Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11161 til 11180 af 14099
-
Figur: ATP kredsløb
ForumindlægLæser op til eksamen (biologi på c-niveau) og er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forklare den her figur? http://biologibogen.systime.dk/fileadmin/filer/figurer/3.13.jpg Jeg ville sige at vi har noget ATP i kroppen, så snart det bliver brugt så har vi et enzym i kroppen som kan gendanne ATP fra kr... -
Rhesus og mødre? samt antistof?
ForumindlægHey, læser op til biologi eksamen her on wednesday ;) Er lidt i tvivl hvad et antistof er for noget, er det et protein? Er godt klar over et antistof er kroppens forsvar mog fremmede organismer og substancer, men er det et protein? Min lærer synes, at det en god idé at kunne et eksempel med rhe... -
empiri - metode eller materiale?
ForumindlægVI har lige et par spørgsmål om meoder og empiri i naturvidenskab, som vi meget håber i vil hjælpe os med. 1) Hvad er empiri indenfor naturvidenskab? - Er empirien de biologi-bøger, som vi har brugt til at drage delkonklusioner ud fra? 2) Er det en metode man bruger, når man analyserer grafer (og... -
Darwins metode
ForumindlægHej Jeg skal op i AT her tirsdag d. 2/6. Jeg har skrevet synopsis om Darwin og hans evolutionsteorier i biologi og historie, men er stødt på et lille problem, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med :) Darwin rejste ud med H.M.S Beagle, og på bl.a. Galapagosøerne indsamlede han en masse prøver af ... -
Darwin og litteraturstudium
ForumindlægHej... Jeg skal til op til AT her på tirsdag d.2/6 og jeg har skrevet om Darwin og min problemformulering er: Hvilken betydning havde Darwins rejse med Beagle for naturvidenskabens placering i samfundet og den biologiske forskning. Jeg har så lidt problemer med mit metode afsnit hvor min biologi ... -
Cellernes Energiproduktion
ForumindlægVi er i gang med at besvare nogle spørgsmål i biologi, men der er nogle jeg ikke kan finde ud af: 5. Hvorfor er Krebs' cyklus en cyklus? 7. Hvilken rolle spiller ilt i respirationskæden? 8. Hvad driver protonpumperne i respirationskæden? 11. Hvorfor oplagrer cellerne ikke energi i form af... -
Cellernes Energiproduktion
ForumindlægVi er i gang med at besvare nogle spørgsmål i biologi, jeg føler ikke jeg kan fine nogle ordentlige svar til disse opgaver: 5. Hvorfor er Krebs' cyklus en cyklus? 7. Hvilken rolle spiller ilt i respirationskæden? 8. Hvad driver protonpumperne i respirationskæden? 11. Hvorfor oplagrer cell... -
Synopsis om doping
ForumindlægHey folkens ville hører om der var en rar sjæl som vil læse min synopsis ? . Har skrevet i fagene samfundsfag og biologi med emnet doping , vil lige sige på forhånd at delkonkonkonklusioner så langt fra er skrevet da jeg ellers ville overskride de 5 side , men ellers har jeg tænkt på at komme ind... -
Fejltagelse.
ForumindlægJeg har valgt Matematik A, Biologi A og Idræt B. Jeg vil gerne studere medicin, men har fundet ud af kravene er Matematik A, Fysik B og Kemi B.Kan jeg på nogen som helst måde studere medicin med denne her studieretning? - Hvis jeg nu opgradere fysik til et b-fag og vælger kemi på B-niveau i valgf... -
planteceller
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en opgave i biologi som har noget med planteceller at gøre.. jge ved ikke rigtig så meget om det endnu så jeg tænkte på om der var nogen der ikke kunne hjælpe mig med at besvare spørgsmålene.: beskriv så grundigt som muligt, hvordan en plantecelle får energi, hvordan den f... -
Formelle koncentration og pH beregning
ForumindlægHej jeg sidder og laver en bioteknologi aflevering og er nået til den del hvor kemien spiller ind, og er desværre meget bedre til biologi delen end kemi delen så sidder fast ved 2 spøgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe med. Det første spørgsmål lyder således: Vis, at den formelle koncentration ... -
Blodtyper og blodtypebestemmelse
ForumindlægHey, Mine venner og jeg sidder fast med en opgave til i aften. Vi har fået et spørgsmål i biologi der omhandler blodtyper. Spørgsmålet: En mor har blodtype B+. Hendes børn har blodtype 0-. Hvilke(n) blodtype(r) kan moderen og især faderen være i besiddelse af? Underbyg dit svar med de nødve... -
HJÆLP: Forklaring af figur
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder midt i en 24 timers biologi eksamen, og mangler hjælp til forklaring og forståelse af en figur. Figuren vedhæftet som fil og hedder 7.23 - Genmutationer- Jeg forstår ikke hvad det er der sker når baseparrene byttes ud og hvorfor at der ved nogle typer genmutationer... -
AT Kolera
ForumindlægHej SP Jeg skriver synopsis i fagene historie og biologi/bioteknologi og har valgt emnet kolera og koleraudbryddet i Købenahvn i 1853. Jeg har forsøgt at lave en problemformulering der inddrager overemnet: Katastrofe - årsager og konsekvenser. Jeg er dog ikke kommet frem til noget som jeg ... -
Hjælppp Bio eksamen DNA
ForumindlægHej ... Jeg skal op til biologi eksamen og har lige trukket min emne op og GÆT hvad! Det er den væreste emne jeg har trukket DNA Jeg håber der er en som kan hjælpe for er helt LOST. Hvordan skal jeg skal tage fat i det her.. Det er 3 spørgsmål som jeg skal har besvaret. 1. Gøre rede for DNAs o... -
Mutationer/basetriplet
ForumindlægHej, Jeg sidder med en biologi opgave som jeg ikke kan gennemskue - er der nogen af jer som kan hjælpe mig? Opgaven lyder: Forklar nedenstående figur, der viser fire former for mutationer. (Vedhæftet fil) Hvad sker der ved de 4 typer genmutationer, og hvilke konsekvenser kan der komme som res... -
Hjælp til graf i excel
ForumindlægGoddag Min klasse og jeg har fornyligt lavet et forsøg i biologi, hvor vi skulle måle vores blodglukoseniveau over to timer med en halv times mellemrum. Nu er jeg så i den situation at jeg skal lave et streg/kurve-diagram over resultaterne, men det kan jeg ikke finde ud af. Altså hvis i k... -
Gensplejsing
ForumindlægDa vi har fået et projekt i biologi, har jeg valgt emnet gensplejsing. jeg har tænkt mig at lave et forsøg, der går ud på at få en plante til at lyse grønt, når den er dehydreret. jeg vil bruge genet fra en gople. Men problemet er bare hvordan, jeg skal gøre det.Jeg ved nemlig ikke om det er helt... -
Grænser - Abort
ForumindlægHej jeg skal til at skrive AT til min eksamen i 3.g, til sommer. Vores overordent emne er grænser. Jeg har tænkt på at skrive om emnet abort, men er lidt i tvivl om fagvalg. Jeg har selv lavet nogle ideer til hvad jeg kan bruge, men ønsker hjertens gerne hjælp. Da jeg skal have mindst et fag på... -
HJÆLP!!!!!!!
ForumindlægHej der nogle spørgsmål til min biologi rapport jeg ikke kan finde ud af at svar på. Håber i andre forstår det bedre! 1) Hvad er den biologiske begrundelse for, at man anbefaler, at højst 30% (tidligere 35%) af energien i vores kost kommer fra fedt 2) Hvorfor skal mindst 20% af e...
