Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10761 til 10780 af 14099
-
to spørgsmål.. :)
ForumindlægHEJ :-) Hvilke kriterier skal være til stede før man kan tale om en videnskabs grundlæggelse? 1. En videnskabs grundlæggelse tager sit udspring på det tidspunkt, hvor videnskabens objekt skabes. 2. En videnskabs grundlæggelse klargøres ud fra det kriterium, at videnskaben har et grundspørgs... -
SRP - viral markedsføring
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og er i gang med at lave en disposition til min SRP. Jeg har valgt at have om viral markedsføring, og jeg fokuserer på virksomheden Warner Bros. Indtil videre har jeg: Redegørelse: - Generelt om viral markedsføring - Warner Brothers - Warner Brothers måde at benytte viral ... -
Menneskerettigheder
ForumindlægHar fået en opgave af min lærer. En opgave, som gerne skal gå fra overordnet beskrivelse af opgaven og dens elementer, ned i konkrete analysere og videre op i en generel sammenfatning. Opgavens fokus er, at jeg skal forholde mig til om den påstand, som menneskerettighedskommissær Alvaro Gil-Robl... -
Adverbier
ForumindlægHej, Jeg har en lille tekst jeg skal oversætte til dansk, og fokusere på adverbierne. Jeg kan bare ikke finde ud af det. Turing var et typisk eksempel på "The English eccentric", det individulelle åndsmenneske, der fulgte sine egne lyster og indskydelser uden at skele til nermen. Ved ... -
Lidt tænke-tank tak
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at skrive studieretningsopgave i Samfundsfag A, Dansk A og Engelsk A, hvor Samfundsfag A er hovedfaget. Jeg har valgt "Bloggens indflydelse på det globaliserede samfund", hvor jeg fokuserer på hvordan blogging har haft indflydelse på amerikansk og dansk polit... -
Engelsk + ? - Peter Pan?
Forumindlægjeg skal snart til at skrive SRP-opgave, og jeg er HELT på bar bund. Har læst nogle forskellige SRP opgaver igennem, og kigget på en masse emner, men det er som om det ikke helt fanger mig. Jeg har Samfundsfag på A og Drama på B udover Engelsk som næsten er 100% det jeg vælger. Så kom jeg... -
Et dukkehjem - tværfagligt
ForumindlægHej med jer! Jeg skal skrive om skuspillet "Et dukkehjem" af Henrik Ibseni min DHO. Jeg har egentlig ikke noget bestemt spørgsmål, men efterlyser idéer og forslag til opgaven. - Til dem der har skrevet DHO før tværfageligt, hvad er det bedste råd I kan give mig? Jeg skr... -
H.C. Andersens lilleverdener
ForumindlægI forbindelse med en danskopgave har jeg kigget i mine gamle noter om H.C. Andersen. Heri skriver jeg: "Eventyrerne er poetisk realisme på et urealistisk handlingsforløb. Verdenerne er genkendelige lilleverdener eller kunstige, typologiserede eventyrunivers. Begge er skildret med poetisk i... -
Studieretningsprojekt, DSV A/S strategisk analyse.
ForumindlægJeg sidder med en opgave her til december, som de fleste efterhånden nok kender til; studieretningsprojektet. I den anledning har jeg valgt, at jeg vil lave en strategisk analyse af DSV A/S og en regnskabsanalyse med fokus på den logistiske effektivitet. Da virksomheden er en servicevirsomhed, sa... -
Den Amerikanske Borgerkrig - Kilder og fremstillinger
ForumindlægHej.. jeg har om den Amerikanske borgerkrig hvor jeg skal gengive årsager til krigen med særligt fokus på slaveriets betydning. jeg skriver i Historie og engelsk, ogskal bruge en fremstilling til at gengive de historiske årsager, hvor jeg skal stille nogle kilder op som kan vise andre holdninger.... -
Hvad bliver der bedømt efter mht. jobs?
ForumindlægHej, Lad os sige, at jeg har afsluttet HHX med et karaktergennemsnit på cirka 7 og jeg derefter tager på uni. Universitetsuddannelsen er i en helt anden kategori end hvad min HHX uddannelse havde fokus på(innovation). Uni afsluttes med et gennemsnit på 10 cirka. Det er nu hvor jeg så søger job..... -
oversættelse til Tysk. haster
ForumindlægI løbet af 50´erne oplever Tyskland et økonomisk mirakel. Det er nu slut med hungerårene, og befolkningen oplever en vækst og en kraftig forbedring af levevilkårene, så det ikke længere er en kamp at skaffe sig det daglige brød. I stedet begynder man at interessere sig om luksusartikler og kvalit... -
Euklids løsningsmetoder!
ForumindlægHej jeg sidder her og skriver studieretningsprojekt i Matematik Historie. Emnet er græsk matematik. mit problem bygger på jeg skal redegøre for geometriske og algebraiske metoder der har været anvendt til løsning af andengradslinningen fra grækerne til idag. og så skal jeg fokusere på euklids lø... -
Problemstilling - hvordan?
ForumindlægHej.. Jeg skal til at skrive AT-synopsis og er blevet i tvivl om noget. Jeg har formuleret tre problemstillinger, som jeg synes er relevante for mit emne (og min problemformulering), men jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg skal stille min synopsis op. I den vejledning vi har fået udleveret står ... -
Irene Holm af Herman Bang!
ForumindlægHej (:. Jeg skal aflevere nogle spørgsmål imorgen d. 6 Januar om novellen "Irene Holm" af Herman Bang. Der er nogle jeg ikke kan finde ud af, måske er der nogen som kan hjælpe mig?:D Her er spørgsmålene: 1.Med udgangspunkt i en drøftelse af Irene Holms fortid - herunder livet på ballets... -
Hjæælp haster!!!!!!!!!
ForumindlægHej jeg skal fremlægge om gensplejsning i AT hvor jeg har fokus på gensplejsning af mennesker, hvor jeg skal bruge den naturvidenskabelig metode. Jeg har ikke lavet noget forsøg selv, men jeg har fundet viden fra nettet og bøger og jeg har tænkt mig at forklare Crispr teknikken. Jeg har en probl... -
Hjæælp haster!!!!!!!!!
ForumindlægHej jeg skal fremlægge om gensplejsning i AT hvor jeg har fokus på gensplejsning af mennesker, hvor jeg skal bruge den naturvidenskabelig metode. Jeg har ikke lavet noget forsøg selv, men jeg har fundet viden fra nettet og bøger og jeg har tænkt mig at forklare Crispr teknikken. Jeg har en probl... -
Konflikter: Vold Og Unge.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg har om Vold og unge i 9 klasses projektopgave,, hvor jeg har valgt at fokusere på nattelivet. Vold, våben, overfald osv? og det går af helveds til, fordi det ikke ligefem sindsygt meget information der ligger på nettet om det:D Problemet er bare mit overemne er konflik... -
nogen der vil se min projektopgave igennem?
Forumindlæghej alle sammen så er jeg endelig færdig med min projektopgave. vores over emne var "katastrofer" og jeg valgte som under emne "jordskælv". jeg skal fremlægge næste uge og jeg tænkte om nogen gad at se den igennem? for min lærer sagde at man ikke skulle glemme at man skule hol... -
Hjælp SRP research! Sociale mediers betydning for virksomheders markedsføring.
ForumindlægHej, jeg skal i mit SRP på HHX skrive om "Sociale mediers betydning for virksomheders markedsføring." i fagene Afsætning/Engelsk. Jeg har fået stilt et spørgsmål i problemformuleringen, hvor jeg skal finde to selvvalgte amerikanske virksomheder og analysere deres kommunikationsstra...
