Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 10361 til 10380 af 32815
-
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
Resultatbudget
ForumindlægHej alle Hvis en virksomhed køber en bil (eller et andet aktiv) i 2021, hvordan påvirker det resultatbudgettet? Jeg tænker der vil være nogle afskrivninger, men er der andre steder i resultatbudgettet? -
Værk i litteraturhistorien
ForumindlægHejsa derude :) Jeg er ved at analysere selvvalgt værk, og romanen er fra 2021. Ved i hvor i litteraurhistorien den passer ind? Kunne det fx. være modernisme og/eller realisme? -
karakterskala
ForumindlægHej. Er der nogen der har omsætningstabellen fra point til karakter i skriftlige matematikprøver fra 2020 og 2021 på A-niveau? Tak på forhånd. -
Terminsprøver? :)
ForumindlægHej! Jeg skal snart til terminsprøver - altså i 8 klasse - (i december, så snart og snart......) også tænkte jeg på hvad man egentligt skal "op i"? Er det bare matematik - færdighedsregning og problemregning og så noget dansk? Har hørt man får nogen timer til at skrive en stil, eller ... -
Differentialregning - Prisændringer på stationære computere
ForumindlægPrisen for en stationær computer falder kraftigt. Prisen kan beskrives ved modellen: p(x)=-40x^2+10900 hvor 0≤x≤10 Hvor p(x) er prisen og x er antal år efter 2011. a) Hvad falder prisen med i år 2017? b) beskriv ændringen i prisen over de ti år. -
Procent med timer, minutter og sekunder
ForumindlægHej. Hvordan kan man regne ud hvor mange procent vi mangler til d. 24. december, hvis man tager timer, minutter og sekunder med? Hvis vi siger at det nu er d. 10. december og klokken er 19:57:15 og vi så vil finde til d. 24. december 19:00:00, hvordan kan man så regne ud hvor mange procent vi man... -
Hjælp
ForumindlægHvordan var promblemregning 2013 december fsa? -
Differentialligning
ForumindlægHej, er der nogle som gerne vil hjælpe mig med denne opgave? -
Hvorvidt mulighed er der for et studieretningskift?
ForumindlægHej alle brugere på SP Jeg skal starte i 1.G på HTX midtbyen(Århus), Mat-Fys klassen... Men men men, jeg har gået rundt og spekuleret om det var det rette valg med hensyn til studieretningen, da jeg ville uddannes som I(K)T-ingeniør, hvilket gør ikt-design linjen mere tilpasseligt til mig. Jeg h... -
Hjælp til eksamenssæt HHX
ForumindlægHej derude, Jeg sidder på falderebet på HHX og kæmper med vores permanent sidste aflevering i matematik (hvilket jeg ikke er skarp til) Som et sidste desperat forsøg på at opnå en nogenlunde karakter vil jeg høre herinde om der er en som ligger inde/kender en som ligger inden med et besvaret eks... -
Matematiklærer søges i Horsens
ForumindlægDa jeg skal til eksamen d. 8. og 10. december i matematik, leder jeg efter en privatlærer til at hjælpe mig med at blive klar :) Jeg har de sidste to måneder gennemgået matematik B i Århus, men jeg er lidt i tvivl omkring mine mundtlige evner. Hvis du kan hjælpe mig er du meget velkommen til at k... -
Biologi FSA 2010
ForumindlægHej folks Da jeg har været syg og skal til sygeeksamen her i december, ville jeg spørge, om biologiprøven her var svær. Er der evt. nogen der kan fortælle underemnerne, så jeg kan forberede mig til december, da man ikke ved hvad der kommer? Vil være en stor hjælp. Tak på forhånd! -
Litteratur, SRP: Biologi/MAT; Epidemier
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en SRP i december måned, men jeg skal allerede nu vælge mit emne. Jeg har valgt fagene matematik A og biologi B, og mit emne er epidemier med fokus på kønssygdomme (tror det bliver aids/HIV). Er der nogen af jer, som muligvis kender til noget godt litteratur mht. matemati... -
Skriftlig dansk, årsprøve i 8. klasse.
ForumindlægHej.. ja jeg skal til årsprøve/terminsprøve snart i skriftlig fremstilling, er der nogen der ved hvilket hæfte jeg kommer op i? Bare for at være forberedt over for hvilke emner der er.- har i eventuel nogen gode forslag til, hvad man skal have øvet sig på? For ved umiddelbart ikke, hvad jeg skal ... -
SU
ForumindlægHej.. Jeg skal søge SU nu hvor jeg er fyldt 18. Men jeg kan ikke søge. spørgsmål 7 lyder: Du kan søge SU fra den måned, din uddannelse begynder. Begynder uddannelsen efter den 20. i en måned, kan du først søge SU fra den efterfølgende måned. Jeg ønsker SU-stipendium fra |måned| 2010 ... også... -
fs10 stil
ForumindlægHej.... nogen ideer til hvad det mund kan være for nogle emner? -
FSA 2012 rejsekort til Emil opg. 1.3
Forumindlæghej allesammen håber at der er nogen, der kan hjælpe med følgende opgave; Emil finder ud af, at han kan få togrejsene billigere, hvis han køber et rejsekort. Med et rejsekort koster en rejse ikke 54,50 kr., men 30 kr. et rejsekort koster 50 kr. Hvor mange rejser skal Emil foretage, før det kan... -
Linjen og afstand
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke kn finde ud af :( har læst alle steder om det :( -
hjælp til mat
ForumindlægHej, jeg skal aflevere opgaver i excel, og jeg har siden folkeskolen ikke haft matematik siden. Nogen der kan hjælpe med det første opgave, som ser sådan her ud; Ledigheden falder ikke Antallet af ledige har bidt sig fast. Bruttoledigheden for januar ligger på 165.900. Det svarer til 6,1 pr...
