opgave og jeg vil gerne have min opgave rettet. Det kunne evt. være rigtig rart, hvis jeg kunne se min rettelser i dokumentet..Jeg har mange sproglige fejl, det er for det meste, jeg gerne vil have fokus på i min opgave...desude... -
Dm og Vm i en funktion
ForumindlægPå billedet har jeg plottet en funktion og har fundet ekstrema punkterne, men når det gælder om definitionsmængden og værdimængde halter det lidt. Har ikke 100% haft styr på Dm og Vm. Dm er vel strækningen på y-aksen og Vm fokusere på x-aksen. Hvis funktionen fortsætter derudad, så vil Dm vel vær... -
Perspektivering
ForumindlægHej. Jeg har i min dansk eksamen trukket den svære kærlighed, og har valgt at analysere dette billede af P.S Krøyer. (vedhæftet) Jeg fokuserer i min fremlæggelse på punkter omkring Marie og Hugo´s affære, hans datter og forskellen mellem rige og fattige. Hovedpunktet er selvfølgelig det med ... -
Musik/samf. - how to
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i mdt. AT i morgen. Jeg har, som den almene gymnasieelev, ikke forberedt mig godt nok og sidder nu med kniven for struben. Jeg har valgt x-factor som fokus-punkt, hvor jeg skal finde ud af hvorledes deltagerne iscenesætter sig selv. Den samfundsfaglige del er oplagt ... -
AT årsprøve
ForumindlægHEJ .. jeg har en muntlig årsprøve i AT, hvor jeg kompinere fagene dansk og historie. Da jeg ikke har prøvet AT årsprøve før, vil jeg høre om der er nogle der kan fortælle mig hvordan det forgår ? Jeg har lavet en synopsis med fokus på metoderne, men da jeg har fået at man ikke må holde sig meg... -
TEKSTER om 60'ernes Danmark! Hjælp :(
ForumindlægAyo peeps Jeg skriver en tværfaglig opgave i dansk og historie om 60'erne hvor jeg har valgt at sætte fokus på kvindernes og deres (ændrede) situation i denne periode. Jeg skal i denne opgave henvise til 3-4 noveller ELLER 2-3 digte der beskriver situationen kvinderne var i i 1960erne (altså... -
Skal bruge HURTIG hjælp!!
ForumindlægAyo peeps Jeg skriver en tværfaglig opgave i dansk og historie om 60'erne hvor jeg har valgt at sætte fokus på kvindernes og deres (ændrede) situation i denne periode. Jeg skal i denne opgave henvise til 3-4 noveller ELLER 2-3 digte der beskriver situationen kvinderne var i i 1960erne (altså ...
