Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 10441 til 10460 af 132250
-
Biologi eksamen
ForumindlægJeg har i dag trukket emnet evolution, hvor jeg skal tage udgangspunkt i Darwins evolutionsteorier. I problemformulering står der, at jeg skal gør rede for den genetiske baggrund, der understøtter han teorier og vurdere rigtigheden i at bevare en høj genetisk variation og diskutere risici ved for... -
HJÆLP EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHejsa, Hvorfor er berettermodellen bedre at bruge, når man skal analysere noveller, i forhold til andre modeller? -
Historie eksamen - Haster
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige nu til min 24 timers-forberedelse, og skal op i historie imorgen. Jeg har trukket overemnet "Romerriget" med 6 bilag til følge. Der er 3 billeder, hhv. en statue af Kejser Augustus, Colusseum i Rom og et kort over Romerriget i år 14 og år 117. Desuden er ... -
Eksame i morgen!!
ForumindlægHvad er en beskurer ? ( eller hvad betyder det) . Kunne ikke finde hjælp fra internettet... :( Tak i forvejen. :) -
Skriftlig eksamen.
ForumindlægJeg har i dag fået min skriftlige karakter tilbage og har fået 8 (A niveau) jeg er utrolig skuffet over min karakter da jeg plejer at få 10, hvilket jeg også har fået i årskarakter! Jeg har derfor tænkt mig at klage, men ville først høre om der var nogle der ville læse den igennem og give deres ... -
Magnetisme - eksamen
ForumindlægNogen der har gode ideer om hvilke emner man kunne komme ind på ved magnetisme? Nogen der ellers kunne give et godt råd om hvad jeg kunne snakke om eller lave forsøg om som ville give gode point ved lærer og censor. tak på forhånd -
Kemi eksamen
ForumindlægJeg sidder og er i gang med at terpe til kemieksamen på mandag. Jeg har lige nogen spørgsmål inden for emnet alkoholer: 1. "På hvert C-atom kan der kun sidde en OH-gruppe". Er dette rigtigt? Kan det ikke godt lade sig gøre, men alkoholen ikke bare være meget ustabil? Eller får jeg bl... -
Eksamen 2008
ForumindlægHey Nogen der kan hjælpe med opgave 1 i dette sæt: http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080530_opgave_htx_081_matA.ashx -
Hjælp til historie eksamen.
ForumindlægHey, jeg har lige trukket og er nu i gang med min 24-timers forberedelse. Dog har jeg ikke været så engageret i historie, og ville virkelig værdsætte en hjælpende hånd! Jeg har trukket "Danmarks besættelse 1940-1941 og Danmarks uden- og indenringspolitik efter 1945". Hvad kunne være ... -
Kortfilm eksamen
ForumindlægHej, Hvad kunne man vælge som oplæsningsstykke til kortfilmen "Pistol"? -
eksamen - samfundsfag
ForumindlægHej, vi er 3 piger som skal op til samfundsfagseksamen snart. Vi har trukket danmark i internationale relationer (hvor vi har valgt at sætte fokus på eu og fn). Vores problemstilling er: Hvilken betydning har internationale organisationer for Danmarks forpligtelser overfor immigranter og flygtnin... -
HJÆLP EKSAMEN BIO!!!
ForumindlægHvordan opstår hjerte-kar sygdomme? -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der noget der har forslag til underemner til dette overemne "Deutsche Geschichte" (Tysk historie) Tak på forhånd :) -
Bestem a og b tal
ForumindlægHej derude :) - funktionen f(x)= b*x^a opfylder at, f(2)= 12 og f(4)=96. bestem a og b tallet. Nu bliver jeg lidt i tvivl, jeg skal løse den matematik programmet maple. Skal jeg bruge formlen : a= log(y2/y1) / log( x2/x1) også har jeg a-tallet og derefter skal jeg så bruge formlen: b= y1/a^x ? h... -
Titanic - fysik og engelsk (haster)
ForumindlægHej. Jeg har et AT-forløb hvor det overordnet emne er rejser, hvor jeg har valgt Titanic som emne og fysik og engelsk som de to fag. I engelsk skal jeg lave en analyse af filmen og sammenligne den med noget "virkeligt" såsom en dokumentar eller en dagbog. Nogle der har forslag til bøge... -
Rettelse af engelsk essay
ForumindlægHej alle, Jeg vil lige høre om der er en der vil rette en engelsk essay for mig? Engelsk er ikke lige min stærke side, så hvis der er en der vil rette min essay for mig - bare mht. til grammatiske fejl - så ville det være en kæmpe hjælp. Den skal afleveres på søndag aften, så det haster sådan re... -
Historie eksamen
ForumindlægHej jeg skal til historie eksamen den 23 juni. Det er min sidste folkeskolen afg eksamen. Da jeg har skuffet lidt med de sidste 2 karaktere vil jeg gerne slutte det hele af med en meget god karakter i historie. Vil helst ikke have under 10 da det ikke vil være tilfredstillende på nogen måde. Jeg ... -
HASTER, EKSAMENS SPØRGSMÅL !
ForumindlægHeeey, jeg har virkelig brug for disse ting her, dajeg skal i eksamen I DEET ! .. Og har ingen eksempler, er nogen villige til at hjælpe, eller som har ? .. pLeaaase i vil redde miig ! : To eksempler hvor det formanalytiske er i centrum - eksemplerne skal være fra malerier. To eksempler hvor de... -
antal eksamen
ForumindlægHey, jeg har lige et spørgsmål.. Eksamen er blevet offentliggjort, og jeg skal op i Tysk, NG & Filosofi. Jeg går i 2. g, STX og havde eksamen i musik i 1. g. Så vidt jeg kan forstå på alle andre har de kun været til tre eksamener i løbet af de første 2 år på gym, men jeg vil have været oppe t... -
Dansk - eksamen
ForumindlægJeg frygter virkelig virkelig min dansk eksamen på onsdag (den sidste så er der hue på bagefter :))..! Jeg synes det er svært at gennemskue hvad man skal gøre og det med det er ukendt tekst hjælper ikke rigtig på situationen..Synes min lærer har lagt meget vægt på at vi for guds skyld ikke skal n...
