Søgning på: kemi b isis. Resultater: 11061 til 11080 af 96602
-
Spaltning af sukkerarter DET HASTER SVAR INDEN I MORGEN
ForumindlægJeg går i 9.a Rosmusskole og vi har fået en rapport for til imorgen og jeg har brug for hjælp til at starte og finde formålet på hvorfor vi skriver det eller bare sende en i selv har lavet så laver jeg bare lidt om på det -
HJÆLP!
Forumindlæghej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;) -
Fysik
ForumindlægHej jeg har det her spørgsmål, jeg har svært ved at forklare om. Hvordan bliver et nitrogen molykyle, til et ammonium ion? -
Eksamen
ForumindlægHEj ! Jeg har læst min fysik bog, men mener ikke jeg er parat :( . Nogen som kunne give en hjemmeside, hvor man kan øve sig? PS. Går kun i folkeskole! -
eksamen
Forumindlægskal til fysik eksamen i 9 klasse, og har brug for noget opfriskning på de forskellige områder.. nogle der har noter eller lignende? ville hjælpe meget. -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
Opløselighed
ForumindlægHvordan finder jeg rumfanget af en opløsning indeholdende 75g CaCl2 i 100g H20? s=75g/100g for CaCl2 M(CaCl2)=111g/mol Densitet=1,42g/ml Tak. -
Forskellige spektroskopiske metoder
ForumindlægHer tænker jeg specifikt på IR, (H)-NMR og MS, som der er kernestof på gym-niveauA. Det er nemlig sådan, at vi egentlig kun skal lære at fortolke spektrene, den fysiske teorien bag er ikke så vigtig (vi har selvfølgelig hørt om det). Derfor vil jeg gerne vide, hvilken teori der er sværest og let... -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
Kemisk navn for svovlsyre? HURTIG HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Hvad er det kemiske navn for H2SO4 (svovlsyre) Jeg mener ligesom HCl (saltsyre) er Hydrogenchlorid. -
Projekt om LER! ARGH! HJÆÆLP!
ForumindlægHey. Jeg skal lave en projektopgave om LER. Altså, det ler man bruger til at lave kopper og askebægere med... Er der en som har en idé? Jeg skal have noget kemisk med ind i det også... Altså, hvordan ler hænger sammen osv... En eller anden, hvem som helst.. HJÆLP! -
. Haster
ForumindlægHvad er ionforbindelser ? -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert? -
hvilket sakkarid?
Forumindlæghvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
Trigonometri
ForumindlægHej :) Et af mine eksamensspørgsmål lyder: Vis hvordan enhver trekant kan ses som summen eller differensen mellem to retvinklede trekanter . Jeg har på fornemmelsen at det er ligetil, men jeg er alligevel forvirret over fomuleringen :s mvh. -
en lille opgave(;
ForumindlægHej, sidder lige med en lille opgave, men kan ikke overskue hvad forklaringen er, håber i vil være søde, at hjælpe (: opgaven lyder: - Hvis du holder en ske med NaCl hen over en gasflamme, bliver flammen gul over skeen. Lyser du med en natriumlampe gennem den gule flamme hen mod en skærm, kaster ... -
hjælp det haster!! biobrændsel & fossiltbrændsel
Forumindlæghej, jeg er igang med en fysik rapport, og jeg kan ikke helt finde nogle informationer ang. biobrændsel og fossilt brændsel, nogen der kan hjælpe, og helst hurtigs muligt... tak på forhånd. p.s. har tjekket wikipedia, og det kan ikke bruges. -
stregformel
ForumindlægUd fra hydrogencarbonats stregformel, hvad kan jeg fortælle om? hvordan kan jeg fortælle om kovelente bindinger, ladning osv ud fra stregformlen? -
Elektronprikmodel (-formel) - Hvilket pc-program?
ForumindlægHej alle Jeg håber, I kan hjælpe mig hurtigst muligt. Jeg har søgt og søgt, og kan simpelthen ikke få svar på, hvordan jeg tegner en elektronprikmodel på min computer.. Findes der et program, jeg bør downloade, eller kan det gøres i Paint, Word e.lign.? På forhånd STORT tak for hjælpen! Mvh. Julie
