Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11381 til 11400 af 14099
-
HJÆLP! Ulve i Danmark (bio)
ForumindlægI en biologiopgave har jeg fået stillet følgende spørgsmål: "Giv forslag til hvilke undersøgelser, der bør fortages inden man kan tage stilling til, om en ulvepopulation er ønskelig i Danmark, se uddrag af artikel ovenfor. Begrund dit svar." Opgaven ses nærmere på dette link, ... -
Darwins arbejdsmetoder og teori?
ForumindlægHej jeg er sproglig og skal skrive om Darwin og hans evolutionsteori perspektiveret til novellen "et skud i tågen" af J. P. Jacobsen i AT 3.g. dansk/biologi Jeg har læst Darwins bøger og mange andre ark og hjemmesider jeg har kunne finde om ham, men er dog stadig lidt i tvivl om hvad ha... -
øko
ForumindlægHey , sidder og laver noget biologi.... tænkte på om der var nogen der kunne forklare mig dette... Våde udyrkede enge kan i betydelig grad fjerne nitrat fra gennemsivende overfladevand fra markerne. Forudsætningen for, at dette kan ske er, at engjorden indeholder meget organisk stof og at jorden ... -
CASE; FREUD OG FORTRÆNGNINGER
ForumindlægHej alle sammen Vi er to piger, som pt er ved at skrive AT-opgave. Vi har om Freud og hjernen og skriver i biologi og psykologi. Vores problemformulering bygger i bund og grund på, hvorledes neurologerne i dag giver belæg for Freuds teorier. Vi har brug for hjælp til at finde en case, hvor vi bå... -
Emil Christian Hansen og ølbrygning
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med min at-synopsis og er helt lost med hensyn til metoder. Jeg skriver om Emil Christian Hansen, som udviklede en ny måde, at rendyrke gær på, som førte til bedre øl. Skriver i biologi og historie og er lidt i tvivl om den biologiske metode... Jeg er godt klar over, at Emil Ch... -
Medicinsk cannabis
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi og dansk med emnet medicinsk cannabis. Her skal jeg ifølge min problemformulering redegøre for hvad fysisk smerte er og hvordan nervesystemet reagerer på smerte. Dog er jeg i tvivl om hvad der er væsentligt at have med i min opgave i forhold til ... -
Metode i naturvidenskabelige fag, spørgsmål
ForumindlægHej alle :) Jeg er igang med at skrive AT-synopsis, og jeg har 2 vspørgsmål ift. metoder i naturvidenskabelige fag/biologi: Ift. AT, er den empirisk induktive metode det samme som den induktive metode? Hvad er forskellen? Og hvad er forskellen på den hypotetisk de... -
metode..
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med at skrive AT-synopsis, og jeg har et spørgsmål ift. metoder i naturvidenskabelige fag/biologi: Ift. AT, er den empirisk induktive metode det samme som den induktive metode? Hvad er forskellen? Og hvad er forskellen på den hypotetisk deduktive og den deduktive metode? Ik... -
Genetik. Kønsbunden Nedarvning.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive en rapport omkring genetik i biologi. I teoridelen er jeg blevet bedt om at forklare begrebet kønsbunden nedarvning.. Det er ikke i sig selv SUPER svært, og jeg har da kunnet finde information om dette både i min bog og på internettet.. Nu er det bare sådan,... -
SRP - hjælp!
ForumindlægJeg skal vælge fag til SRP senest på fredag og jeg ved slet ikke hvilke fag jeg vil skrive i, og hvad jeg vil skrive om. Eller det vil sige jeg ved, at jeg skal skrive i matematik, da det er det eneste fag jeg har på A-niveau i min studieretning, og det er der problemet ligger, for jeg ved ikke h... -
Dokumentar om hjernedoping
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT-eksamen i år og har overvejet at arbejde med hjernedoping i biologi og dansk. Sidste år så jeg et program på DR1, DR2 eller TV2 om netop hjernedoping, men kan ikke huske navnet på programmet, således at jeg kan finde det. Sidder der eventuelt én derude som kan ... -
Enzymer - proces og produkt
ForumindlægVi prøver lige samme spørgsmål igen - denne gang med en mere passende titel Hej. Jeg er i fuld sving med en biologi-aflevering der skal afleveres her på mandag efter ferien, og er stødt på en formulering/opgave jeg ikke helt forstår. Spørgsmålet lyder således: hvad betyder det at produkterne virk... -
At "tegne" en figur i excel
ForumindlægJeg er stødt på et problem, i min rapportskrivning i biologi, men eftersom problemet er mere generalt har jeg valgt at lægge der her. Sagen er, at jeg vil bruge mine måleresultater til at lave en figur over dem i excel. Måleresultaterne er af blodtryk, puls og hudtemperatur, hvor hudtemperatur og... -
Molekylær medicin - Karakterer, studiejob og jobmuligheder
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har fire spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom Jura, hvor man skal have høje karakterer for at få et fedt ... -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen. jeg er en pige på 17 år, der lige er startet på gymnasiet. (stx) jeg har valgt en linje hvor jeg har samfundsfag og biologi på A niveau, og er derfor tvunget til at have matematik som støttefag på b niveau. derfor søger jeg en der kan hjælpe mig med forståelsen af min matematik... -
Computerens Historie/Udvikling (Hjælp hurtigt!)
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en projektopgave om computerens udvikling/historie. Jeg er kørt lidt fast, og mangler lidt hjælp til at finde emner jeg kan skrive om, og hvad jeg evt. kan skrive om indenfor de forskellig emner. Har tænkt lidt på computerens geografi, men det er svært at finde info om. Udel... -
Mælkesyre og Guldfisk
ForumindlægSidder med en biologi opgave og kan simpelthen ikke finde ud af de to sidste spørgsmål. Burde nok stå i vores bog, men synes virkelig jeg har kigget, og jeg kan ikke finde det.. ; s Så hvis der er nogen der gider hurtigt at hjælpe mig så ville det være stort.. 1)skriv reaktionsligningen for mælk... -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ... -
spørgsmål om hjertet
ForumindlægHej igen er ved at skrive en biologi rapport omkring hjertet, men jeg har lige to spørgsmål, som jeg ikke forstår. 1) hvorfor kræver hjertet blodtilførsel på trods af alt det blod, der flyder igennem det? mit bud: er det fordi det har brug for blod til at kunne udføre sit arbejde, som er at pumpe... -
Hjælp til AT (Idealbilledet)
ForumindlægHej Jeg skriver AT i år, hvor overemnet er: Kampen for det gode liv. Jeg har valgt kampen for skønheden, hvor jeg skriver i dansk og biologi. Jeg har tænkt mig, at i danksdelen analyser reklamer (hvordan kropsidealet er fremstillet osv. og hvordan det påvirker folk), men i biologidelen er jeg...
