Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10821 til 10840 af 33650
-
jeg er slået ud :(
ForumindlægJeg har virkelig mistet min motivation fuldstændig med min uddannelse. jeg går i øjeblikket på IBB på mit 3.år. jeg har desværre ikke nydt min tid i gymnasiet så meget som jeg ville have ønsket, netop fordi vores skole har desværre ikke kunne håndtere så mange elever samt den nye reform. Det har ... -
Hjælp! vilken studieretning?
ForumindlægHej, nu er det på'tide at jeg skal finde mig en studieretning, men vilken? Jeg ville gerne blive aktuar eller økonom, men ved ikke hvad jeg skal gøre, og vilken klasse/studieretning jeg skal vælge, for jeg forstår ikke hvad der kræves! Kunne i hjælpe mig, med at fortælle, vilken hov... -
Hvordan foregår religion B eksamen?
ForumindlægHej! Kan i hjælpe hvordan eksamen religion B foregår på HF? Hvor lang tid man har til at forberede sig osv? -
emissionsspektre
ForumindlægHerunder ser vi emissionsspektrene fra de første fire grundstoffer. Identificer de to grundstoffer. Se vedhæftede fil for billedet. Jeg læser på fjernkursus og min bog er på ingen måde til hjælp.. Hvordan kommer jeg i gang? -
Kronik i dansk???
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i skriftlig dansk imorgen, og regner med at skrive om kronikken da jeg er utrolig dårlig til litterær artikel og essay. Har nogenlunde styr på hvad en kronik er, men ville gerne hører hvad der væsentligt at tage fat i, og hvad der er vigtigt, så som opstilling, hvad er g... -
Hvilke typer af opgaver?
ForumindlægHej Alle :) Jeg skulle fra en veninde spørge, hvilke typer af opgaver man bude kunne - når man skal op til skriftlig fysik på A-niveau? Er der nogle typer opgaver - man kan være sikker på, at kunne få stillet? MVH ASLAK -
afstandsberegning. hjælp
ForumindlægEr der en som eventuelt kan hjælpe med den her opgave. Jeg skal beregne afstanden med linjen m og n, hvor m har koordinatet 0,2 og n har koordinatet 0,5 og deres stigningstal er 1/3. hvorfor beregner jeg afstanden?? -
Hvordan klarer i mundtlige eksamer?
ForumindlægJeg vil gerne vide hvordan i klarer jeres mundtlige eksamener, altså har i lavet en dispostition, er der nogle som kan give mig gode råd og evt. forklarer mig hvad det betyder at "forsvare" ens opgave? TAK -
Eksamen
ForumindlægHej. Nu ligger det sådan at jeg skal til eksamen i Old her på tirsdag, og så var det jeg lige ville høre om der er nogen der har været til eksamen og kan sige mig hvad det indebærer, hvordan det foregår m.m.? Og hvis i evt. har nogle gode råd, må i meget gerne komme med dem også :) -
Mht. Matematik B. Eksamen
ForumindlægGod aften alle:) Jeg ville bare lige høre til, om der er nogen der ved, om man kan tag matematik B. Eksamen Om på et turbokursus i sommerferien, hvis jeg dumper nu her første gang? Må man det hvis man opfylder pensumet? Og er det så en ny udarbejdet ... -
Eksamenssæt Fragilt X syndrom
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder med en eksames opgave som hedder Fragilt X syndrom. Jeg er gået helt død i den og ville spørge om nogle måske ville kunne hjælpe med den? Hilsen signe :) -
Er det en god idé?
ForumindlægHej! Er det en god idé at skrive med blyant til den skriftlige matematik eksamen. Hvis nej, hvorfor? -
i tvivl om muligheder
ForumindlægHej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels... -
Opbygning af et essay
ForumindlægHej. Jeg går i gymnasiet og skal til at skrive et essay. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at forklare opbygningen i et essay? Sådan med indledning, hvor man skal indrage de læste tekster og sådan. På forhånd, mange tak. -
Årskarakter 2.g?
ForumindlægHej alle! Tæller årskarakteren i 2.g for noget på selv eksamensbeviset? Jeg er godt klar over at de afsluttende fag gør, men gør de ikke afsluttende? -
Lige et spørgsmål !!!
ForumindlægEr der et krav om at man skal have afsluttet alle de naturvidenskabelig fag (kemi, fysik, biologi) på gymnasiet? For sagen er den, at jeg overvejer at flytte gymnasium og starte i 3.g efter sommerferien et andet sted. Jeg har afsluttet kemi på c og afslutter fysik i år på B, så mangler biolo... -
normalfordelt - opgave
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med at løse disse delopgvaer? Jeg er ikke helt med på, hvordan denne løses. Jeg kneder til normlafordelt, men er ret usikker på, hvordan den skal løses. -
Argumentationsform
ForumindlægHej Hvad kan man komme ind på, når man skal karakterisere argumentationsformen i en kronik? Ud over appelformerne? -
Sandsynlighed
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
Kaj Munks nytårsprædiken
ForumindlægJeg har ledt og ledt efter Kaj Munks nytårsprædiken, men kan simpelthen ikke finde den. Er der en af jer der kan hjælpe mig?
