Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10421 til 10440 af 14099
-
AT SAG - et bitte spørgsmål
ForumindlægJeg sidder her, og er i klem om, hvilke fag jeg kan bruge til min sag. AT emnet er kampen for det gode liv. Lige nu er mit fokus på ''drengepige''(hvem, hvorfor og hvordan)(franskfilm om det at være drengepige) - overordnet ''kampen om kønsrollerne''. (Det senm... -
Problemformulering til DHO
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive DHO (Dansk historie opgave) nu her og har valgt et emne der hedder "Krigen mod terrorisme" hvor mit fokus er på islamisk terrorisme og angrebet mod World Trade Center i 2001. Her er min problemformulering som snart skal afleveres: Redegør for islamisk terro... -
Grundbøger
ForumindlægJeg er igang med at skrive en kommunikationsopgave til mit 4. semester på KU. Jeg skal skrive om Finlands national identitet og dennes udvikling før og efter 1917. Jeg skal skrive på gymnasieniveau, og det skal være et kapitel i en bog om nationalisme. Layout og indhold skal være så autentisk so... -
SRP om Svm-regeringen 2022 og SV-regeringen 1978
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min SRP i 3.g, omkring danske midterregeringer i fagene Samfundsfag og Historie. Derfor leder jeg efter en der vil hjælpe med at læse henholdsvist min kildekritiske analyse af Anker Jørgensens dagbog med fokus på motiverne bag oprettelsen af SV-regeringen. Og min ... -
Skifte fra Hg til Stx
ForumindlægHej. Jeg blev ikke egnet, fra tiende klasse pga nogle visse årsager. Jeg blev fokus elev fordi jeg ikke vidste hvad jeg så skulle gøre. Mit spørgsmål er om man kan skifte fra Hg til Stx hvis man virkelig giver et godt indtryk på lærerne? Altså hvis de selv synes man kan tage en gymnasial uddan... -
hjælp til DHO - Livet i badeværelset analyse
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g og er godt igang med at skrive min DHO. Jeg skal analysere Livet i badeværelset af Klaus Rifbjerg og er allerede nået frem til at jeg-fortælleren er et stykke sæbe. Dog skal jeg også fokusere på erotiken og materialismen i digten, hvilket jeg har lidt svære ved. Så hvis noge... -
Der er et yndigt land anayse mm.
ForumindlægHej Jeg har været så uheldig at trække "ondskab før 1870" til min dansk eksamen i 10. klasse. Jeg har valgt at bruge en folkevise, men jeg er i tvivl om hvilken jeg skal bruge.. Jeg har "der er et yndigt land" på hjernen, men jeg ved ikke om den kan bruges eftersom at jeg skal... -
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel... -
DHO hjælp- kvindens ligestilling
ForumindlægHej alle! Jeg er lige nu i gang med at skrive min DHO opgave. Min problemformulering lyder som følger: Hvordan kan det være at der kom særligt fokus på den ugifte kvindes stilling i samfundet i slutningen af 1800 tallet?. Et af mine underspørgsmål er: 3. Diskuter kvindens rolle i samfundet med i... -
Analyse af "I østen stiger solen op"
ForumindlægHej alle. Jeg skal om en lille måneds tid op i mundtlig dansk til årsprøve. Jeg har trukket "Romantikken - med fokus på romantisk lyrik" og har valgt "I østen stiger solen op" med B.S. Ingemann. Men jeg mangler lidt inspiration til, hvad jeg skal skrive i min analyse og evt. p... -
DHO - samfundet i 1960-70’erne
ForumindlægHej, jeg skal skrive DHO om samfundet i 1960-70'erne og en af de ting jeg skal i min opgaveformulering er, at "Analysér med inddragelse af historisk kildemateriale hvordan arbejdsmarkedet udviklede sig under indtryk af højkonjunkturen og udviklingen af velfærdsstaten, med særligt fokus p... -
H.C. Andersen?
ForumindlægSidder ligenu med eksamensoplæsning, og er i tvivl om, hvorvidt H.C. Andersen skriver som i romantikken eller som i romantismen? Man sige jo, at han er romantiker, men jeg tænker på, at eks. "Den lille pige med svovlstikkerne" og til delsb "Den gimme ælling" fortæller en ub... -
Engelsk - Historie - Mad mennesker - ER LOST
ForumindlægHej! Da jeg skal op til kemi imorgen, er jeg kun fokuseret på det. Jeg skal desværre op til AT eksamen knap om 4 dage! dvs. D. 10... Jeg har kun 4 dage til at forberede mig! OG jeg er ikke engang gået i gang med min AT eksamen. Har dog synopsen selvfølgelig.. Hvad vil være klogest at starte med?... -
Polynomier og differentialregning
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundtlig matematik om en uges tid. Et af de spørgsmål jeg kan trække lyder: Gør rede for kvadratsætninger, polynomier generelt og specielt andengradspolynomier med fokus på koefficienterne a, b og c samt størrelsen d og betydning for grafens udseende, du må gerne involver... -
Breivik sagen
ForumindlægUnder læsningen til historie eksamen har vi et emne omkring terrorisme og særlig fokus på breiviksagen. Er der nogle der vil hjælpe mig til at forstå hvad det betyder at han er ekstremt højre orienteret? Jeg har allerede slået det op flere steder, men kan ikke rigtig sætte det ind i en sammenhæng... -
Hjælp til kemisk vinkling af belønings systemet!!!!!!!!!
ForumindlægHej SP! I mit AT-projekt: Mad og Mennesker har jeg valgt at betragte chokolade som et stof, der frigør følelser af kærlighed og seksualitet - med bl.a. fokus på belønnings systemet. Jeg har dog netop problemer med at få en renere kemisk vinkling på belønnings systemet i forhold til hvordan det ... -
AT metoder
Forumindlægi min AT synopsis har jeg i engelsk analyseret en film med fokus på kannibalisme, da dette er mit emne, men jeg er i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt. jeg har vel brugt den hermeneutiske spiral da jeg først har en forforståelse inden jeg ser filmen og derefter reviderer min forståelse for så... -
Analyse af et tysk tidsskrift
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive DHO om den danske Guldalder. Dertil har jeg valgt at fokusere på romantikkens påvirkningen af litteraturen såvel som kunst og filosofien i Danmark. Romantikken startede angiveligtvis i Tyskland (muligvis i Frankrig), men blev i hvertfald navngivet i det tyske tidsskrift ... -
Eksamensforberedelse 24 timer
ForumindlægHej Nogen der har en idé til perspektiveringsmuligheder og evt. problemstillinger? Jeg har trukket "Danmark i Vikingetiden" og mine kilder lægger op til dels at karakterisere vikingerne (dog subjektive beretninger primært) og dels at se på deres motiver for togterne.. nogen, der har id... -
ATP - Krebscyklus - Figur
ForumindlægHej! Har trukket kost og motion til 24 timers bioB-eksamens forberedelse, og ét af bilagende er den vedhæftede figur. Der står ikke noget om figuren, men kan ræsonnere mig frem til at det handler om glukoses omsætning i cellerne. Er der nogen der præcist kan fortælle mig hvad processen hedder, så...
