Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 11141 til 11160 af 23684
-
Videnskab og Ansvar - Musik og Historie
ForumindlægHej alle. Jeg går i 2.g og skal bruge nogle idéer - jeg skal skrive AT med overskriften ''Videnskab og Ansvar'' og har valgt to interessante, men i forhold til dette lidt komplicerede fag, nemlig Musik og Historie. Har i nogle idéer til en problemformulering?? Alt hjælp er værd... -
Synopsis - Klima og international samarbejde
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive en synopsis i samf. til på mandag. Emnet er klima og internationalt samarbejde. Jeg har valgt problemformuleringen: Hvad skal der til for at kunne få en global klimaaftale? Har i nogle idéer til en problemstilling? Jeg har allerede skrevet nogle spørgsmål, men jeg ved ikke o... -
Ekstraktion med ethanol - B-caroten
ForumindlægHvis B-caroten skal trækkes ud af en gulerod med ethanol, hvordan fører man så ethanolen væk fra B-carotenen? Jeg kan forestille mig, at man bruger en eller anden fordampningsproces, men en lidt mere sikker forklaring på hvordan ethanolen føres væk igen? Tak. -
FSA
ForumindlægHej derude! Hvis man har trukket pressefoto i fordybelses område til Dansk eksamen, hvad kan man så bruge af oplæsningstekster?? -
Problemformulering
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lidt problemer med at få skrevet en problem formulering til min dansk opgave. Jeg har en opgave formulering der lyder: Jeg vil med udgangspunkt i et uddrag af Amalie Skrams roman Forraadt, arbejde med kvinders rettigheder og sædelighedsfejden i slutningen af det 19. århund... -
Kjeldahl/TLC
ForumindlægHej. Er der nogen der kan nævne nogle fejlkilder, der kan forekommer, når man laver udføre nitrogen-bestemmelse ved kjeldahl og tyndtlagschromatografi TLC ? Tak på forhånd. -
AT fremlæggelse
ForumindlægHej, Hvordan skal en AT-synopsis fremlæggelse foregå? Her menes der AT-eksamensdelen. Hvordan skal man fremlægge, hvilke materialer må man gøre brug af osv osv? På forhånd tak! -
Tema og budskab i "Bøgeskov i maj" af P.C. Skovgaard
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i næste uge, hvor jeg har trukket fordybelsesområdet "Romantikkens kunst", så jeg har valgt "Bøgeskov i maj" som mit prøveoplæg. Jeg ved dog virkelig ikke, hvad jeg skal sige til tema og budskab. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, at... -
AT - fremlæggelse
ForumindlægEr der en venlig sjæl til stede, som evt. kan hjælpe mig? Det er angående AT, som jeg skal op i om 1 uge. Jeg er meget i tvivl om, hvordan man skal fremlægge sin opgave? Jeg har spurgt mine lærer og de siger, at man ikke skal fremlægge sin synopsis, men det man har lavet...... Men det jeg har... -
eu hjælp til opgave
Forumindlæghej jeg kan simpelhent ikke finde på noget at skrive oomkring eu og problem formulerigen står det meget skidt med håber på lidt hjælp ;) eller inspiration -
For få problemstillinger?
ForumindlægJeg har 4 problemstillinger i dansk og 2 i fysik er det skidt? -
Gode sætninger til engelsk eksamen
Forumindlæg -
AT - HJÆLP SØGES!
ForumindlægTil alle AT-nørder derude, Jeg skal op i AT på onsdag. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med at svare på. I en af mine problemstillinger gør jeg rede for noget teori der står i en bog. Jeg gør rede for hvordan Alfred Bernhard Nobel opfandt dynamitten. Til dette skriver jeg... -
Hvordan mente man 'det gode liv' var under det moderne gennembrud?
ForumindlægHvordan mente man 'det gode liv' var under det moderne gennembrud? Og hvordan mente Henrik Ibsne det var? -
AT - DYBDEHERMENEUTISK PSYKOLOGI
ForumindlægHvad er dybdehermeneutisk psykologi ?? -
Man binder os på mund og hånd
Forumindlægjeg skal skrive en anmodning til outlandish 'man binder os på mund og hånd' er der nogle der ved genretrækkende? eller jeg kan ikke huske hvad genretræk generalt betyder? nogle der vil hjælpe? helst hurtigt tak n-n -
Budskab i Torben og Maria
ForumindlægEr der nogen der ved hvad budskebet er i Torben og Maria? Evt noget i retningen af: "Man skal opdrage sine børn ordentligt"?? -
Ting til mundtlig dansk eksamen?
ForumindlægHej :) Nogle der ved hvad man helt præcist skal have styr på til Mundtlig dansk eksamen? Jeg har styr på de opgivne tekster, men er det ellers bare de forskellige ismer? Tusind tak på forhånd. p.s. skal op tirsdag d. 15-06... -
IØ B eksamen, problemformulering globalisering
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har her til morgen trukket spørgsmål 2, globalisering. Jeg er godt inde i faget fagligt og ønsker at holde eksamen på et højt fagligt niveau. Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken problemformulering jeg skal arbejde ud fra. Der er selvfølgelig nogle oplagte - hvad er glob... -
TCA - modellen
ForumindlægEr der nogle der overordnet kan fortælle mig hvad denne model går ud på? Kan kun finde information om den på engelsk og har svært ved at forstå det..
