Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Medicinsk cannabis

10. december 2017 af hele4483 (Slettet)

Hej 
Jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi og dansk med emnet medicinsk cannabis. Her skal jeg ifølge min problemformulering redegøre for hvad fysisk smerte er og hvordan nervesystemet reagerer på smerte. 

Dog er jeg i tvivl om hvad der er væsentligt at have med i min opgave i forhold til denne biologiske redegørelse, særligt når man kun skal have det vigtigste med i sådan en opgave. 

Jeg håber virkelig, at der er en, der har et forslag til hvad der kunne være relevant til denne redegørelse i forhold til min opgave. 

På forhånd tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2017 af Smut1

Jeg ved ikke så meget om cannabis, men her får du lige, hvad jeg ved om smerte :)

I min grundbog ”Behavioral neuroscience” står der: ”…the message for diffrerent senses – such as seeing, hearing, touching, sensing pain, and sensing temperature – all use the same type of “energy”: action potentials. But the brain recognizes the different kinds of sensation (modalities) as separate and distinct because each modality sends its action potentials along separate nerve tracts. This is the concept of labeled lines particular neurons are, at the outset, labeled for distinctive sensory experiences.” Det vil også sige, at forskellige stimulationer havner bestemte steder I hjernen.

Derudover er det værd at huske, at vi også kan reagere via reflekser: http://www.turboweb.dk/idr/bilag/anatomi/nerver/reflex.htm


Skriv et svar til: Medicinsk cannabis

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.