Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10621 til 10640 af 33650
-
digt af Oehlenschläger, help?!
Forumindlæghar trukket et digt af adam oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - hvad kunne budskabet være i dette?? -
Du behøver ikke læse noget til historieeksamen!!
ForumindlægHej venner Jeg ville lige lave dette indlæg for at berolige nogle af de nervøse sjæle, der går rundt med dårlig samvittighed fordi de ikke har sat sig godt nok ind i pensum inden deres historieeksamen med 3 timers forberedelse. Jeg var selv oppe i går, hvor jeg trak emnet "Vesten erobrer ... -
Kim fupz Aakeson
ForumindlægJomfruen - tekst som jeg har valgt. Men kan ikke finde ud af de sproglige virkemiddler i teksten, altså hvordan han har skrevet den? nogle som kan hjælpe? jeg skal op i dansk i morgen tidlig. så det haster rimelig meget -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHey Ville bare lige høre hvad I andre har fået at vide efter eksamen? Hvad er vigtigt at få med og hvad giver ekstra point osv. På forhånd tak -
De store opdagelser - HJÆLP, HJÆLP
ForumindlægHvilke betydning har de store opdagelser fået? Hvad har de betydet for os? tusind tak -
osmanniske samfund
Forumindlægher er der nogen der lige kan hjælpe ? :) 1. Gøre i hovedtræk rede for den osmanniske samfundsstruktur i perioden efter konstantinopels fald frem til ca. 1700-tallet. Læg især vægt på de forskellige samfundsgruppers forhold til magtens centrum:sultanen. tak på forhånd ;) -
kompositionsanalyser?????!!!
ForumindlægHey :D Jeg skal lave en opgave omkring Nordkraft hvor jeg skal lave en kompositionsanalyse af grundstrukturen (???) Er det hvor jeg skal se om forfatteren går tilbage i tiden eller i "nutiden" hele tiden? Ved nemlig ikke helt hvad er kompositionsaanalyse er. På forhånd tak. - Bach7 -
Historiefagets metoder
ForumindlægHej, jeg skal skrive hvilket metoder jeg har anvendt i historiefaget i synposen, men er i tvivl. Jeg har læst artikler på nettet, og så har jeg også hentet en del viden i lærebøger. Men artikler fra. f.eks. danske nyhedsaviser og lærebøger er jo ret objektive. Med andre ord, så er det forfatt... -
Flyvemaskinen
ForumindlægHej, folkens. Jeg er igang med det sidste AT-forløb i 3.g, og jeg skriver om Flyvemaskien - på vej ind i første verdenskrig. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad nogle gode emner kunne være at komme ind på? Jeg har indtil videre kommet frem til at jeg vil redegøre for flyets udvikling fremtil først... -
Abort i italien
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT - eksamen om abortproblemet i Italien. Jeg skriver i italiensk og samfundsfag. Jeg er lige i gang med at lave en problemformulering og er indtil videre kommet frem til dette: Hvilken rolle spiller aborten i kampen for det gode liv for de italienske kvinder og hvorfor ... -
Hvor er de forskellige tests man kan tage!!
ForumindlægHvor i alverden har i gjort af de forskellige tests??? Det var jo et genialt koncept???? -
Novelle, hvor lang
Forumindlæghar skrevet dette ind til videre, skal den være længere? Rystende hænder Hun kiggede på sin søn, med sine trætte øjne fulde af sønnens smerte. Det gav mig et stik i hjertet hver gang jeg så på dem, moderens øjne fyldt med længsel, sønnens tomme og grå udtryk i de rødsprængte øjne. Medikament... -
Folkevise - hvilken genre?
ForumindlægHej folk! Jeg skal skrive en litterær artikel om en stykke af tryllevisen "Ridder i Hjorteham". Det drejer sig om stykket som følger: 1. Hr. Lave boer sig ude ved Aa, Han kan baade seile og roe; Han lokker saa mangen stolt Jomfru, Han giver dem løse Tro. Drømt haver Svenden ... -
Perspektivering og fortolkning?
ForumindlægJeg har aldrig rigtig forstået hvad det er man skal når man skal perspektiverer og fortolke en tekst når man laver en analyse på den pågældende tekst. Nogle der kan komme med nogle brugbare svar der kan give et bedre overblik? Takker .. -
Fukuyama
ForumindlægHej :-) Hvad er Fukyamas tilgang i forhold til globalisering? På forhånd tak! ;-) -
prøve eksamen!!
Forumindlæghej alle jer derude! :) jeg skal til prøve eksamen imorgen og jeg skal op i en novelle ('uro i forstæderne' af Leif Panduro) jeg har ikke fået særlig lang tid til forberedelse, så min lærer forventer ikke særlig meget.. jeg skal analysere, fortolke og hvis jeg kan så perspektivere :) jeg... -
SRP PROBLEMER
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i Samfundsfag og histoier(stater her den 5. december), og tænkte på om nogle af jer brugere herinde har skrevet i de to fag? For er lidt tvivl med mine metoder i begge fag. Mit emne i SRP; EU og det demokratiske-aspekt i udvikling. Hvor jeg skal ind og have fat på trakt... -
HASTER: radiosender/modtager??!!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan forklare mig præcis hvad radiosender og modtager er - altså hvordan virker den??? plzz haster -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i 9. klasse afgangsprøven om en uge i dansk, og jeg har om Skyggen af H.C. Andersen ;-) Nogle der kan forklare mig hvordan jeg kan bruge aktantmodellen i forhold til den? Altså hvem er giver osv.?
