Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10841 til 10860 af 14099
-
Engelsk - Samfundsfag
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er lidt forvirret omkring valg af fag til AT, jeg ved at det skal være noget med engelsk og så har jeg tænkt lidt på historie. Men problemet er, at alle de historielærer jeg har snakket med anbefaler samfundsfag til den sag jeg vil skrive om, som er noget med overvågning i... -
AT eksamen 2011 fysik-samfundsfag
ForumindlægHej Problemformuleringen for AT eksamen 2011 er følgende: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. Du skal vælge to fag, hvoraf det ene er på mindst B-niveau, og anvende disse i besvarelsen af opg... -
Små gennemtjek
ForumindlægHej igen :) Jeg ville blive rigtig glad hvis I gad se disse sætninger igennem - fokus på den korrekte form af verbet som er markeret med fed: He succeeded in having a good time. We look forward to seeing you soon. I will help you do your homework He could not afford to buy the car. They never... -
Tjek
ForumindlægHej igen :) Jeg ville blive rigtig glad hvis I gad se disse sætninger igennem - fokus på den korrekte form af verbet som er markeret med fed: Min opgave lød nemlig på at indsætte den rigtige bøjning af verbet med fed. He succeeded in having a good time. We look forward to seeing you soo... -
Brug for hjælp! Problemformulering.
ForumindlægHej, Jeg er igang med at arbejde på min problem formulering, hvor jeg arbejder i Psykologi og Engelsk. Mit emne er Facebook/Youtube og Narcissisme. Jeg skal bl.a. inddrage nogle artikler, hvor de skal arbejde med diskursanalyse mht. for/imod argumenter ift. "moderne teknologi" Jeg skal ... -
NG: Byer og Klima
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige trykket emne til eksamen. Som overskriften lyder omhandler det byer og klima. Mit spørgsmål til eksamen lyder "Hvilken betydning har de større byer for klimaet og diskuter levevilkårene i byerne?". Jeg har selv overvejet at komme ind på udgivelse... -
AT-eksamen - nyt stof?
ForumindlægHej Alle Jeg skal til eksamen i AT på tirsdag, og undersøger lige nu de bedst mulige dispositioner over mit talepapir. Men de fleste steder jeg læser står der at det er en god idé at inddrage nyt stof, og på baggrund af det nye stof også lave en ny konklusion. Men jeg ved ikke hvilket nyt sto... -
Perikles' minde/gravtal analyse??
ForumindlægHej. Jeg håber på, at kunne få noget hjælp med at analysere Perikles' mindetale ud fra et Oldtidkunskabsfagligt synspunkt. Jeg sidder og skal lave min AT-fremlæggelse til eksamen, og ved ikke lige, hvordan jeg skal gribe talen an. Mit store problem er ikke selve analyse delen, men b... -
Ekstra materiale til AT
ForumindlægHej, Jeg skal til min sidste eksamen på mandag i AT, hvor jeg har om Martin Luther King's og Malcolm X's strategier i forhold til deres mål om at afroamerikanerne skulle være på lige fod med de hvide amerikanere i USA - Martin Luther Kings strategi var ikke-voldelig, mens Malcolm X... -
Religion og historie - palæstina israel
ForumindlægJeg skriver AT om Israel-palæstina konflikten i Religion og historie med fokus på årene 48-60. hvor jeg diskuterer jødernes kamp for det gode liv. I historie har jeg valgt at lave IP analyse på aktørerne under konflikten I religion har jeg valgt at tage citater fra GT der omhandler at gud... -
Eksamen 2013 - Problemstillinger
ForumindlægHej hej! :) Jeg har trukket mine tekster til historie eksamen, og skal fremlægge i morgen. Jeg er ved at lave problemstillinger, men kan ikke rigtig komme videre. Emnet er den kolde krig, og mine kilder har klart fokus på Cuba-krisen. Jeg tænkte på om der var nogen der ville kigge mine... -
Kemi a - supplering
ForumindlægHej :) Jeg skal tage kemi på a niveau som sommersupplering. Vil gerne høre ad om nogen har forslag til hvordan jeg kan forberede mig til det ? Hvilke emner er der fokus på ? Desuden så vil jeg lige høre ad om nogen her haft kemi på a niveau ... -
Metode i psykologi
ForumindlægHej alle Jeg skriver for at få lidt hjælp til metode i psykologi.. Jeg skriver som så mange andre om Paradise Hotel og har dansk (A) og psykologi (C). Jeg har valgt den samfundsvidenskabelige metode og derinde under den kvalitative metode, da der er fokus på måden vi tænker, føler osv. Jeg er bar... -
Afsluttende fag på 1g
ForumindlægHej Studiep. En af ''strategierne'' til at få bedre karakterer (Til eksamensbeviset og dermed karakter-gennemsnitet), er så simpelt, at man yder og fokusere ekstra på de afsluttende fag i det pågældende år. Hvad jeg har fået af vide; afslutter jeg - NV Naturvidenskabeligt gr... -
Reducering?
ForumindlægHej.. Jeg har af en eller anden grund ikke haft noget om reducering i gymnasiet . Husker en lille "opfrisker"-mappe som vi fik i 1g, men det brugte vi slet ikke tid på. Og så må jeg ærligt indrømme, at jeg ikke var så vild med matematik i folkeskolen, hvor reduceringensdelen netop fik... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal snart op og forsvare min DHO, og jeg er i tvivl og det her spørgsmål... Hvad mener du, at de to fag kan bidrage med, når du skal besvare din problemformulering? Min problemformulering: Hvad karakteriserer boligformerne i 60’erne og 70’erne? Du skal lave en redegørelse for ... -
HISTORIE EKSAMEN - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal til historieeksamen imorgen, og har fået temaet "kolonisering, industri, imperialismen og Rwanda." Jeg har fået udleveret en masse bilag der kan hjælpe mig på vej, men jeg har lidt svært ved at formulere nogle sprøgsmål. Jeg vil gerne fokusere på folkedrabet i Rwanda, og... -
Konjunktiv II
ForumindlægHej, jeg skal oversætte denne sætning, med fokus på konjunktiv II: Problemet ville måske forsvinde, hvis foreningerne viste mere interesse. Er kommet med to bud nedenfor, men begge lader til at være forkerte. Mine to bud er: 1. Das Problem würde vielleicht verschwinden, wenn die Vereine mehr ... -
Genitiv
ForumindlægHej jeg har lige siddet og oversat denne tekst, men jeg har først set nu man skal sætte særlig fokus på genitiv. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe TAK :) Rocksangerens publikum var begejstret. ”Han er en af de bedste kunstnere i Tyskland! Hvem af rocksangerne har en stemme som ha... -
Problemformulering
ForumindlægHej. Jeg har 24-timers i Historie netop nu. Jeg er meget frustreret da mit emne hedder: Revolutioner - tekniske og idemæssige. Mine kilder handler kun om industrialiseringen i England. Kort fortalt, om hvordan arbejderne havde det, så er der en kilde om Manchester som producent, hvor stor stignin...
