Studievejledning

Hvorvidt mulighed er der for et studieretningskift?

07. august 2014 af ksdkad
Hej alle brugere på SP

Jeg skal starte i 1.G på HTX midtbyen(Århus), Mat-Fys klassen... Men men men, jeg har gået rundt og spekuleret om det var det rette valg med hensyn til studieretningen, da jeg ville uddannes som I(K)T-ingeniør, hvilket gør ikt-design linjen mere tilpasseligt til mig. Jeg har besluttet inden skolestart at skifte studieretning, kan jeg med det samme få et studieretningskift, eller bliver jeg nød til at vente til december? - fordi det ville være spild af 3 måneder, og ville faktisk også være bagud, hvis jeg skifter i december, fordi der får man præsenteret det basale inden for studieretning og efter grundforløbet går man videre på et højre plan, og hvis jeg skal vente 3-4 måneder på et skift, så skal jeg lære det basale, samtidigt med at følge med på højt plan, hvilket i mine øjne kommer til at ligge et enormt pres på mig, Så tænker bsre, at kan man skifte studieretning i august-september, da dette også er inden for grundforløbs-perioden? Så slipper jeg også for presset og alt det stress!

Tak på forhånd

Brugbart svar (1)

Svar #1
07. august 2014 af MaibritG

Grundforløbet er nøjagtigt det samme for Mat-Fys-linjen og kommunikation/IT-linjen, så du skal så absolut ikke være bekymret for at du er bagud. Jeg valgte allerede inden studiestart kommunikation/IT-linjen, men jeg blev i grundforløbet placeret i Mat-Fys-klassen og så i december kom jeg i den "rigtige klasse".

Og så tror jeg du overvurderer sværhedsgraden af kommunikation/IT-linjen. Det er nok den "blødeste" HTX-linje, der er.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
07. august 2014 af ksdkad

Amen tusinde tak for dit yderst brugbar svar! Nu er alle mine bekymringer faldet til jorden!

Skriv et svar til: Hvorvidt mulighed er der for et studieretningskift?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.